A körrekord már megvan – új Honda Civic Type R

Pont a fejlesztés utolsó fázisában sikerült pályacsúcsot futnia a még alaposan álcázott új Civic Type R prototípusnak. Ezek után persze mindenkit az érdekel, mi van a gépházfedél alatt?

Új Honda Civic Type R
Fotó: Honda

A Honda szinte haza jár a suzukai versenypályára, számos rekordot jegyeznek itt  – legyen szó két- vagy négykerekű járgányokról. A Civic Type R például legutóbb 2020-ban futotta meg a leggyorsabb kört, amit elsőkerékhajtású autóval itt elérhettek. A 47 kilóval kikönnyített Limited Edition változat akkor 2 perc 23,993 másodperc alatt tekert körbe – nem véletlenül lett minden idők egyik legvágyottabb Civic modellje. A 320 lóerős gépcsoda után most a legújabb Civic Type R-t is odaküldték a mérnökök, hogy menjen egy gyors rundót és nagyon úgy tűnik, jó helyeken változtattak a típuson.

A volán mögött ülő pilóta kézlengetése is megerősítette az örömteli pillanatot, sikerült megint egy fokkal jobb Type R-t összehozni.

Az aktuális rekord 2 perc 23,120 másodperc lett – vagyis 0,873 másodperccel gyorsabban ért körbe az új, még kamuflázsolt Type R a legendás 5,8 kilométeres aszfaltcsíkon. Mivel a fejlesztés végső állomása volt ez a teszt, lassan finisben van a projekt, nemsokára utcákon az új Type R. Ahogy azt már megszokhattuk a Hondától az utóbbi időkben, apró infó morzsákat csepegtetnek majd folyamatosan a megjelenésig. Vagyis rövidesen kiderül, mit tud a valószínűleg továbbra is turbóval lélegeztetett erőforrás, lesz-e összkerékhajtás, vagy terveznek-e automataváltót az új Type R-be?

Az új, 11. generációs Civic Type R
Miközben az új, 11. generációs Civic műszerfala már ismert, a körrekordot megörökítő hivatalos videón kitakarták a középkonzolt és a váltót is, a számlapokból pedig semmi nem is látszik. Különleges a prototípus álcázása, a sötét alapra korábbi Civic Type R-ek sziluettjét ábrázoló matricákat, valamint nagy piros R betűket ragasztottak fel töménytelen mennyiségben. Fotók: Honda