Rekord mennyiségű M-es és elektromos BMW – BMW eladások 2018-ban

Fotó: BMW

Némi túlzással élve viszik az M-es BMW-ket, mint a cukrot. A bajor vállalat amúgy is eladási rekordokat döntöget, az viszont még a vezetőséget is meglepte, hogy az M GmbH kezelésébe vett csúcsváltozatok a tervezettnél két évvel hamarabb elérték az évi 100 ezres értékesítési darabszámot. 2018-ban 102 780 új M-es vagy M Performance csomagos BMW került a világ útjaira, ami 27,2 százalékos abszolút eladási fejlődést jelent. A legtöbben a BMW X3 M40i-re szavaztak, összesen 19 670 ember írta alá a szerződést. A dobogó második fokára az M2 került, itt 13 731 új kulcsot adtak át, a bronzérmes pedig az M5 lett, amit 7 823 ügyfél gurított be a garázsába. Magyarország is kivette a részét a sportverziók megvásárlásából. Az összeladásokhoz képest szerény, de hazai viszonylatban igen jelentős a 174 darabos értékesítés. Ez ugyanis 47 százalékkal több autót jelent 2017-hez képest. A tisztán elektromos hajtású és plug-in hibrid verziók is csúcson vannak a prémium szegmensben. Világszerte 142 617 darab hálózatról tölthető BMW és Mini modell talált gazdára, amely 38,4 százalékkal szárnyalja túl az előző esztendő teljesítményét. A plug-in hibrid BMW 530e a kedvenc, 40 260-an voksoltak rá. A tisztán elektromos prémium kompakthoz, a BMW i3-hoz opcionális extra felszereltségként megrendelhető, új akkumulátor 2018-ban 10,6 százalékos értékesítési növekedéshez segítette a modellt, amelyből világszerte 34 829 darab talált gazdára, vagyis ez lett a második legtöbbet eladott zöld BMW. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt Mini Cooper S E Countryman ALL4 modellből pedig 13 219 fogyott globálisan. Hazánkban is sokan érdeklődtek utána, ahogy az i3 és i8 is szépen fogyott.

Magyarországon közel 50 százalékkal nőtt az M-es BMW-k értékesítése. De nem csak a sportverziók, a környezetbarát technológiával hajtott bajor modellek is népszerűek voltak. A BMW i3 és i8 értékesítés összesen 160 darabot tett ki tavaly. Fotók: BMW

A BMW Group 2018-ban 2 490 664 darab új BMW, Mini és Rolls-Royce modellt értékesített világszerte, amely 1,1 százalékkal haladja meg a 2017-es teljesítményt. Ezzel a müncheni központú vállalatcsoport sorozatban nyolcadik éve dönt rekordokat. A legtöbbet az X modellekből adták el, szám szerint 792 590 darabot. A Sports Activity Vehicle (SAV) és Sports Activity Coupé (SAC) változatok a BMW márka egész éves értékesítési eredményének 37,3 százalékát adták, amely arány 2017-ben csupán 33,8 százalék volt. A másik értékesítési favorit a BMW 5-ös sorozat, amelyből 2018-ban 12,7 százalékkal többet rendeltek. Vagyis világszerte 328 997 ügyfél vette át új 5-ös BMW-je kulcsait. Minikből egy kicsit kevesebb fogyott, a 361 531 darab eladott új autó 2,8 százalékkal múlta alul a 2017-es rekord esztendőt. A Rolls-Royce Motor Cars világszerte 4 107 luxusautót adott át ügyfeleinek, amely 2017-hez képest 22,2 százalékos növekedés, egyúttal a márka 115 éves történetének eddigi legjobb eredménye. A BMW legsikeresebb modellje hazánkban a nemzetközi trendeknek megfelelően az 5-ös sorozat lett 635 eladott példánnyal, a második helyet a 3-as sorozat 336 darabbal, a harmadikat pedig 323 darabbal az X3-as modell szerezte meg.

Az abszolút kedvenc az 5-ös BMW, de szépen fogytak az X modellek is. A legtöbben az X3-ast választották, ám jól fogyott a frissen csatlakozott X2 és az új generációs X5 is. Összesen több mint 1400 darabot adtak el belőlük hazánkban is. Fotók: BMW

2019-ben érkezik az új BMW X7 és a hetedik nemzedékébe lépő 3-as. Ez utóbbiból plug-in hibrid verzió is lesz, ahogy az új generációs X5-ből is. Mindkét modell képes akár 80 kilométert is megtenni kizárólag elektromos hajtással. Jön a tisztán villamos mozgatású Mini is, ami a nagy-britanniai Oxfordban készül majd. A BMW Group tervei szerint 2019 végére a világ útjain közlekedő, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW és Mini modellek száma a félmilliós darabszámot is átlépi, 2025-re pedig minimum 25 tagú lesz a teljes zöld autó palettája.

A BMW Group már dolgozik a tisztán elektromos és plug-in hibrid gépkocsik hajtásláncának ötödik generációján. Ennek egyik legnagyobb előnye, hogy az elektromos motort, a váltót és a vezérlőelektronikát egy különálló házban egyesítik. Tehát így kevesebb alkatrész kell, előállításához nem lesz szükség ritka nyersanyagok kitermelésére és jelentős költségeket takarítanak meg. Fotó: BMW