A Citroën már 15 éve elkészítette az első tömeggyártású autóját Európában, 10 esztendeje megépítette az ugyancsak első teljesen acél karosszériát és két éve megmutatta, milyen a lebegő motor, mire 1934-ben piacra dobta a Traction Avant-t. André Citroën célja az volt, hogy egy forradalmian új autó bevezetésével nagy feltűnést keltsen és meglepje a versenytársakat. Több éves előnyt akart elérni, ugyanis a harmincas évek eleji gazdasági világválság hatásai már Európában is határozottan érezhetők voltak. A nehézségektől pedig csak úgy kímélhette meg a vállalatot, ha elkészítenek egy olyan négykerekűt, amely elcsavarja bárki fejét.
Az áramvonalas formájú Traction Avant-ba a kor legmodernebb műszaki megoldásait tervezték.
Ilyen egyebek mellett a teljes egészében acélból készült önhordó karosszéria, amely szükségtelenné tette az alvázat és jelentősen lejjebb vitte a jármű súlypontját, az elsőkerék-meghajtás, a cserélhető hüvelyű, felülszelepelt motor, a hidraulikus fékvezérlés, a kerekek egymástól független, torziós rudas felfüggesztése, vagy az automata sebességváltó. Mivel azonban a fejlesztésre elég kevés idő maradt, a kuplungpedál nélküli egységek ötletét ejtették, mire az első autók gyártásba kerültek. Cserébe a motor és a manuális sebességváltó viszont egy kompakt meghajtóegység lett, ami ugyancsak alacsonyan tartotta a jármű súlypontját, és közben a súlyelosztásra is jótékony hatással volt. A Citroën szakemberei állítják, a maga idejében a Traction Avant volt a legjobb útfekvésű, legbiztonságosabb és legkényelmesebb autó. A folyamatosan bővülő technológiai fejlesztések miatt meg is kapta a 100 szabadalmas autó becenevet. Kezdetben még 7-esnek (ez az adólóerőre utalt) hívták, de aztán a márka szakemberei hamar átkeresztelték az elsőkerék-hajtásra utaló Traction Avant-ra. Innentől már csak a kellő mennyiségű autó legyártását kellett biztosítani, amit a Citroën természetesen megtett. A Traction Avant instant sikerét a mozivásznon is folytatta, több mint 1000 filmben tűnik fel. Jellemzően gengszterek vagy ellenállók repesztenek vele. És bár többnyire francia alkotásokban örökítették meg, A nagy szökés című amerikai moziban is feltűnt pár képkockára.
1934-es bevezetésekor a Traction 7 négyajtós limuzin, kupé (vagy álkabrió) és lehajtható szélvédős kabrió (vagy roadster) változatban került a szalonokba. A néhány hónappal később érkező 11-est limuzin, kupé és kabrió, valamint hatablakos hosszú karosszériával (7-9 üléses családi autó, taxi vagy 5-6 üléses limuzin konfigurációban), illetve 5 üléses városi kupénak kialakított négyablakos hosszú bódéval rendelhették. 1938. áprilistól a 11-es vegyes használatú, 5 személyes vagy 500 kg hasznos teherbírású haszonjármű/személyszállító változatban is debütált. A 7-es és 11-es modell kupéváltozatának gyártása 1938. szeptemberben, a kabrió változaté 1939. novemberben ér véget. 1938-ban a 15 Six 5-6 személyes szedánként került forgalomba, és csak 1939. májustól lett belőle – akárcsak a 11-esnél – 5-6 személyes limuzin, illetve 8-9 férőhelyes családi autó is. A modellből tíznél kevesebb kabrióváltozat készült, ám ezek soha nem kerültek forgalomba. A háború után a 11 és a 15 családi autó változata csak 1953. szeptembertől, a 11 haszonjármű-változata pedig csak 1954. márciustól lett újra kapható.
Valamennyi Traction-modell közül a legelőkelőbb és a mai napig a legkülönlegesebb azonban a 22-es.
Az 1934-es Párizsi Autószalonon bemutatott autócsodát teljesen új, felülszelepelt, 100 lóerős V8-as motor hajtotta, mellyel akár 140 km/h-val is száguldhatott. A kívülről áramvonalas fényszóróiról, hűtőrácsán nyolcas számot viselő, két-két egymás fölé épített lökhárítócsíkjáról beazonosítható csúcsmodellből mindössze körülbelül húsz tesztmodell készült. A különböző szóbeszédek, valamint a gyűjtők és történészek alapos kutatásai ellenére viszont nagyon úgy fest, végérvényesen eltűnt mindegyik. Az 1957. július 24-én gyártott utolsó Traction a 11 B családi autó változata volt. Alig 10 évvel megszűnése után, 1968 márciusában megalakult az első teljes egészében a Tractionnak szentelt gyűjtői klub. A Traction Universelle ma a legnagyobb Traction-gyűjtő egyesület a világon. Több mint 1600 tagot számlál, akik Franciaország-, illetve világszerte 17 regionális szekcióba tömörülnek. A Traction Avant pedig a kollektorok kedvence, így a Citroën idén 90 éves modellje valószínűleg továbbra is a klasszikus autós találkozók állandó résztvevője lesz.