Tíz éve nem volt ilyen – Toyota újdonságok bemutatója

Milyen érdekes, hogy a Proace City-t leszámítva, az idén érkező 7 új Toyota legfiatalabb modellje is 25 éves. Jó hír viszont, hogy mindegyik itt van már Magyarországon és egyszerre megnézhettük majdnem mindet.

Toyota újdonságok bemutatója

Jól cseng a Toyota neve világszerte. Az Interbrand és a Forbes adatai szerint is a legértékesebb autómárka, a J.D. Power a legmegbízhatóbbként tartja számon, de a japán vállalathoz fűződik a legtöbb autóipari szabadalom és gondolom az sem meglepetés, hogy a legzöldebb brandként ismerik el. 2018-ban például a Toyota volt az egyetlen olyan autógyártó, mely 100 g/km alá csökkentette újautó értékesítéseinek átlagos károsanyag kibocsátását, megközelítve a 2020-ra kitűzött 95 g/km-es EU előírást. Mindemellett prémium márkájával, a Lexussal közösen egyetlen év alatt 50%-kal növelte a teljes hazai hibrid állományt. Érthető tehát, hogy miért koncentrálnak elsősorban a vegyes tüzelésű négykerekűekre a Toyotánál, az újdonságok legtöbbje is ilyen hajtással érkezik. Nem maradnak nóvum nélkül a benzingőzös autórajongók sem, ugyanis itt van már a Supra is, de egy igazi hiánypótló modellről is lehull majd a lepel április 30-án. Ezzel lesz teljes a 2019-es paletta, amiket az idei év legnagyobb itthoni Toyota rendezvényén, a Várkert Bazárban személyesen is megcsodálhattunk, sőt, egyes járgányokat még ki is próbálhattunk. Sajnos a Supra ezúttal kimaradt a próbára fogható példányok közül, de azért az ajtót kinyitották és az első levegőt mi szippanthattuk be a bőrrel borított, sportolásra született belsőből.

Toyota - 1év 7 újdonság
1év 7 újdonság – 2019-ben valóságos modelloffenzívával jelentkezik a Toyota. Tíz éve nem volt példa arra, hogy a japán vállalat hasonló számban mutasson be új négykerekűeket, arra pedig, hogy egyszerre jelentkezzen három legfontosabb modelljének vadonatúj generációjával, talán még soha.

Ha már a Suprával fejeztem be az előbb, most azzal folytatom a 7 újdonságból. A legfontosabb adatokat tudjuk januári debütálása óta, tehát a pingpong asztal méretű gépházfedél alatt 3 literes, sorhatos turbómotor adja a 340 lóerőt és az 500 Nm-es forgatónyomatékot, amit 8 fokozatú automataváltó és aktív differenciálmű juttat az útra a hátsó kerekeken keresztül. Beülni természetesen kész tornamutatvány a Toyota GR Suprába, de ha már ott vagyunk, valószínűleg az sem fog érdekelni senkit, hogy szinte a tomporunkkal érjük majd az aszfaltot. A legtöbb kapcsoló, de még a váltógomb is felidéz egy másik modellt, a közös műszaki alapok ellenére azonban a Supra több egyszerű koppintásnál. Míg a bajor testvért az M GmbH vette kezelésbe, addig a Toyota legendáját a Gazoo Racing, a Toyota versenysport csapata reszelte addig, míg az autó farán büszkén díszelgő névhez megfelelő tulajdonságokat kapott a csodamasina. Kevés járgány van, amit állóhelyben is izgalmas sasolni, de a Supra még így is érdekes. Idén egyébként hazánkba maximum 10 darab érkezik, olyan nagy az érdeklődés világszerte. Jó hír viszont, hogy további megrendeléseket is felvesznek rá, igaz, azokra 2020-ig kell várni. Nem lesz ilyen hosszú a türelmi időszak az új Proace City modellnél. Bár a forma már ismerős, a PSA-csoporthoz tartozó Citroën Berlingo vagy a Peugeot Partner/Rifter is így fest, a Toyota új belépőként jelenik meg a kisáruszállító kategóriában. Hosszabb, 7 üléses és rövidebb, 5 személyes változatban is elérhető lesz a Toyota Proace City, akárcsak francia megfelelői. A kompakt városi kisáruszállító rakterébe pedig akár 2 EUR raklap is elfér és ha úgy hozza a helyzet, 1 tonnát is képes elvinni, vagy másfelet elvontatni. Az egyre jobban gyarapodó piaci szegmensbe érkező japán-francia áruszállító előértékesítése az év második felében kezdődik.

