A Ford számára az egyik fő cél, hogy még 2021 vége előtt 18 tagúra növeljék elektromos hajtásláncú modelljeik európai kínálatát. Így ezentúl minden újonnan bevezetett személyautójukhoz választható lesz valamilyen alternatív (mild hibrid, full hibrid, plug-in hibrid vagy tisztán villanyos) hajtásmód. Nemrég a Fiesta is megkapta a lágy-hibrid mHEV rendszert, itt volt az idő ezt a Focus-nál is bevezetni. A 125 és 155 lóerős, háromhengeres, literes mHEV egység az új Puma-ban debütált. Az EcoBoost Hybrid lelke egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG), ami a hagyományos generátort váltotta le. Ehhez kapcsolódik továbbá egy 48V-os, léghűtésű lítium-ion akkumulátor, melyet a vezető ülése alá építettek be. Minden fékezésből nyert energiát elektromos árammá alakít a rendszer és folyamatosan tölti a kiegészítő aksiba, amit aztán a fedélzeti elektronika működtetésére használ fel, például amikor piros lámpánál ácsingózunk. A BISG egyszerre több funkciót is ellát, például felel a belsőégésű aggregát újraindításáért és leállításáért. A Ford mérnökei azonban itt egy kicsit újítottak, akkor is elnémul a benzinmotor, ha fékezés közben még sebességben van a váltó, de a kuplungot már kinyomták. Ezt nemes egyszerűséggel Leállítás Sebességfokozatban funkciónak nevezték el a gyáriak, és a sofőr külön kalibrálhatja, hogy 15, 20 vagy 25 km/h alatt aktiválódjon. Aztán, forgatónyomaték-helyettesítésre, vagy forgatónyomaték-kiegészítésre is használja a mild hibrid rendszer a BISG-t. Itt már a vezérlő elektronika azt is figyelembe veszi, hogy a sofőr milyen stílusban vezeti az autót, és ennek megfelelően osztja szét például a 48V-os akkumulátorban tárolt energiát. Mindkét helyzetben a BISG elektromotorként segít be 24 Nm-es nyomatékával a turbólyuk-effektus megszüntetésére, vagy az EcoBoost aggregát tehermentesítésére, így a fogyasztás csökkentésére. Tisztán villanyos üzemmódban nem képes a Focus EcoBoost Hybrid sem haladni, ahhoz egy ennél komplikáltabb, helyigényesebb és nehezebb berendezést kéne összecsavarozni – ez még a jövő zenéje. A Focus 1.0 EcoBoost Hybrid modellekhez kizárólag 6 fokozatú manuális váltót lehet választani, a WLTP-szerint mért vegyes üzemanyagfogyasztása pedig 5,1 l/100 km mind a 125, mind a 155 lóerős egységnek.
Bár még nem a félidős frissítésről beszélünk, a Ford mérnökei pár apróságot módosítottak a Focus-on. Kívül érintetlen maradt, ám belül újdonság ezentúl a 12,3 colos, digitális kijelző a hagyományos számlapok helyén. Az új LCD panel az eredetileg az optikai lencsék gyártásához kifejlesztett szabadformázás technológiájával készül, így felső élét le lehetett kerekíteni. A Focus EcoBoost Hybrid-ben az autó villamosenergia-felhasználását is figyelheti itt a vezető. Bármikor ellenőrizheti, mennyi áramot termel a mild hibrid rendszer, és hogy ebből mennyit tárol az akkumulátor és mennyit használ fel a jármű az üzemanyag-fogyasztás vagy a teljesítmény javítására. Az alapáras FordPass Connect beépített modem segítségével rövidesen a Vészhelyzeti Előrejelzés tájékoztatja majd a vezetőt az úton kialakult veszélyes szituációkról. Ezek a figyelmeztetések függetlenek a műholdas navigációtól, mivel azokon az információkon alapulnak, melyeket a helyi hatóságok, mentőszolgálatok és a „felhőhöz” csatlakozó más járművek szolgáltatnak. Vagyis, a sofőr előre értesülhet útjavítási munkálatokról, meghibásodott járművekről, az úttesten feltűnő állatokról, gyalogosokról vagy tárgyakról, sőt még a veszélyes útviszonyokról is. Ugyanakkor a FordPass Connect segítségével számos funkciót is lehet kezelni okostelefonnal az autón kívülről is. Például ellenőrizhető a járgány állapota (üzemanyagszint, guminyomás, olaj élettartama), megtervezhető az útvonal, vagy – ahol ezt a jogszabályok megengedik – a nyolcfokozatú automataváltós Focus-ok akár távolból is indíthatók. Bevezettek továbbá egy új bázis felszereltséget. A Trend és a Technology szinteket váltó Connected modellekben egyebek mellett vezeték nélküli telefontöltő, navigációval kiegészített SYNC 3 rendszer, Adaptív Sebességtartó Automatika, valamint első-hátsó parkolóradar és a tolatókamera is van. A Focus ST-Line és Focus Active kivitelek alapfelszereltsége pedig tovább bővült, többek közt Kétzónás Elektronikus Automata Hőmérsékletszabályozással, automatikusan sötétedő külső visszapillantó tükrökkel, esőérzékelő ablaktörlőkkel és kulcs nélküli ajtónyitással. Az új mHEV hajtást az ötajtós és a kombi Focus-hoz lehet választani, a szedánhoz nem elérhető. A 125 lóerős verzió, Connected belépő szinten 7.640.000 Ft (ötajtós) és 7.880.000 Ft (Wagon), míg a 155 lovas egység legkevesebb 7.940.000 Ft (ötajtós) és 8.180.000 Ft (Wagon).