A Nissan már hetek óta adagolja a hamarosan piacra lépő új Qashqai modellről a legfontosabb tudnivalókat. A motorokról eddig csak érintőlegesen volt szó, most viszont többet is megtudhattunk. Ami ezer százalékos, hogy nem lesz dízel. Benzinesből viszont marad a 2018-ban bemutatott 1,3-as DIG-T erőforrás, ám a tisztább üzemért ezt is hibridesítik. Egész pontosan lágy-hibridesítik, tehát akik erre voksolnak, továbbra sem tudnak majd csak elektromos hajtással haladni az autóval, arra ugyanis nem lesz képes. A Nissan ALiS (Advanced Lithium-ion battery System/Fejlett lítium-ion akkumulátor rendszer) névre keresztelte a 12V-os kiegészítő akkumulátorral készített hibrid hajtását. Fékezéskor és motorféküzemben ebbe menti el és tárolja az energiát az ALiS, amit aztán például az áramfogyasztók működtetésére vagy a motor tehermentesítésére használ fel. Utóbbit úgy éri el, hogy + 6 Nm-nyi forgatónyomatékkal támogatja intenzív gyorsításkor (20 és 110 km/h között, és mindössze 20 másodpercig) a belsőégésű aggregátot. Az ALiS másik előnye, hogy mindössze 22 kg-mal növeli az új Qashqai teljes tömegét. A 12V ALiS mild-hibrid Qashqai 140 és 160 lóerős változatban lesz elérhető, alapból hatos manuális váltóval, míg az erősebb motorhoz, valamint az összkerékhajtáshoz az új fejlesztésű XTronic CVT-egységet társítják a gyáriak. Ennek különlegessége, hogy szimulált fokozatokat kapcsol, vagyis úgy működik, mint egy normális automataváltó. Tehát egyenletesebben lehet majd kigyorsítani az autóval és nincs monoton búgás, mint a hagyományos CVT-knél. Magát az 1,3-as aggregátot is egy picit aktualizálták. Számos alkatrész súrlódását csökkentették, a benzin-részecskeszűrő új bevonatot kapott, a turbófeltöltő pedig elektromosan vezérelt wastegate szeleppel készül. A 140 lóerő mellé 240 Nm forgatónyomaték párosul, míg a 160 pacival már 260 Nm jár, az XTronic CVT-vel pedig 270 Nm feszül a főtengelynek. A később, 2022-ben érkező e-POWER hajtáslánc egészen új megközelítésbe helyezi az elektromos autózást. Az 1,5 literes, változó sűrítési arányú benzines erőforrás csak azért van beépítve, hogy ez termelje az áramot a villanymotornak – vagyis, az ólommentessel működő egység soha nem hajtja közvetlenül a kerekeket. Így,
a Qashqai e-POWER gyakrolatilag töltés nélkül működő elektromos autó,
hiszen kizárólag a nagy teljesítményű akkumulátorban tárolt energia felhasználásával halad. Szóval időnként meg kell majd állni ugyanúgy a benzinkúton, hogy megtankoljuk a jelenleg még ismeretlen méretű üzemanyagtartályt, de aztán lehet is tovább menni – villanyautót ennyire könnyen még nem lehetett „feltölteni”. Három üzemmód választható az e-POWER változatokban. Standard állásban a rendszer nem használja ki a teljes 190 LE-s (330 Nm) összteljesítményt, ilyenkor körülbelül a nyolcvan százaléka felel a mozgatásért. ECO programban minden energia- és üzemanyagtakarékos állapotban működik, míg Sport módban a teljes ménes a haladáson dolgozik. Bármelyiket is választja a sofőr, egy kiegészítő B, vagyis motorfék-üzem mindig aktiválható a váltógombbal. Ha pedig ezzel nem lehet a megfelelő lassulást elérni, akkor van lehetőség a Leaf-ben megismert e-Pedal funkciót is élesíteni egyetlen gombnyomással. Ilyenkor a sofőr gyakorlatilag egyetlen pedál használatával tudja gyorsítani és lassítani is az autót. Teljes megálláshoz viszont itt az üzemi féket is kell használni, ugyanis van egy „kúszás” beállítás az e-Pedal programban. Ha pedig kíváncsi a sofőr, hogy éppen mi történik haladás közben, nyomon követheti az energiaáramlást a 12 colos TFT kijelzőn. A Nissan e-POWER rendszert a Nissan Note és Serena modellekben mutatták be Japánban. Az ügyfelek körében azonnal nagy népszerűségre tett szert, az országban a Note eladások több mint 70%-át, a Serena eladások pedig csaknem felét az e-POWER változatok teszik ki. Az új Qashqai e-POWER két- és összkerékhajtással is választható lesz majd.