Toyota Supra 2019
A Toyota Supra az idei év talán egyik legjobban várt négykerekűje. A magyarországi első példány a 900 elsőszériás darab egyike, ezért a matt-szürke fényezés. A lepel alatt a Toyota Proace City lapult, amit azért nem mutattak meg nekünk takarás nélkül, mert a modell hivatalos premierje április 30-án lesz a Birminghami Haszongépjármű Szakkiállításon.

47 millió ember. Ennyien választották 1966 óta a Toyota Corollát világszerte. Ebbe beletartozik az Auris is, amit 12 év után nyugdíjaznak – mármint a nevet. Az ötajtós és a kombi farán tehát ezentúl ismét a jól bevált elnevezést láthatjuk. A 12. nemzedék legnagyobb újdonsága, hogy teljesen eltűntek a motorpalettáról az öngyulladós egységek, viszont egyszerre kétféle teljesítményű hibrid változatban is kínálják. Az erősebb verzióban 2 literes benzinmotort társítanak az elektromotorhoz, így a rendszer összteljesítménye 180 LE, szemben az 1,8-as hibrid 122 lóerejével. Bár a vegyes tüzelésű autóknál elsősorban a környezetvédelem a legfontosabb szempont, azért jó tudni, hogy az új, combosabb hajtással szerelt Corolla akár 7,9 másodperc alatt megfutja a 0-100-as sprintet. Egyértelműen azoknak szánják az új hibridet, akik dízelmotoros autóból ülnek át. Engem is ez a változat érdekelt, ezért a bemutatón kivittem egy körre. A Touring Sports, tehát kombi Corolla szerintem vEszettül dögösre sikeredett. A tesztautó sötét színe kifejezetten elegáns, a nagyméretű felnik pedig korábban egy kategóriával feljebb voltak jellemzőek. Semmi nem árulkodik a nagy teljesítményű hibridhajtásról, egyedül a dupla kipufogóvégződést említhetem. Belül pedig a fémbetétes, sportülésnek tűnő fotelekről lehet beazonosítani a 180 lovas verziót. Az új műszerfal kifejezetten kellemes a szemnek is, nekem a korábbi generációnál a fantáziátlan belsővel volt a legtöbb gondom. Na itt már ilyen nincs, a formák végre a beltérben is ugyanolyan felnőttesek, akár az autó külseje. Pillanatok alatt megtaláltam a megfelelő vezetési pozíciót és már gurultam is ki a teremgarázsból. Mivel több szintet is kellett haladnom a kijárathoz, alaposan volt időm megtapasztalni a járgány fordulékonyságát. Könnyen manőverezhető, a volán talán egy kicsit könnyebben jár a kelleténél, de a visszajelzések nagyon pontosak. Jól érezhető a masina eleje és hátulja is, akinek kevés a külső tükrök vagy a gépháztető és csomagtérfedél nyújtotta segítség, kamera és radarok is támogatják a manőverezést. Mivel mindössze 20 perc volt a tesztkörre, a vár alatti kis utcákban mindössze egy piros lámpás kigyorsítással tudtam megízlelni, milyen potens az új hibrid hajtás. Be kellett férnem a következő forgalomirányító előtt a másik sávba, és a távolság nem volt túl sok. Szóval egyetlen esélyem egy padlógázas rajtolás volt. A 180 tagú ménes olyan készségesen reagált, hogy mire a másik autós elindult, már vígan és még szabályosan befértem elé. Erőnek tehát nincs híján, a kényelem is rendben van, egyedüli hiányosságként pedig mindössze annyi tűnt fel, hogy nem lehet a belső visszapillantót elég magasra állítani – nekem legalábbis.

