Nem volt olyan óriási meglepetés, hiszen a Honda már elpöttyintette a hírt, az új Civic vegyes tüzelésű hajtáslánccal érkezik. Csak éppen azt nem tudtuk, melyik lesz benne. A CR-V mellett a Jazz és az új HR-V is az e:HEV rendszerrel mozog. Ám előbbiben 2, utóbbiakban pedig 1,5 literes a benzines aggregát, így természetesen teljesítményük is eltérő. Valószínűleg többen is arra fogadtak, a Civic is a Jazz és HR-V hibridjét kapja, de legnagyobb meglepetésemre a 2 literes egységet faragták be a tizenegyedik nemzedékébe lépő alsó közepes Hondába.
Az 50 éves pedigré tehát nagyon úgy fest, folytatódik.
Csak egy kicsit másképp. Erőben nem lesz hiány, sportos menetteljesítményekről viszont egyelőre csak az előzetesben leírtakra hivatkozhatunk. Az új Civic e:HEV 2 lóerővel lett erősebb (184 LE) a most kifutó generáció 1,5-ös turbómotorjánál, forgatónyomatékban azonban jóval combosabb lesz az újdonság. A villanyos erőforrásokkal együtt 315 Nm-t tud a rendszer, szemben az 1,5 VTEC Turbo 240 Nm-ével. Nagyobb lett a hátsó nyomtáv, áthangolták az első lengéscsillapítókat, továbbá alacsony súrlódású féltengelyeket terveztek a mérnökök az új Civic-hez – vélhetően némi vezetési élmény is szorult a környezetkímélő modellbe. A legfontosabb cél azonban a WLTP ciklus szerint mért 110 g/km-es CO2 érték, illetve 5 liter alatti vegyes fogyasztás. Ennek eléréséhez a karosszériát is alaposan áttervezték a Honda laboratóriumában. A korábbinál 25 mm-rel lejjebb került a gépháztető, szűkítették a kerékjárati íveket, illetve a modell történetében először műgyantából készült a csomagtérajtó – ezzel például 20%-kal csökkent a poggyásztér fedelének tömege. A 35 mm-es tengelytáv növekedéssel az utasok járnak jobban, a nagyobb üvegfelületek miatt pedig több fény jut majd a beltérbe.
Míg kívülről azért vannak felismerhető vonások a kifutó szériáról, belül maximum a bajuszkapcsolók, illetve néhány gomb emlékeztet a korábbi szériára. Ezentúl a középkonzoltól egészen az utas előttig húzódik a légbeömlő, a 9” méretűre növelt infotainment egységet kicsit magasabbra húzták, az első utasok testét pedig akár speciális, stabilizáló ülések tarthatják. Jobban ráfeküdtek a mérnökök a zajszigetelésre, Advance felszereltségnél pedig 10,2″-os képátlójú, HD-felbontású, folyadékkristályos kijelzőről olvashatja le a sofőr a legfontosabb menetinformációkat. Vájt fülűeknek viszont valószínűleg a 12 hangszórós Bose hangrendszer lesz az egyik kedvenc opció.
Biztonság terén is tovább fejlődött a Civic.
Fokozták például az oldalajtók ütközésállóságát, illetve úgy alakították át az első lökhárító mögötti nyúlványokat, hogy a lehető legtöbb energiát nyeljék el. A 11 elemes légzsákrendszer immár első térdlégzsákot és hátsó oldallégzsákot is tartalmaz, sőt a két front ülés között is felfúvódik egy lufi, hogy oldalirányú ütközésnél ne csapódjon egymásnak az ott ülők teste. A Honda SENSING csomag kibővült egyebek mellett új, 100˚-os, nagy látószögű kamerával, valamint a hozzárendelt, továbbfejlesztett felismerőszoftverrel, ami a gyalogosokat, az útburkolati jeleket, az útpálya széleit és a motorosokat-kerékpárosokat is képes azonosítani. A Honda szakemberei tovább finomították az Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer mellett az Intelligens Sebességhatárolóval kiegészített Sávtartót, a Holttérfigyelőt, a Keresztirányú Forgalmat Figyelő Rendszert és a Forgalmitorlódás-asszisztenst is. A 11. generációs Honda Civic első példányai várhatóan 2022 őszén érkeznek az európai és ezzel együtt a hazai kereskedésekbe is.