Tisztább és okosabb – Kia Stonic 2020 hír

Nem sok négykerekű képes erre, de tény, a Kia Stonic annyira pofás lett, hogy a kötelező frissítésnél kívülről például szinte nem is nyúltak hozzá a mérnökök. Minden más viszont sokat változott.

Kia Stonic 2020
Fotó: KIA

Ráncfelvarráskor minimum a lökhárítók, vagy a hűtőmaszk is új fazont kap, ám a most megújult Kia Stonic külsején mindössze a LED-es első lámpákat említhetjük újdonságként. Persze, felniből van egy új és azért színekből is kikevertek mindjárt két frisset. Sőt, a tetőt is egyel több fényűben lehet megrendelni, így a kéttónusú festéssel együtt akár 20 féle színpár is összeállítható. Ez azért is fontos, mert a Kia adatai alapján az európai Stonic vásárlók 33%-a kétszínű fényezéssel rendeli meg autóját. Belül sem kell sok idő, hogy észre vegyük a korábbinál nagyobb méretű, 8 colos központi érintőképernyőt, melyen ezentúl már a navigáció mellett az UVO Connect második generációja fut, kibővített konnektivitással. Az új rendszer egyszerre két mobileszköz kezelésére képes, ezek közül az egyik pedig akár telefonálásra is jó. Display Audio-val az Apple CarPlay és az Android Auto is jár hozzá, így kábeles kapcsolatra nincs is szükség. Az UVO Connect segítségével olyan telematikai és fedélzeti funkciók érhetők el, mint a közlekedési információk, az időjárás előrejelzés, a fontos helyek (POI), az üzemanyagárak, vagy akár a közeli parkolási lehetőségek, árakkal együtt. A hangfelismerő rendszerrel a felhasználók szóbeli utasításokat is küldhetnek a rendszernek, illetve szöveges üzenetek is küldhetők ezen a módon. Az új online navigáció felhőalapú, valós idejű forgalmi információkkal dolgozik, így az érkezési időpontok becsült ideje a gyártó szerint minden eddiginél pontosabb. Az UVO App is kínál különleges új funkciókat, mint például a Last Mile Navigation, amikor a rendszer akkor is segít megtalálni az úti célt, ha a vezető már leparkolt, és mondjuk, gyalog megy tovább. A gépházfedél alatt az egyik újdonság az EcoDynamics+ benzinmotoros Hybrid 48V hajtáslánc megjelenése, melyben az 1.0 literes, közvetlen befecskendezéses, turbós (T-GDi) háromhengeres aggregát dolgozik együtt a 48V-os elektromos segédhajtással. Az új EcoDynamics+  Stonic 100 vagy 120 LE-s verzióban érhető el. Választható hozzá az ugyancsak friss fejlesztésű, intelligens kézi sebességváltó (IMT) mellett 7 fokozatú, duplakuplungos automata (7DCT) is. Utóbbival egyébként a forgatónyomaték a korábbinál 16 százalékkal nagyobb, 200 Nm lett. Hagyományos tüzelésű erőforrások is vannak a kínálatban. A Smartstream benzines aggregátok közül az 1,2 literes, szívó egység 84 lóerős, míg az 1,0 T-GDi 100 pacival érhető el. Utóbbi a korábbi ötös helyett hatgangos manuális váltóval készül már, de akár a 7DCT egységgel is konfigurálható. A felfrissített Kia Stonicban felszereltségtől függően elérhető a gyalogos és kerékpáros felismerésére képes ráfutásos ütközéselkerülő, a sávtartó asszisztens, a vezetőéberség-figyelmeztetés, a holttérfigyelő aktív fékezés funkcióval, az adaptív sebességtartó, a sávkövető segéd, vagy a hátsó utasra (az autóban hagyott gyermekre, vagy kisállatra) emlékeztető berendezés is. A felfrissített Stonic 2020 őszén érkezik az európai piacokra, a márkától megszokott 7 éves, 150.000 kilométeres garanciával.

Kia Stonic 2017
A Stonic 2017 végén jelent meg Európában. Mára a Kia negyedik legsikeresebb modelljévé lépett elő a Ceed, a Sportage és a Picanto mögött. A frissítéssel a Stonic külseje alig változott, műszakilag azonban sok az újdonság. Fotók: Kia