A Mini folyamatosan aktualizálta modelljeit, de azért a mérnökök még találtak pár módosítható elemet. Jegyzetfüzetükben azonban nem sok lapot írtak tele, a legfelső sorba is csak a vezetési élmény, kisugárzás és egyedi stílus szavakat vésték fel maguknak. Bár elsőre nem olyan egyértelmű a különbség az éppen kifutó széria és az újdonságok között, azért ha másodszor jobban szemügyre vesszük az egymás mellett álló Miniket, azért feltűnnek a változtatások. Az immár alapból LED-es első fények háza például fekete lett az eddigi króm helyett. A lökhárítók is vagányabb fazonúak, a fényezetlen műanyag peremek pedig élesebb végződésűek ezentúl. A hűtőrács határozottabb formájú, a helyzetjelzők helyére pedig függőlegesen vágott légzőnyílásokat húztak a tervezők. A hátsó lökősbe a hűtőrácsra rímelő fekete betétet vasaltak, az új oldalsó irányjelző-panelekben pedig szintén LED technológiás fények villognak. Természetesen új színek (3 db) és felnik (5 db) is vannak a felfrissített három- és ötajtós, illetve Cabrio Mini modellekhez, és kibővítették a választható külső hangulatok számát is a dizájnerek. Ezek közül két kifejezetten különleges megoldású született. A Piano Black Exterior külső felszereltségi csomag részeként az első fényszórók, a hűtőrács és a hátsó lámpák keretei, a kilincsek, az oldalsó irányjelző-panelek, az üzemanyag-betöltő nyílás sapkája, a motorháztető és a csomagtérajtó MINI logói és típusjelzései, valamint a kipufogórendszer végei a krómozott helyett magasfényű feketében pompáznak. Világújdonságként pedig itt az új Multitone Roof színátmenetes tetőfényezés. Ezt egyebek mellett azért is találták ki a Mini szakemberei, mert az eddigi tapasztalatok alapján a tető és a külső visszapillantó-házak egyedi festése az ügyfelek egyik legkedveltebb extrája. A kizárólag a három- illetve ötajtós Minihez elérhető új karosszériafényezési technika lényege, hogy a szélvédőtől egészen a hátsó légterelő szárnyig úgy színezik a fedelet, hogy a San Marino Blue, a Pearly Aqua és a Jet Black árnyalatok folyamatos átmenetben vannak. A szakemberek a három festéket egymás után, nedves fényezési eljárással viszik fel a felületre – mindezt ráadásul úgy, hogy közben nem lassítja a tömegtermelési folyamatot, hiszen alaposan kiképezték a munkát végző mesterembereket. A megoldás pikantériája, hogy a folyamatosan változó fényezési körülmények miatt előfordulhatnak enyhe eltérések az egyes tetők mintázatában, vagyis ettől is még egyedibb lesz minden Mini. És, nem kell a legerősebb változatot megvenni, ha esetleg valaki sportosabb külső megjelenésre vágyik. Ezentúl ugyanis akár John Cooper Works pakkal is kicicomázható az elektromos hajtású kivételével mindegyik új Mini.
Belül az alapformákhoz nem nyúltak, inkább megpróbálták még minőségibbé tenni a belteret. Formailag az új középső légbeömlők, vagy az opciós (Mini Cooper SE-ben viszont széria) digitális számlap említhető első körben, és immár a bázis verziókban is a legújabb, frissített gombokkal díszített bőrvolánt tekerheti a sofőr. Aztán ott vannak a határozottan sportosabb fazonú, friss anyagokkal húzott ülések, illetve a szintén az extralistán szereplő módosított hangulatvilágítás is. Alapfelszereltség a 8,8” képernyő-átmérőjű központi kijelző, melyben az egyes menüpontok csempeszerű ikonokként tűnnek elő és érintésekkel aktiválhatók. Itt három felszereltségi csomagban bővíthető a monitor tudása. Alapból a multifunkciós műszerfali kijelző, a Connected okosalkalmazás, a ConnectedDrive szolgáltatás-paletta és a távolról is elérhető szolgáltatások járnak, míg a következő szinten ez navigációs rendszerrel, valós idejű forgalmi információkkal és az Apple CarPlay-előkészítéssel egészül ki. A csúcs eszköz viszont már a Connected XL okosalkalmazás funkcióit, a Head-Up kijelzőt és a vezeték nélküli okostelefon-töltést is magába foglalja. Az új Mini App segítségével távolból is ellenőrizhető például az üzemanyagszint, míg az elektromos változatnál a hatótáv vagy a töltési információk olvashatók, illetve kezelhetők. A készülékkel lehet továbbá nyitni/zárni az autót, de akár a szervizelés időpontja is egyeztethető rajta keresztül.
Motorokból három (136 LE)- és négyhengeres (178 és 231 LE), csigával lélegeztetett benzinesek, vagy pedig egy 184 lóerő teljesítményű tisztán villanyos hajtás választható.
Minden ólommentessel működő aggregát turbófeltöltőjét a kipufogócsonkba integrálták, közvetlen üzemanyag-befecskendezésesek és változó szelepvezérlésűek, kipufogógáz-kezelő technológiájuknak és a részecskeszűrőnek köszönhetően pedig teljesítik az EURO 6d emissziós szabvány előírásait. Alapból hatos manuális váltó jár a belsőégésű erőforrásokhoz, amit hét- vagy nyolcfokozatú (John Cooper Works) duplakuplungos automatára lehet cserélni némi extra valutáért. Az árammal működő Cooper SE padlólemezébe 32,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort építettek, mellyel akár 234 kilométert is elmegy egyetlen töltéssel a Mini. Minden új Minihez elérhető akár a sávelhagyásra figyelmeztető berendezés, az aktív tempomat (automatáknál stop and go funkcióval), parkolássegítő asszisztens, kormányfűtés, vagy adaptív futómű is. Az új Minik március óta készülnek a gyártósorokon. Alapára 6.750.000 Ft (háromajtós Mini Cooper), 7.023.000 Ft (ötajtós Mini Cooper), illetve 8.116.000 Ft (Mini Cooper Cabrio), míg az elektromos Mini Cooper SE 10.995.000 forintba kerül. A 178 lóerős, benzines Cooper S verziók felára 1.060.000 Ft, míg a Cabrio 1.183.000 forinttal került többe a bázis verziónál. A legcombosabb, új Mini John Cooper Works-ért 9.298.000, a Mini John Cooper Works Cabrio-ért pedig 10.787.000 forintot kérnek a hazai szalonokban.