Ez már a miénk – új Kia Stinger bemutató

Még biztonságosabb és okosabb lett a frissített Kia Stinger. A motorjai nagy részét viszont elveszítette – igaz, pont nem úgy, ahogy azt képzeltük.

Kia Stinger
Fotó: Kia

A Stinger ráncfelvarrásáról még augusztus közepén jelentek meg az első hírek. Akkor a dél-koreai specifikációt mutatták meg a gyáriak, ám most, bő egy hónappal később itt az európai verzió is. A legtöbb változás ugyanaz lett az öreg kontinensnek szánt szérián is, ezeket korábbi összefoglalónkban részletesen leírtam, itt el lehet olvasni. Amit viszont még akkor nem árultak el, hogy a motorpaletta alaposan megritkul – mondjuk a legfrissebb uniós szabályozások miatt nem is feltételeztük, hogy másképp lesz. Ám a Kia csavart egyet a történeten és a legcombosabb, turbós benzinmotort hagyta meg a mi kínálatunkban. Vagyis, az új Kia Stinger 2021 elejétől kizárólag a 3,3 literes T-GDi aggregáttal gurítható haza. A 370 lovas, ikerfeltöltős V6-os erőforrás 510 Nm-t szabadít rá a főtengelyre. A nyolcfokozatú automataváltó mellett összkerékhajtás segít az erőt gyorsulássá változtatni, méghozzá elég hatékonyan.

A kicsit sem pehelysúlyú, de roppant atletikus külsejű Stinger 4,9 másodperc alatt van százon és ha nem rest a sofőr, akár 270 km/h-ig tiporhatja a gázpedált.

Már ahol erre legálisan adott a lehetőség. Szóval, míg a Stinger tulajok vágtáznak és égetik az üzemanyagot literszám, addig a kisebb és zöldebb Kiák majd produkálják a károsanyag-kibocsátási kvótához szükséges számokat. Amiből viszont nem engedtek a Dél-Koreában sem, az a biztonság (ADAS) és a technikai újítások. Azokkal ugyanis alaposan telepakolták a formás gran turismót. Így például a Stinger biztosan figyelmeztet majd forduláskor a keresztből érkező autókra is, hiszen a korábbinál nagyobb hatókörben ismeri fel a járműveket, kerékpárokat, vagy akár a gyalogosokat. A sávtartó asszisztens (LKA) az út szélét ugyanúgy figyeli, mint az útburkolati jeleket, és kormányzási beavatkozásokkal megakadályozza, hogy a vezető irányjelzés nélkül elhagyja a sávját. A holttérfigyelő rendszer aktív fékezés funkcióval (BCA) már nem csak figyelmezteti a vezetőt autópályán, de a fékek működtetésével segít elkerülni az ütközést is. A vezetőéberség-figyelmeztetés (DAW) már 210 km/h-ig működik, a hátsó keresztirányú ütközéselkerülés asszisztens (RCCA) pedig tolatáskor segít ezentúl elkerülni az esetleges balesetet (eddig a rendszer csak figyelmeztette a vezetőt). A navigációalapú adaptív tempomat (NSCC) az autópályák kanyargós szakaszain a kanyarba érkezés előtt automatikusan a megfelelő értékre csökkenti a sebességet, majd utána újra felgyorsít a korábban beállított értékre. Fény- és hangjelzéssel tudatja a Stinger, ha a vezető ki akarná nyitni az ajtót kiszálláskor, miközben jön mögötte egy autó, továbbá szól azért is, ha a gyereket vagy a házi kedvencet ott felejtenék a második sorban. A sávkövető rendszer megtartja a felfestett vonalak között a Stingert, autópályán pedig ügyel a megfelelő távolságra az előttünk haladótól. A holttérfigyelő kamerarendszer (BVM) viszont már kapcsolódik az új, 7 colos nagy felbontású műszercsoporthoz. A számlapok közé épített kijelzőn valós videóképet ad a rendszer mindkét oldalról, ha sávváltás közben a holttérben megjelenik egy autó. A nagy látószögű kamerákat a külső visszapillantók házába építik be. Ugyancsak újdonság a minden frissített Stingerbe alapáron beépített 10,25 colos, érintőképernyős központi monitor, mely AppleCarPlay és Android Auto kompatibilis, miközben több funkció – mint a fűtés, a szellőzés, vagy a navigáció – hangvezérléssel is kezelhető. Továbbá a Bluetooth multi-rendszer két mobileszköz egyidejű kapcsolódására is képes. A Nappa bőrkárpit Saturnfekete vagy extraként vörös színű lehet, míg a most először elérhető “szarvasbőr-csomag” Saturnfekete szarvasbőrrel és kontrasztos vörös varrással, illetve piros biztonsági övekkel készül. A megújult Kia Stinger Magyarországon 2021 elejétől lesz elérhető, a 7 év vagy 150.000 km-ig érvényes gyári garancia pedig természetesen ehhez a modellhez is jár.

Új Kia Stinger
Új, egyedi rajzolatú 19-es papucsok kerülnek az aktualizált Stingerre és megjelent egy frissen kikevert zöld szín is. A 2017 óta értékesített Stingerek nagyobb részét a 3,3 literes V6-ossal vitték haza, így kizárólag ez az egyetlen erőforrás maradt a kínálatban. Fotók: Kia