A Ford alaposan belevetette magát a történetbe, és elég komolyan rajta vannak, hogy bebizonyítsák, a jövő élményautózása nincs is olyan messze. Vagy hogy egyáltalán létezik. Sokan kételkednek ugyanis benne, hogy egy villanyautóval élvezetes vezetésben lehet részünk. A kék oválos márka szakemberei viszont éppen most cáfolnak rá többszörösen is. Már maga a Mustang Mach-E is azért született, hogy egyel közelebb hozzák a pillanatot, amikor egyszerre szökik könny a szemünkbe, majd csúszik azonnal a tarkónkra a tehetetlenségtől. Az elektromotor ugyanis nem gondolkodik, amit kicsiben vagy nagyobban, de egyre többen megtapasztalnak világszerte más gyártók villanyos modelljeiben is. Ezek azonban játékszerek a Ford legújabb őrülete mellett, még egy Tesla is csak egy játékautó a müzlis dobozból. Persze más célközönségnek szól a Mustang Mach-E 1400. Ezt a vadállatot bizony versenypályára álmodták meg. Ráadásul rögtön többféle kihívásnak is megfelel ez a csodaparipa. Tehát, akár tök egyenes szakaszon is lehet vele padlógázzal repeszteni (ilyenkor állítólag 257 km/órás tempónál az autóra több mint 1000 kg leszorító erő hat), de a készítők szerint a driftelés sincs a technika ellenére. Nem is kellett sokat várni, hogy az, aki szinte képtelen egyenesen haladni a járgányokkal, máris kipróbálja a Mach-E 1400-at. Ken Block egyébként már a Mustang Mach-E-t is vezette, még amikor az álcázott darabok rótták a tesztköröket. Pechjére az akkori sajtós folyamatosan óvatosságra intette, így csak annyit érzett a pilóta, hogy az elektromos Ford bizony erős és piszkosul jól gyorsul. A legutóbbi vezetésre viszont Vaughn Gittin Jr, a Ford átalakításokkal foglalkozó RTR Vehicles alapítója, a Mustang Mach-E 1400 egyik kivitelezője ült mellette a csúcsjárgányban, az első hivatalos driftelésről készült videót itt nézhetitek meg:
A Mustang Mach-E 1400 megszületéséhez 10.000 órányi együttműködésre volt szükség a Ford Performance és az RTR szakemberei között. Ennyi idő kellett ahhoz, hogy mindent átgondoljanak, újratervezzenek és kivitelezzenek. Újfajta anyagokkal kísérleteznek például ezen az egyedi négykerekűn. A motorháztető természetes kompozitból készül, míg az autó többi része karbonszálból. Az 1400 lóerős teljesítményt hét villanyos erőforrásból nyerték. Három motor kapcsolódik az első differenciálműhöz és négy a hátsóhoz. Az erőforrásokat egy közös hajtótengely köti össze a differenciálokkal. A vonóerő egyenlő arányban oszlik meg az első és a hátsó tengelyek között, de akár teljes egészében is átirányítható valamelyikre. A mérnökök a következő időszakban azt fogják majd vizsgálni, hogy a különböző hajtásmódok hogyan hatnak az energiafogyasztásra és a teljesítményre. A Mustang Mach-E 1400 prototípust rövidesen egy NASCAR versenyen mutatja be a nagyközönségnek a Ford.