A tavaszi frissítéssel együtt két új modellváltozatot is kapott az új Honda Civic Type R. A csúcsok-csúcsa a Limited Edition nevet kapta, míg a kissé félénkebb vevők egy light külsejű verziót, a Sport Line-t is választhatják. Utóbbi tényleg csak optikában tér el többi testvérétől, vagyis a hátsó vasalódeszka helyén egy decens kis tetőspoiler húzódik meg, papucsból is egy számmal kisebb, 19 colos feszül rajta és a hivalkodó, piros díszcsík helyett egy jóval rejtőzködőbb, szürke fut körbe ezen a variánson. Belül ugyancsak a piros betétek egy részét száműzték, vagyis a Type R Sport Line sofőrje és utasa fekete sportülésekbe huppanhat, továbbá a pilóta ugyanilyen színű bőrrel bevont volánt markolhat. Sőt, még plusz hangszigetelést is tettek a hátsó traktusba a mérnökök, hogy egy fokkal kevesebb zaj jusson az utastérbe. De a mérsékelten sportos köntös alatt ugyanaz a kemény hajtáslánc lapul, mint minden piros R-betűs Civic-ben. Vagyis, a 2 literes VTEC Turbo motor itt is 320 lovat és 400 Nm-es forgatónyomatékot küld az első tengelyre, és ha ügyesen gépészkedik a bal egyes, 5,8 másodperc alatt megvan a 0-100-as sprint, ahol pedig van erre lehetőség, a digitális kilométerórán akár 270-es érték is leolvasható. Tudom, itt nem ez a legfontosabb információ, de a szolíd külsejű Sport Line verzió a legtakarékosabb Type R. Igaz, a gyári 8,3 literes átlag mindössze 2 decivel kevesebb ólommentes 100 kilométeren, mint amit a GT kér. Magyarországi ára is van, 13.549.000 forintot kérnek érte a szalonokban. Ez tehát az egyik friss verzió, a másik viszont pont az ellenkezője ennek. A kizárólag rikító sárga színben pompázó Limited Edition ugyanolyan méretes hátsó spoilert visel, mint az S vagy a GT. Viszont, egyedi, 20 colos, kovácsolt BBS felniken terpeszt, és ha lehet, még patentebb felfüggesztést és kormányzást kap, mint testvérei. Mivel kifejezetten pályázásra készült, kipakoltak belőle pár haszontalan dolgot. Nincs a Limited Edition-ben például klíma, navigációs infotainment berendezés (helyén egyszerű műanyag fedél van), de eltávolították a tető, a hátsó ajtó, az első lökhárító és a műszerfal zajcsillapító betéteit is. A diéta eredménye 47 kiló mínusz lett, aminek köszönhetően a százas gyorsulás egy tizeddel hamarabb, 5,7 szekundum alatt megvan, és valószínűleg menet közben is odaveri a többi Type R-t a Limited Edition. Egy kis keserűség, hogy ebből a csúcsverzióból mindössze 100 darabot gyárt a Honda, vagyis még a 30th Anniversary modelleknél is kevesebb lesz belőle. Ám értéke emiatt várhatóan idővel csak nőni fog majd. Az áráról viszont még egyelőre hallgatnak, de azt már most tudni, hogy márkakereskedésekben lehet majd megvenni – tehát nincs online rendelés, mint ahogy azt például a Honda e-nél tették. Nem kizárt azonban, hogy rövidesen megérkezik az über CTR a szalonokba, június 30-án ugyanis hivatalosan is jelezte a Honda, hogy az FIA WTCR 2020-as szezonjában, a biztonsági autó egy Honda Civic Type R Limited Edition lesz. A különleges négykerekű teljesen megegyezik az utcára szánt verzióval, mindössze egyedi grafikát kapott a bódé, melyet a több korábbi hivatalos Honda túraautót is megdizájnoló belga művész, Vanuf készített el. A WTCR 2020-as, hatfordulós évada szeptember 12-én Ausztriában, a Salzburgringen rajtol el, ahol négy Honda Civic Type R TCR is felsorakozik a rajtrácson.
A pályán már biztosan ott lesz – Honda Civic Type R Limited Edition hír
Nyárra ígérték a limitált szériás csúcs Civic megjelenését, de ahogy az idei évben számos újdonság, így ez is késik egy kicsit. Az viszont már biztos, hogy a Honda Civic Type R Limited Edition lesz a 2020-as FIA WTCR hivatalos biztonsági autója.