Újabb elektromotoros Dacia érkezik – Dacia Jogger Hybrid 140

A cél nem egy újabb elképesztő hatótávolságú elektromos négykerekű volt. Inkább egy olyan tágas kombit akartak a Dacia mérnökei, amely alig fogyaszt valamit. De vajon ezt a Jogger csomagtartója vagy utastere bánta?

Dacia Jogger Hybrid 140
Fotó: Dacia

Kezdhetnénk rögtön az új, hibrid hajtáslánccal, ám a Dacia újragondolt hétüléses modellje, a Jogger nem csak emiatt érdekes. Ne hagyjuk szó nélkül, hogy egyetlen év alatt a C-szegmens második legtöbbet eladott négykerekűje lett. Több mint 83 ezren választották új autónak és további 51 ezren már regisztrálták magukat rá. Az eddigi értékesítési tapasztalatok alapján a vásárlók 55 százaléka kérte a hétüléses konfigurációt. Az eladott Joggerek kétharmadát pedig a legmagasabb felszereltségi szinttel és az LPG hajtású, ECO-G 100 erőforrással gurították haza. Utóbbi alapján érthető, miért döntöttek úgy a szakemberek, hogy az új, hibrid hajtásláncot elsőként a Joggerbe építik be. Ezzel ugyanis további lehetőséget kapnak a modell kedvelői egy újabb, csekély fogyasztású autóhoz jutni. A sajtóanyag szerint 108 g/km-es CO2 kibocsátása lehet az új Jogger Hybrid 140-nek, ami nagyjából 4 liter környéki átlagot jelent. Benzinből. Ugyanis az autó orrába épített vegyes tüzelésű rendszer lelke egy 1,6 literes, szívó aggregát, amely ólommentessel üzemel.

A két elektromotorral megtámogatott hajtásrendszer 140 lóerős összteljesítményű, vagyis ez a legerősebb Jogger is egyben.

És az egyetlen olyan, amelyikhez nem lehet manuális váltót választani. A Jogger Hybrid 140-ben egy kuplung nélküli elektromos egység dolgozik. A benzines erőforráshoz négy, míg az elektromotorhoz két fokozatot állítottak be a gyáriak. Az eddig felsoroltak az autó elejében vannak, vagyis a hibrid akkumulátornak más helyet kellett keresni. Gondolnánk, ám a Dacia mérnökei már eleve úgy tervezték meg az új Joggert, hogy az bármikor képes legyen befogadni alternatív hajtásláncot is. Az említett eddigi favorit, az ECO-G gáztartályát például úgy pakolták be a csomagtartóba, hogy az helyettesíthető legyen. A pótkerék helyén kialakított mélyedésbe így tökéletesen befért az 1,2 kWh teljesítményű akkumulátor pakk, amely táplálja a hibrid rendszert. És tárolja is egyben a fékezésből, vagy motorfékből nyert elektromosságot. De visszatérve a felvetéshez, a hibridesítéssel semmit sem veszített praktikusságából a Jogger. Vagyis, akár hétszemélyesre is lehet konfigurálni, a csomagtartó is megegyezik a hagyományosabb változatokéval, és szerencsére a második sorban sem kell felhúzott térdekkel utazni az ülések vagy a padló alá telepített rengeteg akkumulátor miatt. Az új Dacia Jogger Hybrid 140 modell hivatalosan még nem szerepel a magyarországi árlistán, de a szomszédos Ausztriában igen. Ott 26.890 Euro az alapára, vagyis 5000 Euróval drágább a 110 lóerős alapverziónál.

Dacia Jogger Hybrid 140 részletek
A Dacia Jogger Hybrid 140 forgalmazása 2023 márciusában indult. A márka az akkumulátorra 160.000 km vagy 8 év garanciát vállal, amelyiket előbb eléri a jármű. Fotók: Dacia