A Hyundai hosszú ideje készít különböző alternatív hajtásláncú modelleket, melyek egy része megmaradt jövőbe mutató koncepciónak, míg jó pár négykerekűjük zöld utat kapott a vezetőségtől. Az egyik ilyen például a Nexo, mely a márka tüzelőanyagcellás négykerekűje. És bár 2018 óta kapható, nálunk mégsem forgalmazzák, ugyanis hidrogéntöltő kutakkal nem állunk túl fényesen. Az Ioniq mindhárom verzióját (Hybrid, plug-in Hybrid és elektromos) viszont Magyarországon is beárazták, ahogy a KONA is elérhető vegyes tüzelésű, valamint tisztán villanyos hajtással. Utóbbi annyira népszerű nálunk is, hogy a hazai bevezetéskor volt olyan vevő, aki annak ellenére megvette, hogy egy métert gurult volna az autóval. A márkakereskedések ugyanis hosszú ideig nem jutottak bemutató darabokhoz, annyira nagy volt a nemzetközi kereslet. Ma már egyébként több mint százezer KONA Electric fut a világ útjain, ez pedig még olyan járgányoknál is szép adat, melyekben hagyományos erőforrás dolgozik. Napjainkban persze nincsenek hónapokig tartó várólisták, sőt, a raktárkészletek is rendben vannak. Így csak azt kell eldönteni, hogy amikor éppen van rá lehetőség, elég-e az állami támogatással is megvásárolható felszereltség, vagy nincs szükség a 2,5 milliós segítségre és akkor egy all-in változattal lehet hazagurulni. A MOL Limo flottájába például olyan KONA Electric modellek álltak most be, melyekre megigényelhető az anyagi kiegészítés – bár ezt a vállalat nem vette igénybe. A 30 db elektromos Hyundai megvásárlásával összesen 450 tagúra bővült az autómegosztó cég flottája, ennek harmada jelenleg a villannyal hajtott négykerekű. A KONA Electric augusztus 5-től a havi díjas felhasználóknak 95 Ft/perc alapon vehető igénybe, az alkalmi sofőrök pedig percenként 119 forintért vezethetik. Mindegyik változat a kisebb, 39 kWh-s akkumulátorral szerelt, hatótávolságuk viszont így is elérheti akár a 305 kilométert is (WLTP). Éppen ezért hosszabb vidéki utazásokhoz is használhatók, amihez napi bérlésre is lehetőség van. Sőt, a Liszt Ferenc Repülőtéren dedikált parkolóhelyekre lehet letámasztani az autókat, ha esetleg külföldi utazás előtt lenne rájuk szükség. Ezt az opciót ugyan nem próbáltuk, ám a Hyundai hazai márkaképviselete az együttműködés bejelentése után egy Velencei-tó kerülő túrára invitált minket. Lehetőségünk volt tehát kipróbálni, hogy aki elhagyná a fővárost, egy KONA Electric vajon elég-e egy ilyen kört megtenni? A cél az volt, hogy minél kevesebb energia fogyjon, de én egy kicsit csavartam a dolgon. Autópályán például nem akartam csalni, vagyis az előírt 130 km/h-s tempót kértem utazótársamtól, főúton pedig tartottuk a kilencvenes kötelezőt. És bár nem így terveztük, de végül kettő helyett hárman ültünk be a mi autónkba, vagyis elméletileg nekünk kellett volna a legrosszabb eredményt elérni. Viszont legnagyobb meglepetésünkre, a hatótávolság még így is több maradt a végén, mint amennyire számítottunk. Sőt, voltak, akik a kevesebb utasból és a lassabb tempóból sem tudtak nagy előnyt kovácsolni. Hogy mit hoztunk össze, és hogy mennyivel győzött a legügyesebb páros, az videónkból kiderül.
Itt az elektromos KONA Limo
Tovább bővítette flottáját a MOL Limo, ezúttal 30 db Hyundai KONA Electric modellel. A hivatalos bejelentést a márka importőre megfejelte egy villanyos fogyasztási túrával.