Valószínűleg 2011-ben még nem gondolta senki, egyszer majd Monte Carlónak hívja a Škoda a Fabia csúcsverzióját. Akkor ugyanis még készült alaposan felpaprikázott vRS belőle. A soron következő, harmadik nemzedéknél azonban először csak halogatták a sport változat bemutatását, majd eltelt úgy a teljes 7 éves modellciklusa, hogy egy darab vRS készült volna belőle. Hivatalosan ugyanis a Monte Carlo lett az über Fabia. Egyszerű felszereltségi szintként azonban nem olyan különleges tőle a cseh kisautó, igaz, a piros-fekete színkombináció azért kiemeli társai közül.
Nem léptek ki a csehek a komfort zónájukból továbbra sem, a negyedik generációs Fabia is vörös-feketébe öltözik a sportos modellt keresőknek.
Mélyebbre húzták a köténylemezt, oldalsó spoilert pattintottak a küszöbökre, a hátsó lökősbe pedig egy diffúzor-szerű elemet metszettek a Škoda dizájnerei. Természetesen minden említett elem fekete színt kapott, ahogy a hűtőmaszk, a tető, a visszapillantó tükrök háza, vagy az oldalablakok kerete is. Belül is a piros-fekete kombináció dominál, bár itt karbonhatású elemek is megjelennek például a középkonzolon vagy az ajtók könyöklőin. A volán itt kizárólag háromküllős lesz, az alul lapított kormánykereket perforált bőrrel vonták be és vörös cérnával varrták, az ülések pedig integrált fejtámaszosak. A választható motorokról egyelőre nincsenek információk, de ha az utóbbi évekből indulunk ki, valószínűleg a szívó aggregátokhoz nem lesz elérhető a Monte Carlo csomag, és a turbós erőforrások közül is az erősebb, 110 lóerős 1 literessel, valamint a 150 pacis 1,5 TSi-vel lehet majd csak kombinálni. Bár 11 éve a Monte Carlo variáns először a Fabiából készült, mára a Škoda több modellje (Citigo, Yeti, Rapid, Scala és Kamiq) is elérhető a sportosabb kiegészítőkkel. Az új Škoda Fabia Monte Carlo rövidesen érkezik a szalonokba, árakat későbbre ígért a forgalmazó.