Jól mutat az 500-as és a Panda önéletrajza is, tele vannak olyan eseményekkel, melyek még kedveltebbé tették őket az elmúlt évtizedek alatt. A csinkvi története kezdődött korábban, 1957-ben ez a kis négykerekű volt, mely gyakorlatilag átszoktatta az olasz embereket a motorokról az autóra. A 2007-ben felélesztett városi járgány ismét a Fiat egyik legjobban fogyó modellje lett, ezt egyebek mellett a több mint 30 különleges szériának köszönheti. A Panda már azzal beírta magát a történelemkönyvekbe, hogy első generációját 1980-tól egészen 2003-ig gyártották, vagyis ez minden idők egyik leghosszabb ideig életben tartott négykerekűje. De ugyancsak a Panda nevéhez köthető a világ első összkerékhajtású városi autója cím 1983-ból, és ugyancsak elsőként ez a pöttöm ötajtós kapta meg a betondzsungelben szaladgálók kategóriájából az „Év Autója” címet 2004-ben. Aztán két évvel későbbről már vezető nagyszériás metánüzemű városi autóként emlékezhetünk rá, 2013-ban pedig kategóriájában elsőként kínált autonóm vészfékrendszert. Villamosították is mindkét Fiatot, szóval a környezetvédelem nem csak divathóbort náluk. Az mondjuk érdekes, hogy a hibrid rendszerek közül azt választották, mely nem képes önállóan elektromos üzemmódban működni, vagyis divatos kifejezéssel a lágy-hibrid megoldásra voksoltak a mérnökök. Ennek számos pozitív oldala van, nem kell például nehéz villanymotorral és aksipakkal teletömni a kis bódékat, hogy azok végül egy a mérlegen fölöslegesen sokat nyomó, még szűkebb belterű használati eszközzé váljanak. Így tehát a Fiat 500 és Panda Hybrid az FCA csoport legújabb háromhengeres, egyliteres, 70 lóerős FireFly benzinmotorját kombinálja 12 voltos szíjhajtású integrált indítómotor / generátorral (BSG) és lítium akkumulátorral. A BSG rendszert közvetlenül a kicsiny erőforrásra szerelték, így azt a segédberendezéseket is hajtó ékszíj működteti. A rendszer fékezés és lassítás közben is visszanyeri a felszabaduló energiát, amit a 11 Ah kapacitású lítium akkumulátorban tárol, hogy aztán ennek segítségével indítsa újra a motort start-stop üzemben, illetve besegítsen gyorsításkor. Egy kifejezetten ehhez a rendszerhez fejlesztett hatfokozatú manuális egységet építettek be a gyáriak, és az egészet megfejelték azzal, hogy a hajtásláncot 45 mm-rel mélyebben építették be, vagyis alacsonyabb tömegközéppontja van mindkét Fiatnak. Egyedi, úgynevezett Seaqual zöld fényezést kap a limitált szériás Hybrid Launch Edition 500 és Panda, a hátsó részen feltüntetett Hybrid logó H betűje pedig két harmatcseppből áll össze. Belül ugyanez a felirat díszeleg, a fedélzeti computer a vegyes tüzelésű hajtással járó információkat is közli, a kárpit színe pedig harmonizál a külsővel. A felhasznált anyagok sem egyszerűek odabent, a Launch Edition változatok üléseit az autóiparban elsőként részben Seaqual fonalból készült kárpit borítja. A Seaqual Initiative kezdeményezés keretében készült, speciális anyag nem más, mint újrahasznosított – 10 százalékban a tengerből, 90 százalékban a szárazföldről származó – műanyag. A különleges fonal gyártása közben először a tengerekben összegyűjtött plasztik maradványokból polietilén-tereftalát szemcséket készítenek, majd ezekből állítják elő a fonalat, abból pedig a szövetet. A szövés fázisában a tengeri eredetű poliésztert egyéb környezetbarát, természetes, újrahasznosított vagy visszanyert nyersanyagokkal elegyítik. Az FCA ezeknek a felhasználásával tehát csatlakozott több iparági szereplőhöz, non-profit szervezetekhez, halászokhoz, valamint helyi és nemzeti hatóságokhoz, hogy az óceánokat megszabadítsák a műanyag hulladéktól. A hibrid hajtású Fiat 500 már rendelhető a szalonokban. Legolcsóbb változata 4.065.000 forintért hazavihető, míg a limitált szériás Launch Edition 4.870.000 forintba kerül. Természetesen a nyitható tetejű 500C is elérhető vegyes tüzelésű változatban, itt 5.115.000 a belépő szint, a különleges felszereltségért pedig további 555.000 forintot kell a kereskedésekben hagyni. Rövidesen a Panda is elérhető lesz hibridhajtással, az árakat is előtte tudjuk majd meg.
12 voltos rásegítést kap az 500-as és a Panda
Meglepő módját választotta a Fiat első hibrid modelljeinek bevezetésére. Limitált szériával teszik még érdekesebbé az 500-ast és a Pandát is. A turbómotorokat azonban úgy tűnik, egy kicsit félrerakták, legalábbis a zöld változatokban egyelőre nincs ilyen.