Maradt a piac legjobb ajánlata – új Dacia Sandero és Logan

Február elsején startolnak a hazai kereskedésekben az új Sandero/Sandero Stepway modellek, míg a Logan áprilisban érkezik majd. Közben Európa-szerte gyűjti az elismeréseket a harmadik generációs Sandero, legutóbb Franciaországban kiáltották ki 2021 Év Autójának.

Az új Dacia Sandero és Logan
Fotó: Dacia

2008-as bevezetése óta több mint 2,3 millió példányt adtak el a Sandero-ból, így ez a modern Dacia eladások sztárja. Magyarországon is favorit a Dacia kisautója, 1403 darab kelt el belőle 2020-ban, melynek 51 százaléka (715 darab) a legjobban felszerelt, Stepway változat volt. Viszont mindössze 354 darab Logan-t adtak el tavaly, a márka importőre szerint azonban ez is megfelelő adat, főleg, hogy a legtöbb szalonban nem lehet kipróbálni ezt a modellt. Ugyancsak a hazai forgalmazó tapasztalata, hogy amióta tavaly év végén bemutatták az új Sandero/Sandero Stepway és Logan triót, a márkakereskedésekbe látogató potenciális vevők jelezték, megvárják bevezetésükkel az autóvásárlást. „Azt látjuk, hogy a vevők nagyon várják az új modelleket, arra számítunk, hogy markáns növekedést fog eredményezni a Dacia már idei első féléves eladásaiban is – mondta Wachtler Tamás, a Renault Hungária ügyvezető igazgatója. – Az új Sandero, Sandero Stepway és Logan a vásárlók igényeire kínálnak megoldást. Cserébe megbízható járműveket kapnak, amelyek rendelkeznek a mindennapos autózáshoz elengedhetetlen technológiákkal és ehhez természetesen kedvező áron juthatnak hozzá”. Az újdonságok új felszereltségi szinteket is hoztak magukkal. Míg a fapados változatot továbbra is Access néven forgalmazzák, addig a következő Essential és Comfort csomagok eddig más néven voltak (Ambiance és Arctic). Ugyancsak változás, hogy a Stepway változatok is kétféle verzióban, Essential és Comfort pakkal választhatók. Bár nálunk is csak kevesen vették meg korábban a bázis verziót, az induló Sandero Access-ben az alap biztonsági berendezések (ABS vészfékrásegítővel, ESC menetstabilizáló, emelkedőn elindulást segítő, két első légzsák, aktív vészfékező rendszer és SOS vészhívó) benne vannak, ám a légkondícionáló, vagy a távirányítós központi zár is hiányzik belőle. Sőt, a belépő csomagban még a vezetőülés magassága sem állítható és a volán is csak fel-le mozgatható. Cserébe a piac egyik legolcsóbb új autóját lehet hazavinni, 3.399.000 forintért egy 65 lóerős, egyliteres, háromhengeres motorral hajtott Sandero állhat a felhajtón.

Dacia Sandero alapfelszereltség
Minden Sandero-hoz alapfelszerelés az Y-mintájú fényszóró, a fedélzeti computer, a vezető- és utasoldali légzsák továbbá a sebességhatároló. A telefontartó is szériában jár, ahogy az elöl elektromos mozgatású ablakok is benne vannak minden Sandero-ban. Fotók: Dacia

A következő, Essential szinten (3.749.000 Ft) a legtöbb extra felárért, vagy esetleg csomagban választható (manuális klíma 130.000 Ft, vezetőülés csomag 70.000 Ft). Itt azonban már akár turbós is lehet a literes aggregát (TCe 90, 3.999.000 Ft), sőt, a gázos változat (TCe 100 LPG, 4.099.000 Ft) is innen konfigurálható. Akinek szimpatikus a fokozatmentes automataváltó, minimum a Comfort szintet kell megcélozni. A 90 lóerős motorral együtt 4.849.000 forintot kell a szalonokban hagyni. Aki viszont szeret gangolgatni, annak a szívó erőforrással 4.149.000, a TCe aggregáttal 4.399.000, míg a 100 pacis, LPG mocival 4.499.000 forintért guríthatja haza a legmagasabb felszereltséggel a Sandero-t.

A Stepway változatoknál nincs atmoszférikus hajtás, kizárólag csigával lélegeztetett TCe motorokból lehet választani.

Essential csomaggal 4.349.000 forinttól indul a vagányabb kiegészítőkkel feldobott Sandero-k ára, gázos kivitelben pedig 4.449.000 Ft a legolcsóbb Stepway. A Comfort szint felára 400.000 forint, míg a CVT-váltós Stepway Comfort 5.199.000 forinttól indul. Bár az extrák felára némileg emelkedett, azért továbbra is kellemes számokat látni a legtöbb kiegészítő mellett. A pótkerék (50.000 Ft) viszont továbbra sem része az alapfelszereltségnek, azt minden változatnál külön ki kell fizetni, az Essential szinttől választható metálfényezésért pedig 130.000 forintot kérnek el a kereskedésekben. Megfontolandó ajánlat, hogy mindössze 50.000 forintba kerül a hátsó parkoló radar (Essential csomagtól) és ugyanennyit kérnek az egyzónás digitális klímáért (Sandero Comfort és Sandero Stepway Comfort). Az áprilisban érkező Logan alapára viszont alaposan felkúszott, 4.649.000 forinttól indul majd.

Dacia Sandero garancia
Alapból 3 év vagy 100.000 km-es garancia jár minden Sandero-hoz, ám ha szimpatikusabb vásárláskor a Renault Crédit finanszírozás, akkor 5 év/100.000 km lesz. Fotók: Dacia

A megfelelő árazás más piacokon is szimpatikussá tette a Sandero-t és az évek alatt számos elismerést is begyűjtött emiatt a modell. Az újdonság folytatja ezt a tendenciát, októberi bemutatása óta máris több díjat bezsebelt.

Legutóbb a francia autómagazin, a L’argus ítélte oda a 2021 Év Autója és Év Városi Autója címet.

Azért is fontos ez az elismerés, mert a Sandero 32 másik modellel együtt vett részt azon a szavazáson, melyen a legkülönbözőbb média felületeken (La Tribune, Le Monde, L’Équipe, RTL és La Voix du Nord) értékelték autós szakújságírók a négykerekűeket. A végső döntésben fontos tényező volt a Sandero megfelelő árazása. „Az új Dacia Sandero a márka első modellje, mely a konszern moduláris CMF-B padlólemezére épül, de közben hű marad a Dacia génekhez. Vagyis, továbbra is a megfontoltan vásárlók igényeivel van összhangban az árazása. Az Év Autója díj elismeri az erőfeszítéseinket és az elképzelésünket, mely szerint a megfelelő árképzés megfér egy modern és megnyerő külsejű autóban. Az új Sandero a tökéletes példája ennek. – mondta Denis Le Vot, a Dacia márka ügyvezető igazgatója. A francia elismerés mellett Angliában a Whatcar? olvasói szavazták meg ugyancsak az Év Autójának a Sandero-t, ahogy Romániában is megszerezte ezt a címet a Dacia újdonsága.

Már 3 országban megszerezte az Év Autója díjat az új Dacia Sandero
Már 3 országban (Anglia, Franciaország és Románia) megszerezte az Év Autója díjat az új Sandero. Fotók: Dacia