Toyota Corolla 2019
A teljes palettát, tehát a szedán, a kombi és az ötajtós változatot is Corollának hívják ezentúl. Újdonság, hogy minden karosszériaváltozathoz elérhető hibridhajtás, az erősebb, 180 lóerős verzió azonban csak a Hatchback és a Touring Sports motorterébe kerülhet. Jól vezethető a combos vegyestüzelésű hajtással a Corolla, padlógázra sem gondolkodik és nagyon könnyen terelgethető is. Classic néven még a korábbi generáció is marad egy ideig.

A Toyota Camry is már 37 éves múltra tekint vissza. Nálunk is ismert modellről van szó, ami 15 évnyi kihagyás után tér vissza hozzánk, természetesen kizárólag hibridhajtással. A limuzin orrában a 2,5 literes benzinmotor és a hozzá kapcsolódó elektromotor összteljesítménye 218 LE. Ha megfontolt sofőr kezeli a gázpedált, akár 5,3 literes fogyasztást is el lehet vele érni. A nyolcadik generációs Camry utasterében a hátul ülőknek is hatalmas helyük van. Bár nem a Toyota teljes biztonsági- és kényelmi arzenáljával felszerelt csúcslimuzinjával azonos kategóriából való, de tény, a Camry megjelenésével, utód nélkül nyugdíjba vonul az Avensis. 25 éves pályafutással és több mint 8,5 millió eladott példánnyal a Toyota RAV4-es azonban népszerűbb mint valaha. Az ötödik nemzedékébe lépő SUV kicsit visszatér a gyökerekhez, legalábbis a terepjárási képességek terén. A hibrid változatok elektromos összkerékhajtási rendszere ugyanis a korábbiaknál gyorsabban reagál a különböző tapadási helyzetekre, akár rossz minőségű, akár hibátlan, de csúszós utakon. Az új RAV4-es a többi modellhez hasonlóan a Toyota TNGA platformjára épül, vagyis ez lett a legtágasabb és legkönnyebben vezethető széria az eddigi generációk közül. A dízelmotort itt is száműzték, a vevők egy 2 literes szívómotort, vagy egy 2,5 literes erőforrással és elektromotorral hajtott, negyedik generációs hibrid verziót választhatnak, akár két-, vagy négykerékhajtással is. Ha folytatódik a korábbi modellnél tapasztalt tendencia, akkor valószínűleg a vegyes tüzelésű változatok fogynak majd szép számmal. A negyedik nemzedéknél ugyanis a Toyoták között is a legmagasabb, 87 százalék volt a hibrid RAV4-ek aránya tavaly. Hazánkban pedig nem kisebb név, mint Király Viktor népszerűsíti majd az új RAV4-est. A márka magyarországi hibrid nagykövete 2,5 éve egy C-HR Hibridet hajt, az új autó kulcsait pedig a sajtótájékoztató után vehette át a népszerű énekes. Viktor elárulta, eleinte kicsit tartott a hibrid hajtás gyengesége miatt, korábban ugyanis nyomatékos dízelmotorok vagy nagy köbcentis autók volánja mögött ült. Aztán pár előzés után megértette, miért jó, ha egy villanymotor is besegít a belsőégésű erőforrás munkájába. „Ez az autó egyszerűen gyönyörű, egyszerre robosztus, férfias és mégis letisztult, ráadásul nagyon kíváncsi vagyok a legújabb generációs hibrid hajtásra, ami, ahogy olvastam, még a korábbinál is nagyobb teljesítményre képes.” – mondta Király Viktor, mielőtt megnézte új RAV4-esét.

Toyota Camry és RAV4 2019
Sokat várnak a Toyota Camry-től. A dízelektől egyre jobban elforduló felső-középkategóriában idén 400 darabot terveznek eladni belőle. Az új Toyota RAV4-esre három hónapja vesznek fel megrendeléseket és az eltelt idő alatt közel 900 szerződést kötöttek. Ez azért is érdekes, mert 2018-ban egész évben 1300 darabot adtak el. A márka magyarországi hibrid nagykövete, Király Viktor az elsők között ült bele az új RAV4-be.