Vége a nagy titkolózásnak, a megjelölt dátumon, 2019. november 18-án hivatalosan is debütált a Ford újdonsága. Azt mondjuk nem tudom, melyik Mustang tulajdonos panaszkodott bármikor is arra, hogy szűk lenne a beltér, vagy hogy több hely kéne a csomagoknak? A Ford mérnökei mégis állítják, az új elektromos SUV, a Mustang Mach-E fejlesztése közben mindvégig a vásárlók vágyait és igényeit tartották szem előtt. Így született meg tehát a Ford saját Tesla ellenfele, vagy ha úgy tetszik a jövő egyik újabb érdekes alternatív hajtású négykerekűje. Úgy tűnik, abban a szakemberek is egyetértenek, hogy a következő generáció is szeretne tekerni az autóval, de rendesen. Különben miért lenne belőle akár 465 lóerős, vagy összkerekes verzió is? Azt mondjuk még mindig nehéz felfognom, hogy a mennyei hangon gurgulázó V8-as helyét egy némán dolgozó villanymotor veszi át. Tudom, késlekedés nélkül gyorsul majd a Mustang Mach-E is, ahogy azt a legtöbb elektromos járgány teszi, de akkor is. Az éppen futó Mustang tulajainak 64 százaléka is inkább az 5 literes V8-cal vitte haza a paripát, vagyis a vevők mindössze egyharmadának volt csak elég a négyhengeres 2,3-as EcoBoost turbós erőforrás. Az új SUV-nál viszont egyáltalán nincs robbanómotor, sőt, ha felpattintjuk a gépházfedelet, először is egy 100 literes csomagtartóval szemezhetünk, a műanyag borítás alatt bújik meg valahol az elektromotor és annak segédberendezései. A Mustang Mach-E vásárlói normál és kibővített akkumulátor-kapacitások, illetve első- és összkerékhajtású kivitelek közül választhatnak majd. Egyelőre még csak számítógépes szimulációk alapján becsült adatokat közölt a Ford, de biztatóan hangzik, hogy például a nagyobb aksis és összkerékhajtású változat tervezett teljesítménye 337 lóerő, forgatónyomatéka pedig 565 Nm. És persze felvetettek egy csúcs GT változatot is, melyben már 465 lovacska és 830 Nm-es forgatónyomaték várja a sofőrt egy kis aszfaltgyalázásra.

Míg kívül nyomokban Mustangot is tartalmaz az újdonság, belül már nehéz lenne közös pontot találni. Egyedül a volánon szaladó paripát tudom biztosan említeni, a többit viszont inkább az avatott szemekre bízom. A hatalmas, teljesen tapizással működtethető középkonzol természetesen minden újítást megkapott. Így tehát a Mustang Mach-E-ben utazók az új generációs SYNC rendszerrel találkozhatnak, mely a gyártó szerint már a használat első pillanatától kezdve aktívan elkezd hozzáigazodni az emberhez. Megtanulja szokásainkat, és ezek alapján személyre szabott szolgáltatásokat kínál. Például ha minden nap bejelentkezünk munka után, hogy indulunk haza, kéri az agy, hogy tegyük meg. Ez a felhőalapú asszisztens ráadásul folyamatos „over-the-air” frissítéseket kap, és természetesen az Apple CarPlay, Android Auto és AppLink alkalmazásokkal is elboldogul. Ugyancsak a Mach-E-ben debütál a Ford új, Telefon-kulcs technológiája. Vagyis, miután aktiválta ezt az opciót a tulaj, az autó a Bluetooth használatával beazonosítja a közeledő okostelefont, majd enged beszállni és indítani. Állítólag akkor is működik, ha netán lemerülne a készülék akkumulátora, ilyenkor ugyanis a B-oszlopon egy külön kód beütésével nyithatók az ajtók, majd odabent miután egy újabb számsort bepötyögött a felhasználó, már viheti is a járgányt. A töltésre is komolyan odafigyeltek a tervezéskor. Egyrészt, az utcai tankolás komputeres kalkulációja azt mutatja, hogy a normál akkumulátoros Mustang Mach-E modell 10 százalékos feltöltöttsége 80 százalékosra növelhető 38 perc alatt egy egyenáramú gyorstöltő állomáson. Másrészt nem felejtették el azt a tényt sem a gyáriak, mely szerint az elektromos autókat 80 százalékban otthon töltik a tulajok. Így a Mustang Mach-E-hez is kínálnak otthoni töltődobozt és speciális kábelt. A SYNC rendszerhez tartozó navigáció természetesen figyeli az aksi töltöttségét, és jelzi a legközelebbi áramfelvétel lehetőségét.

Nem csak hajtásban újít a Mustang Mach-E, a sportos megjelenésű SUV már a Ford új platformjára épül. Vagyis, egy olyan alapra, melyre több más modellt is húznak majd. A padlóba, a két tengely közé illesztették az akkumulátor pakkot, mely így alig vesz el az utastérből. A csomagtartó is egész emészthető méretű lett: 402 liter alapból, majd az ülések előredöntésével akár 1420 literesig is bővíthető. Ha hozzávesszük ehhez a már említett 100 literes poggyásztartót az autó orrában, azért lesz hely hova pakolni még az aktív életet élőknek is. Igyekeztek a Fordnál a különleges vevők igényeire is figyelni, így az újdonsághoz olyan extrák is elérhetők lesznek, mint például a prémium B&O hangrendszer, egyedi bőrkárpitozás, vagy egy különleges panoráma üvegtető, mely speciális infra-szűrő bevonatot kapott azért, hogy nyáron hűvösebben, télen pedig melegebben tartsa az utasteret, illetve hogy védjen az UV-sugárzás ellen. A várhatóan 2020 végén érkező Ford Mustang Mach-E-t egy kicsit még érdekesebbé akarják tenni a marketingesek, ezért egy limitált szériát dobnak piacra belőle. A First Edition változat természetesen nagyobb akkumulátor-kapacitással, összkerékhajtással, különleges Grabber Blue metálfényezéssel, teljes méretű panoráma tetővel, kontrasztos varrású üléskárpittal és First Edition emblémával díszített küszöbborítással készül majd. Árak és végleges műszaki adatok valószínűleg a modell bevezetése előtt lesznek.
