Elsőre amerikainak tűnik, de nagyon is európai a Ford Ranger Raptor. A szélesített sárvédők, a terepgumi vagy a marcona hűtőmaszk mind a vadítás eleme, azt akarják sugallni, hogy ahova a mezei Ranger nem megy, oda a Raptor biztosan. Kifejezetten extrém körülményekre szabták ezt a vaddisznót, de úgy, hogy közben a kicsit szerényebb kinézetű pick-up tesó minden munkabírási tulajdonsága megmaradt. Leo Roeks, a Ford Performance csapatának európai igazgatója szerint “A Ranger Raptor egy új faj; vérbeli sivatagi versenygép, amely a legkeményebb körülmények közt hozza a legjobb formáját”. A Raptor egyedi alváza nagy szilárdságú, ötvözött acél elemekből készült, azért, hogy még a terepversenyek komoly terheléseit is jól bírja. A futóművét is speciális megerősítésekkel látták el, nyomtávját 150 mm-rel kiszélesítették és a hasmagasság is 51 mm-t nőtt az alapul szolgáló Ranger XLT változathoz képest. A Pozíció Érzékelő funkcióval kiegészített Fox Racing Shox lengéscsillapítókhoz alumínium lengőkarok csatlakoznak, a hátsó, spirálrugós felfüggesztést pedig Watt-rudazat egészíti ki, ami rendkívül kis oldalirányú kitérés mellett is szabadabb mozgást enged a tengelynek. A Ford Performance szakemberei azonban gondoltak az országúti közlekedésre is, ilyenkor a csillapítás mértéke természetesen igazodik az útviszonyokhoz. Az első lengéscsillapítók mozgástartománya 32, a hátsóké 18 százalékkal nőtt.
Az új Raptort mozgatni is kell, a Ford Performance mérnökei ezt a 2,0 literes EcoBlue Bi-turbo motorra bízták. A 213 lóerős teljesítményt és 500 Nm forgatónyomatékot egy 10 fokozatú automata sebességváltó továbbítja a kerekekhez. Az alacsonyabb fordulatszám-tartományokban a két turbó egymással sorba kapcsolva dolgozik, magasabb fordulatszámon viszont a nagyobb méretű, de alacsony nyomású turbótöltő préseli a plusz levegőt az erőforrásba. A Ford 10 fokozatú automata sebességváltója már ismerős darab, az F-150 Raptor modellben mutatkozott be. Ahhoz, hogy a szerkezet tartós és kis tömegű legyen, nagy szilárdságú acél, alumínium és kompozit anyagokból építették. További különlegessége, hogy valós idejű, adaptív váltásütemező algoritmusok segítenek abban, hogy kapcsoláskor ne tévesszen. Ha pedig a sofőr mégsem bízik a szerkezetben, akkor a volán mögötti magnézium váltókarokkal beleszólhat a gangolásba. Bár nem valószínű, hogy a Raptor tulajdonosokat érdekli majd, de jó tudni, hogy a gyáriak szerint akár 8,9 liter gázolaj is elég lehet száz kilométerenként. Persze mindez csak akkor, ha nem olyan körülmények között használják az autót, ahova szánták. Számos vezetéstámogató berendezést is kapott a Ranger Raptor, így például van benne oldaldőlés-mérsékléssel kiegészített stabilitásvezérlő, hegymeneti elindulássegítő vagy lejtmenetvezérlő, utánfutó stabilizáló, de van itt adaptív terhelésszabályozás és hat előre programozott beállítást kínáló terepvezérlési rendszer is.
A Ford Performance a belteret is gatyába rázta egy kicsit. Az ülések például nagyobb oldalpárnázást kaptak, a duplán megerősített, szarvasbőr-hatású kárpitozáson pedig nem csúszkálhat az utasok teste. Mindenütt kék öltéssel varrott bőrbetétek vannak, a kormányon pedig jól látható jelzés mutatja a középállást. Jópofa és hasznos extra a SYNC 3 rendszer, amely hangutasítással vagy érintéssel is vezérelhető. A 8 colos központi kijelzőn jelenik meg a műholdas navigáció, ha pedig úttalan utakra téved a sofőr, amire kitalálták a Raptort, a FordPass Connect rendszer beépített modem-technológia segítségével elérhető marad a net. Nem felejtették el azt sem, hogy a Ranger Raptort esetleg munkagépnek használják majd. A módosított hátsó lökhárítóba épített vonóhorog segítségével akár 2500 kilót is elhúz a gép. A két első vonókampó 4635 kg-ig, a két hátsó pedig 3863 kg-ig terhelhető. Az új Ford Ranger Raptor 2019 közepétől érkezik meg a kereskedésekbe. A kizárólag duplakabinos változatban kínált extrém off-road járgány nettó 12.900.000, bruttó 16.383.000 forintért vihető haza.