Bár az autók elektrifikációja az utóbbi időkben erősödött fel igazán, vannak gyártók, melyek már egy ideje foglalkoznak a témával. A Mini például 2008-ban küldött ki 600 szerencsés embernek világszerte egy tisztán elektromos hajtású Mini E-t, hogy próbálgassák és jegyezzék a tapasztalatokat. Az más kérdés, az ezekben a tesztpéldányokban rejlő technológia valójában később a BMW i3-ban köszönt vissza, nem pedig a Miniben. A brit márka csak jóval később, 2019-ben küldte az utakra az első kizárólag villannyal hajtott közúti modellt, a Mini Cooper SE-t. A Mini oxfordi gyárának mérnökei azonban nem csak zsír új villanyos Minikben gondolkodnak. Négy évvel ezelőtt, 2018-ban, próbaképpen elkészítettek egy elektromos klasszikus Minit. Kívülről az eredeti márkaemblémák és keréksapkák helyére citromsárga Mini Electric logók kerültek és egy töltőnyílást is vágtak a kerekded fémpopsira. Minden más viszont tökéletesen megegyezett az alapjául szolgáló Mini Cooper-rel. Csak éppen a gépházfedél alól egy hang sem jött ki, oda ugyanis villanymotort építettek be utólag és ez mozgatta a járgányt.
Azóta hallgattak a projektről, most viszont kiderült, a Mini Recharged programot valójában csak jó alaposan előkészítették.
Így ezentúl ha egy klasszikus Mini tulajdonosa úgy dönt, neki is villanyos hajtás kell, ám legyen. Az eredeti erőforrás helyére tökéletesen passzoló elektromotort terveztek a mérnökök a 2018-as próba modell alapján, a kiemelt motort pedig szakszerűen eltárolják. Ha esetleg mégis úgy dönt a gazdi, hogy vissza vele, minden újra odakerülhet, ahova való. Marad viszont a váltó, sőt, a hagyományos műszereket is megtartották, mindössze kibővítették egy sebességfokozatot és a hatótávolságot kijelző számlappal – természetesen klasszikus stílusban. A beépített akkumulátorok azonban némileg csökkentik a csomagtartó méretét, viszont cserébe akár 160 kilométert is képes egyetlen töltéssel megtenni az átalakított Mini. A 90 kW teljesítményű villanymotor körülbelül 9 másodperc alatt rántja fel százra a bódét – igaz, a folyamatos gyorsulgatás valószínűleg alaposan csökkenti a hatótávot. A töltési időről nincsenek információk, de a rendszer 6,6 kWh maximális energiafelvételre képes. A klasszikus Minik átalakítását kizárólag az Egyesült Királyságban végzik a Mini mérnökei. Minden egyes módosított modell egyedi sorszámot kap.
