Évfordulós erőleves – Alfa Romeo Giulia és Stelvio Quadrifoglio bemutató

Valószínűleg nem panaszkodtak sem a korábbi Giulia, sem pedig az előző Stelvio QV tulajok lóerőhiányra, az új páros ugyanis továbbra is 510 pacit mozgósít. Volt viszont más, amihez hozzányúlhattak a mérnökök.

Alfa Romeo Giulia és Stelvio Quadrifoglio
Fotó: Alfa Romeo

2020-ban ünnepeli alapításának száztizedik évfordulóját az Alfa. Az emlékek felelevenítése előtt azonban még bemutatta az olasz vállalat a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio frissített változatát. A 2,9 literes, V6-os Bi-Turbo aggregát mindkét modellben 510 lóerős és 600 Nm forgatónyomatékot küld a négy kerékre. Ez tehát nem változott az elődhöz képest, ahogy a nyolcgangos automataváltó is ismerős lehet a korább felhasználóknak. A frissített szerkezet különlegessége, hogy RACE állásban mindössze 150 milliszekundum alatt pakolja a fokozatokat, vagyis hamarabb vált, mint hogy pislantanánk egyet. A futóművet sem hagyták érintetlenül, így azt mindig a sportosabb menetteljesítményekhez igazítja a CDC szabályozó rendszer, valamint az aktív felfüggesztés. A Giulia és a Stelvio Quadrifoglio sötét lencsés, LED-es lámpákat kap, továbbá fényes fekete fényezés van a hűtőrácskereten és a hátsó emblémákon. A Giulia Quadrifoglio ezeken felül egy úgynevezett Active Aero első légterelő szettet is visel, csak hogy jobban hasítsa a levegőt, az új Stelvio Quadrifoglio pedig új rajzolatú, 21 colos könnyűfémfelniken gurul. Belül is vannak újdonságok az Alfa csodaparipáiban, elsősorban a középkonzol változott, illetve a volán és a váltó is új fazont öltött. Alapból járnak a bőr-, illetve Alcantara kárpitozású elektromos sportülések, némi extra pénzért pedig Sparco szénszálas kagylók, majd rövidesen perforált bőrgarnitúra is elérhető lesz. Újdonság a középkonzolba épített, 8,8 colos érintőképernyős infotainment rendszer, melyen akár már a Performance Pages alkalmazás is futhat. Ennek segítségével a vezető valós idejű információkat kaphat járműve állapotáról. Leolvashatja a fontosabb mechanikai alkatrészek hőmérsékletét, az éppen leadott nyomatékot, a felhasznált teljesítményt, a turbónyomást, vagy akár a gyorsulást. Akinek pedig nem elég a gyári négykimenetű, kettős üzemmódú kipufogórendszer, az szénszálból és titánból készülő Akrapovič dörgőkészletet is rendelhet.

Alfa Romeo Giulia és Stelvio Quadrifoglio bemutató
Megújult a kormány és a váltókar is a 2020-as Giulia és Stelvio Quadrifoglio-ban. Bár képes 2. szintű autonóm vezetésre mindkét modell, a volánt nem szabad elengedni egyik autóban sem. Fotók: Alfa Romeo

Mivel igen kemény utcai sportautókról beszélünk, minden sokkal hamarabb történik, mint azt gondoljuk, ezért a gyáriak számos védelmi berendezést is belepakoltak az Alfa párosába. Van itt egyebek mellett sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, mely nem csak jelez, de ha szükséges, beavatkozik, jelzőtábla-felismerővel együttműködő, távolságtartó adaptív tempomat, közlekedési torlódás és autópálya asszisztens vagy éberségfigyelő berendezés. Az Alfa szakemberei szerint a megfelelő színválasztás legalább annyira fontos vásárlóiknak, mint az egyéb kiegészítők megvétele. Éppen ezért az új párosnál már kategorizált fényezésekből választhatnak a reménybeli tulajok. Négyféle besorolás lett, a Competizione mellett a Metál, az Old Timer, valamint a Pasztell színek. Ha az alap kinézetre még rá akar tenni valaki egy lapáttal, némi extra pénzért a Mopar kiegészítőiből szénszálas első hűtőrácsot, tükörborítást és hátsó spoilert is lehet még rendelni mindkét Alfához. A frissített Quadrifoglio páros az év második felében nálunk is bemutatkozik, árakat a megjelenéssel együtt ígér a márka magyarországi forgalmazója.