A Honda szinte haza jár a suzukai versenypályára, számos rekordot jegyeznek itt – legyen szó két- vagy négykerekű járgányokról. A Civic Type R például legutóbb 2020-ban futotta meg a leggyorsabb kört, amit elsőkerékhajtású autóval itt elérhettek. A 47 kilóval kikönnyített Limited Edition változat akkor 2 perc 23,993 másodperc alatt tekert körbe – nem véletlenül lett minden idők egyik legvágyottabb Civic modellje. A 320 lóerős gépcsoda után most a legújabb Civic Type R-t is odaküldték a mérnökök, hogy menjen egy gyors rundót és nagyon úgy tűnik, jó helyeken változtattak a típuson.
A volán mögött ülő pilóta kézlengetése is megerősítette az örömteli pillanatot, sikerült megint egy fokkal jobb Type R-t összehozni.
Az aktuális rekord 2 perc 23,120 másodperc lett – vagyis 0,873 másodperccel gyorsabban ért körbe az új, még kamuflázsolt Type R a legendás 5,8 kilométeres aszfaltcsíkon. Mivel a fejlesztés végső állomása volt ez a teszt, lassan finisben van a projekt, nemsokára utcákon az új Type R. Ahogy azt már megszokhattuk a Hondától az utóbbi időkben, apró infó morzsákat csepegtetnek majd folyamatosan a megjelenésig. Vagyis rövidesen kiderül, mit tud a valószínűleg továbbra is turbóval lélegeztetett erőforrás, lesz-e összkerékhajtás, vagy terveznek-e automataváltót az új Type R-be?