Alan Mann már tapasztalt autóversenyzőként került a Ford-hoz, igaz, először autóértékesítőként kereste kenyerét egy angol kirendeltségben. Ehhez is jól értett, viszonylag rövid idő alatt felfuttatta a déli parti szalon eladásait, majd a tulajdonos felkérésére vállára vette a névadó Andrews Racing csapat irányítását is. A helyi versenyeken sorra gyűjtötték a trófeákat, mire a Ford amerikai vezetősége meghívta őket, hogy vegyenek részt az 1963-as 12 órás Marlboro futamon. A brit csapat Cortinákkal állt rajthoz, végül az első és második helyen hozták be autóikat, így verték még a gyári színekben induló Falconokat is. Alan Mann ekkor 27 éves volt, sikerei pedig arra ösztönözték, folytassa tovább, de már ne más csapat irányítása alatt. 1964-ben meg is alapította az Alan Mann Racing istállót, viszont rögtön leszerződött a Forddal, mint hivatalos brit gyári tuning- és verseny manufaktúra. Ezután több kék oválos modellt készítettek fel a legkülönfélébb versenyekre – egyebek mellett a Monte Carlo Rallyra, az Európai Túraautó Bajnokságra, vagy akár a Le Mans 24 órás futamra. Utóbbi helyszín egyik emlékét eleveníti most fel a Ford. 1965-66-ban az Alan Mann Racing könnyebb anyagokból készítette el az Alan Mann GT-1 versenyautót, mellette pedig egy másik gépet is épített a GT Mk I alapjaira. Bár egyik prototípus sem nyert komoly futamot, a kis tömegű anyagok használata hasonló volt ahhoz a megoldáshoz, ami 1966-ban végül segített a Fordnak győzelemre vinni Le Mans-ban a GT Mk II-est. Ugyanebben a szellemben épült a mai Ford GT szupersportkocsi is. A 2022-es GT Heritage Edition modell ugyanazt a könnyű, karbonszálas karosszériát kapta, mint a széria változat, ám a limitált kiadásra az Alan Mann GT-1 színeit vitték fel a gyárban.
Az Alan Mann Racing jellegzetes vörös fényezésén és arany díszítőelemein túl a limitált kiadású GT-t két, a tetőn is végigfutó versenysáv-festés is díszíti, Frozen White kontraszttal és 16-os rajtszámmal az ajtókon, a gépháztetőn, továbbá a hátsó légterelő alsó felén. Avatott szemek biztosan hamar kiszúrják majd a látszó karbonszál-felületeket, például a 20 colos keréktárcsákon, az első légterelőn, a küszöbökön, a tükörburkolatokon, a motor fedelén, vagy a hátsó diffúzoron. Ezeket azonban szándékosan hagyták így a dizájnerek. A Brembo féknyergek fekete lakkozását vörös minta díszíti, a kerékcsavarokat pedig szintén feketére fényezték. A karbonszálas elemek a kabinban is megjelennek. Ebből készült egyebek mellett a belső küszöb, a középkonzol, vagy az ébenfekete Alcantara szövettel kárpitozott, arany és vörös varrással díszített ülések váza is. Ugyancsak ébenfekete Alcantara jutott a műszerfalpanelra, a tetőoszlopokra és a tetőre, valamint a kormánykerékre is. Utóbbin apró dizájn csemege, hogy az alumínium váltókapcsolókat a karosszériával azonos árnyalatú Alan Mann-vörösre festették. A motorhoz nem nyúltak, az továbbra is a 3,5 literes, V6-os EcoBoost aggregát, mely 647 lóerő mellett 746 Nm-es forgatónyomatékot ad le. A Ford GT Alan Mann Heritage Edition modell premierje a Chicagói Autókiállításon lesz, és kizárólag kiválasztott Ford GT vásárlók rendelhetik majd meg, akik viszont már ebben a negyedévben megkapják autójukat. “Az Alan Mann Racing és a Mann család számára hatalmas megtiszteltetés, hogy a Ford GT legendás motorsport-múltjára ezzel a fantasztikus, limitált kiadású változattal emlékezhetünk.” – nyilatkozta Henry Mann, Alan Mann fia, valamint az Alan Mann Ltd. igazgatója.