A Mini folyamatosan aktualizálta modelljeit, de azért a mérnökök még találtak pár módosítható elemet. Jegyzetfüzetükben azonban nem sok lapot írtak tele, a legfelső sorba is csak a vezetési élmény, kisugárzás és egyedi stílus szavakat vésték fel maguknak. Bár elsőre nem olyan egyértelmű a különbség az éppen kifutó széria és az újdonságok között, azért ha másodszor jobban szemügyre vesszük az egymás mellett álló Miniket, azért feltűnnek a változtatások. Az immár alapból LED-es első fények háza például fekete lett az eddigi króm helyett. A lökhárítók is vagányabb fazonúak, a fényezetlen műanyag peremek pedig élesebb végződésűek ezentúl. A hűtőrács határozottabb formájú, a helyzetjelzők helyére pedig függőlegesen vágott légzőnyílásokat húztak a tervezők. A hátsó lökősbe a hűtőrácsra rímelő fekete betétet vasaltak, az új oldalsó irányjelző-panelekben pedig szintén LED technológiás fények villognak. Természetesen új színek (3 db) és felnik (5 db) is vannak a felfrissített három- és ötajtós, illetve Cabrio Mini modellekhez, és kibővítették a választható külső hangulatok számát is a dizájnerek. Ezek közül két kifejezetten különleges megoldású született. A Piano Black Exterior külső felszereltségi csomag részeként az első fényszórók, a hűtőrács és a hátsó lámpák keretei, a kilincsek, az oldalsó irányjelző-panelek, az üzemanyag-betöltő nyílás sapkája, a motorháztető és a csomagtérajtó MINI logói és típusjelzései, valamint a kipufogórendszer végei a krómozott helyett magasfényű feketében pompáznak. Világújdonságként pedig itt az új Multitone Roof színátmenetes tetőfényezés. Ezt egyebek mellett azért is találták ki a Mini szakemberei, mert az eddigi tapasztalatok alapján a tető és a külső visszapillantó-házak egyedi festése az ügyfelek egyik legkedveltebb extrája. A kizárólag a három- illetve ötajtós Minihez elérhető új karosszériafényezési technika lényege, hogy a szélvédőtől egészen a hátsó légterelő szárnyig úgy színezik a fedelet, hogy a San Marino Blue, a Pearly Aqua és a Jet Black árnyalatok folyamatos átmenetben vannak. A szakemberek a három festéket egymás után, nedves fényezési eljárással viszik fel a felületre – mindezt ráadásul úgy, hogy közben nem lassítja a tömegtermelési folyamatot, hiszen alaposan kiképezték a munkát végző mesterembereket. A megoldás pikantériája, hogy a folyamatosan változó fényezési körülmények miatt előfordulhatnak enyhe eltérések az egyes tetők mintázatában, vagyis ettől is még egyedibb lesz minden Mini. És, nem kell a legerősebb változatot megvenni, ha esetleg valaki sportosabb külső megjelenésre vágyik. Ezentúl ugyanis akár John Cooper Works pakkal is kicicomázható az elektromos hajtású kivételével mindegyik új Mini.

A megújult Mini
A megújult Miniken a brit zászló-motívummal világító hátsó lámpákat is alapfelszereltségként kínálja a gyártó. A tolatólámpa kivételével minden fényforrás LED-es. Opcióként a krómozott elemek helyére fekete fényezésűek is rendelhetők. Fotók: Mini

Belül az alapformákhoz nem nyúltak, inkább megpróbálták még minőségibbé tenni a belteret. Formailag az új középső légbeömlők, vagy az opciós (Mini Cooper SE-ben viszont széria) digitális számlap említhető első körben, és immár a bázis verziókban is a legújabb, frissített gombokkal díszített bőrvolánt tekerheti a sofőr. Aztán ott vannak a határozottan sportosabb fazonú, friss anyagokkal húzott ülések, illetve a szintén az extralistán szereplő módosított hangulatvilágítás is. Alapfelszereltség a 8,8” képernyő-átmérőjű központi kijelző, melyben az egyes menüpontok csempeszerű ikonokként tűnnek elő és érintésekkel aktiválhatók. Itt három felszereltségi csomagban bővíthető a monitor tudása. Alapból a multifunkciós műszerfali kijelző, a Connected okosalkalmazás, a ConnectedDrive szolgáltatás-paletta és a távolról is elérhető szolgáltatások járnak, míg a következő szinten ez navigációs rendszerrel, valós idejű forgalmi információkkal és az Apple CarPlay-előkészítéssel egészül ki. A csúcs eszköz viszont már a Connected XL okosalkalmazás funkcióit, a Head-Up kijelzőt és a vezeték nélküli okostelefon-töltést is magába foglalja. Az új Mini App segítségével távolból is ellenőrizhető például az üzemanyagszint, míg az elektromos változatnál a hatótáv vagy a töltési információk olvashatók, illetve kezelhetők. A készülékkel lehet továbbá nyitni/zárni az autót, de akár a szervizelés időpontja is egyeztethető rajta keresztül.

Motorokból három (136 LE)- és négyhengeres (178 és 231 LE), csigával lélegeztetett benzinesek, vagy pedig egy 184 lóerő teljesítményű tisztán villanyos hajtás választható.

Minden ólommentessel működő aggregát turbófeltöltőjét a kipufogócsonkba integrálták, közvetlen üzemanyag-befecskendezésesek és változó szelepvezérlésűek, kipufogógáz-kezelő technológiájuknak és a részecskeszűrőnek köszönhetően pedig teljesítik az EURO 6d emissziós szabvány előírásait. Alapból hatos manuális váltó jár a belsőégésű erőforrásokhoz, amit hét- vagy nyolcfokozatú (John Cooper Works) duplakuplungos automatára lehet cserélni némi extra valutáért. Az árammal működő Cooper SE padlólemezébe 32,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort építettek, mellyel akár 234 kilométert is elmegy egyetlen töltéssel a Mini. Minden új Minihez elérhető akár a sávelhagyásra figyelmeztető berendezés, az aktív tempomat (automatáknál stop and go funkcióval), parkolássegítő asszisztens, kormányfűtés, vagy adaptív futómű is. Az új Minik március óta készülnek a gyártósorokon. Alapára 6.750.000 Ft (háromajtós Mini Cooper), 7.023.000 Ft (ötajtós Mini Cooper), illetve 8.116.000 Ft (Mini Cooper Cabrio), míg az elektromos Mini Cooper SE 10.995.000 forintba kerül. A 178 lóerős, benzines Cooper S verziók felára 1.060.000 Ft, míg a Cabrio 1.183.000 forinttal került többe a bázis verziónál. A legcombosabb, új Mini John Cooper Works-ért 9.298.000, a Mini John Cooper Works Cabrio-ért pedig 10.787.000 forintot kérnek a hazai szalonokban.

Az új Mini beltere
A belsőtérben határozottabb oldaltartású sportülések is lehetnek, új a volán, a digitális számlapok és a középső szellőzőrostélyok formája. Újdonság a kormányfűtés és a vezeték nélküli telefontöltés lehetősége is. Fotók: Mini