Folyamatosan bővül a környezetkímélő négykerekűek száma, ezen a téren a Ford is élen jár. Ugyanakkor azt is jól érzik a kék oválos márka szakemberei, a sport osztály termékeire továbbra is élénk a kereslet. Igaz, pont a Puma ST ritka látvány az utakon, ám most mégis ehhez nyúltak hozzá a mérnökök. A legfontosabb változtatás a gépházfedél alatt van, a potens, 1,5-ös, háromhengeres turbó mellé ugyanis beépítettek egy lágy-hibrid komponensekkel kiegészített, 1,0 literes, ugyancsak páratlan cilinderszámú aggregátot. Ami egyébként már a kezdetek óta szolgál a Puma modellekben. A sportváltozatba azonban minden eddiginél jobban kicombosodott ez a kis motor, 170 lóerőre tornázták fel a teljesítményét, míg forgatónyomatéka 248 Nm-ben állt meg. Persze az 1,5-ös csúcs aggregát tulajdonosai egy visszafogott mosolyt ejthetnek, de ha a számok mögé nézünk, azért nem veszít annyit, aki megelégszik a kisebb erőforrással. Az új Ford Puma ST Powershift 7,4 másodperc alatt futja a kötelező százas sprintet (az 1,5 ST ideje 6,7 s) és ha van elég szabad hely, illetve a szabályok is engedik, 210 km/h-ig kergethető (az 1,5 ST végsebessége 220 km/h). Vezetési élmény tehát akad a gyengébb variánsban is, ugyanakkor jó pár dolog miatt más terelgetni.
Először is, a lágy-hibrid technológiának köszönhetően felerősödött a motorfék hatás, vagyis gázelvételre sokkal intenzívebb a lassulás.
Ráadásul, ilyenkor a beépített 48V-os akkumulátorba kerül az átalakított fékezési energia, amit aztán gyorsításkor felhasznál a rendszer. Aztán itt van még a Powershift névre hallgató, hétfokozatú duplakuplungos automata váltó, amit kizárólag az új, 1,0 literes csúcsgéphez passzoltak. És bár az árlistán szerepel már egy ilyen, akár a 125 lóerős változathoz is elérhető, az ST-ben azért mást kap a vásárló. Szoftverét például kifejezetten az erősebb igénybevételhez, valamint a lágy-hibrid részegységekhez igazították. És, ha már nem kell a váltással bíbelődni, az adaptív tempomat kiegészült egy stop&go funkcióval is. Tehát, a Puma ST Powershift megáll magától, majd ha három másodpercnél nem tartott tovább az ácsorgás, automatikusan elindul. Ha egy kicsit hosszabb a rostokolás, akkor viszont a gázpedál megpöccintésére vagy a volánon egy gomb lenyomására lendül újra mozgásba a Puma. A hátsó futóműbe pedig egyedi tekercsmintázatú rugókat építettek be a stabilabb és pontosabb útfekvés miatt. A Puma ST Powershift minden másban egyezik az erősebb Puma ST-vel és a gyengébb Pumákkal is. Szóval a csomagtartóban meghagyták a 80 literes MegaBox tárolót, így 456 liternyi tér várja a motyót, számos őrangyal vigyáz a forró fejű sofőrre és utasaira, illetve rengeteg kényelmi berendezés igyekszik egyszerűbbé tenni a kocsiban eltöltött időt. Az új Ford Puma ST Powershift ára egyelőre nem ismert, az erősebbik ST ára a cikk írásakor 14.030.000 forint volt.