Újra CS felirat díszeleg egy BMW-n, de nem a szokásos króm fénnyel, hanem különleges, Gold Bronze árnyalatban. Ez persze valószínűleg csak akkor tűnik majd fel, amikor megállnak az M5 CS-sel. Ilyenkor gyorsan azt is ellenőrizhetjük, hogy a hűtőrács-keretén, a hűtőrácson, az első kerékjárati ívek légkivezető nyílásain, valamint a speciális, 20-as felniken is ugyanez a szín található. Ha már a görgőknél járunk, szériában adott M Carbon kerámiafékrendszer elemei kandikálnak ki mögülük. Elől hatdugattyús, hátul pedig egydugattyús úszónyergek lassítják a csúcs 5-öst. Szükség is van a megfelelő fékekre, ugyanis a gépháztető alatt minden idők legerősebb szériagyártású erőműve dolgozik. Bár a legtöbb alkatrésze már ismerős, azért az M divízió mérnökei találtak még benne felszabadítható lovakat és persze némi forgatónyomatékot. A 4,4 literes V8-asból végül 635 lóerő mellett 750 Nm-t préseltek ki – ez 10 pacival több, mint az eddigi csúcs M5 Competition-ben volt. Gombnyomásra ráadásul olyan hangosan üvölt bele a világba az M5 CS, hogy garantáltan beleremegnek az ablakok. A speciális kipufogórendszer persze képes elnémítani is a lovakat – hajnalban, amikor még a szomszédok alszanak ez igen kedves gesztus a tervezők részéről. Aztán ha az olaj is megfelelő hőmérsékletű az aggregátban, akkorát lehet rajtolni az M5 CS-sel, hogy
3 másodperc múlva 100-at mutat a kilométeróra, 10,4 szekundumon belül pedig a dupláját.
Szóval az M5 Competition csak a CS mesésen muzsikáló hátsó fertályát láthatná, pedig már az sem volt piskóta. A végsebesség ugyanúgy 305 km/h-ban lett maximalizálva, akárcsak a Competition modellnél. Bár több mint 70 kilóval könnyebb a CS, mint a Competition széria, még így is több mint 1,8 tonnát nyom a mérlegen – a menetteljesítmények ennek tükrében még zseniálisabbak. Hogy ne legyen gond az úton tartani az M5 CS-t, a BMW M xDrive rendszert építették be. Különlegessége, hogy a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó állandó összkerékhajtástól kezdve, egészen a dinamikus menetstabilizáló rendszer közbeavatkozása nélkül elérhető színtiszta hátsókerék-meghajtásig, többféle karakterisztika választható. A futóművet sem hagyták érintetlenül. A sima M5-höz képest a spirálrugók, a kerékfelfüggesztések és a stabilizátorrudak típus-specifikus módosításai mellett hét milliméteres hasmagasság-csökkentéssel és a BMW M8 Gran Coupé lengéscsillapítóival tették még biztosabbá az útfogást. Belül négy különálló sportülés tartja helyén az utasokat. Elöl fekete és piros bőrbe bújtatott, M Carbon székek, melyek fejrészén a legendás Nürburgring vonala díszeleg, hátul pedig azonos színű, különálló ülőalkalmatosságok vannak. A volánon és a fejek fölött pedig fekete színű Alcantara feszül, és számos helyen tűnnek fel karbon elemek, illetve a CS felirat (küszöbök, műszerfal és a második sori ülések közötti panel). A Brands Hatch Grey metál árnyalat mellett a BMW Individual részleg két exkluzív matt fényezése is elérhető a különkiadáshoz: a Frozen Brands Hatch Grey metál és a Frozen Deep Green metál. A BMW M5 CS piaci bevezetése 2021 tavaszán kezdődik, Németországban 180.400 Euró indulóártól.