Nyomógomb megnyom, motor életre kel, váltó D-be, padlógáz és hirtelen a vér is kimegy az agyunkból, miközben a mutató veszett tempóban rohan a százas érték felé. Valahogy így néz ki ma egy bitang jó gyorsulás, de a közeljövőben pár dolog kimarad majd a felsorolásból. És az élményből is. A DS Automobiles bár eddig is élen járt az elektrifikáció terén, 2024-re ígérik, kizárólag villanyos modelleket mutatnak majd be. Hogy ezzel ki ért egyet, az most mellékes, mivel a szabályozások amúgy is efelé terelik az autógyártókat, ez bizony így lesz, pont. Hogy a legtöbbet hozzák ki ebből a helyzetből, a DS Automobiles és versenydivíziója, a DS Performance formába öntöttek egy olyan négykerekűt, amire garantáltan beindul a nyáltermelődés. A bogárpáncél-szerű fazon alatt tisztán elektromos hajtás lapul, egy-egy villanymotort terveztek a két tengelyre (250 kW elöl, 350 kW teljesítményű hátul), ezek összteljesítménye 815 LE és 8000 (!) Nm forgatónyomaték lett. A karbonváz-szerkezetű gépcsoda az összkerékhajtásnak és a késlekedés nélkül reagáló elektromos erőforrásoknak köszönhetően elképesztően hamar, mindössze 2 másodperc alatt százra pattan. Rövidebb ideig tart, mint amíg az előző mondatot elolvassuk. A lassulás hasonló élmény lehet, hiszen a nagy teljesítményű regeneratív fékrendszer miatt már amikor a gyorsító pedálról (szándékosan nem gázpedálnak hívom) lelépünk, megkezdődik a tempó erőteljes csökkenése. Ha pedig rátaposunk a fékpedálra, a tárcsákra tapadó fékbetétek úgy állítják meg a bódét, hogy a szemünk a szélvédőn köt ki. A hátul, középre épített akkumulátorok speciális hűtést kaptak, és a mérnökök az egészet egy karbon-alumínium kompozit ház mögé rejtették. Amit viszont látunk, az kísérleti terep a DS DESIGN STUDIO PARIS számára. A jövő DS modelljein köszönnek majd vissza bizonyos formai elemek, főleg a DS PERFORMANCE elejéről. Itt háromdimenziós hatású logó, továbbá különleges üdvözlő animáció is van, a 800 LED-ből álló fényforrások mellett pedig két kamera is megbújik a fényszórók helyén. Belül kagylóülések, Formula E kormány és egy kifejezetten ehhez az autóhoz készített, FOCAL csúcshifi is van. A DS Performance csapata 2022 februárjától kezdi meg a DS E-TENSE PERFORMANCE első tesztjeit. Jean-Éric Vergne, E-TENSE nagykövet és António Félix da Costa, akik mindketten Formula E bajnokok, tökéletesítik majd a beállításokat, hogy aztán megkezdődhessenek a versenypályákon és a közutakon végzett tesztek.
2 másodperc alatt százon – DS E-TENSE PERFORMANCE
Már a formája alapján is sejthető, van benne kraft, de azért megdöbbentő a tudat, hogy gyakorlatilag motorokat alázhat a jövő DS-e. És közben egy liter üzemanyagot sem éget el. Ez viszont talán keveseknek jön majd be.