Persze, dobálózhatunk szavakkal, mint első, vagy hogy kategóriateremtő, de az M3-as gyakorlatilag fogalom még a BMW háza táján is. Az egyik legsikeresebb sportváltozat a bajorok kínálatában, ma már hatodik generációját építik. Sőt, 1986-os debütálása óta ebből készült a legtöbb olyan prototípus, ami aztán végül a BMW M divízió garázsában kötött ki. Az pedig egy igen klassz hely. Mint arról korábban is írtunk, ez a bizonyos csarnok számos különlegességet rejt, köztük a máig készült egyetlen E31 M8-ast is, amit pusztán gazdasági okokból kaszáltak el jó pár évtizeddel ezelőtt. Természetesen voltak eddig is nagy M-betűs kombik, méghozzá az egy számmal nagyobb 5-ösből (a második generációból 1992-ben, majd negyedik nemzedékéből 2007-ben készült nagy teljesítményű Touring kivitel). Nyilván az M3-assal is próbálkoztak, de valamiért ott a 2000-ben talpra állított E46 M3 Touring mindössze egy prototípusig jutott. Pedig már akkor úgy tervezték, lesz belőle sorozatgyártás, aztán végül mégsem jutott el a nyilvános tesztkörig a járgány. Így megmaradt egy mérnöki bravúrnak, amivel az M GmbH szakemberei bebizonyították, az M3 technikája gyakorlatilag hibamentesen átépíthető akár a kombi hármasba is. Egyetlen apró szépségfoltot a gépezetben a hátsó ajtók jelentettek. Az M3 ugyanis szélesebb nyomtávú volt a sztenderd hármasnál, vagyis a bővebb kerékjárati ívekhez kellett igazítani a harmadik és negyedik nyílászárót a puttonyos változatnál is, méghozzá drága eszközök beszerzése nélkül. A futószalagra érkezve a BMW M3 Touring prototípusa viszont mindössze minimális utómunkálatot igényelt végül a sorozatgyártásban kínált BMW 3-as Touring-hoz képest, hiszen a készítőknek jóformán csak a BMW M típus-specifikus alkatrészeit és utastéri kiegészítőit kellett beépíteniük a modellbe. Motorja ugyanaz a zseniális, szívó sorhatos benzinmotor volt, amit a kupéba is beépítettek. A 3246 köbcentis aggregát 343 lóerő mellett 365 Nm csúcsnyomatékra volt képes. De 20 évvel ezelőtt végül azt mondták a gazdasági szakik, ez így ebben a formában nem jó. Na de most szerencsére túljutott az Excel táblázatos elméleti részen, vagyis a következő fázisba lépett az M3 Touring projekt. A bajorok közútra viszik München külvárosában a prototípust, és ha ott minden klappol, akkor következik a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkja, ahol további finomhangolások várnak a gépre, mielőtt a szalonokba gurítják. Persze itt már fújtató turbós aggregát adja majd az alaphangot az M-es modellektől megszokott négy hátsó trombitának és természetesen az M3 Touring is szélesebb csípővel ringatja majd a hátsó fertályát. Nem hangzott el, pusztán csak spekuláció részemről, hogy 2021-ben dobhatják piacra a valóban első kombi M3-at. Egyelőre ugyanis csak annyi biztos, hogy 2020 szeptemberében az új M4 Coupé mellett az M3 limuzin is bemutatkozik, az M4 Cabrio pedig 2021-ben várható. Ebből gondolom, hogy mivel pont az M3 születésének harmincötödik évfordulója lesz 2021-ben, az M3 Touringot amolyan ünnepi meglepetésnek szánják a márka rajongóinak. Remélem nem lőttem le semmilyen poént!
Az első szériagyártású M3 Touring – BMW M3 Touring hír
Nyílik a hangár kapuja, de a lámpát még nem kapcsolják fel. A beszűrődő fényekben egy formás kombi popsija rajzolódik ki. Valami nagyra készülnek 2021-re a BMW M GmbH szakemberei, és valószínűleg az itt látható M3 Touring utcai változata lesz az egyik.