2021-es bevezetése óta Európában több mint 350 ezren íratták nevükre a Nissan Qashqai aktuális, harmadik nemzedékét. És bár más szemmel vizsgáljuk az autókat, számomra mégis meglepő volt, mennyi helyen találtak ráncfelvarrásra alkalmas felületet ezen a még viszonylag friss Qashqai-on is a Nissan szakemberei. Tény, technósabb lett a crossoverek atyja. A front például annyira megváltozott, hogy ha nem maradtak volna az arányok, simán elmenne generációváltásnak is a facelift. Pedig ezúttal tényleg csak kozmetikázásról van szó. A hűtőmaszk azonnal feltűnik, benne a nyilacskák viszont csak akkor, amikor a sajtófotón látjuk a kiemelt részleteket. Az új lámpatest ezentúl már két világító modult tartalmaz, hogy ködös időben, vagy bármi más egyéb rossz látási viszonyok között még jobban lásson a Qashqai sofőrje. Apró dizájn geg, hogy egy Nissan felirat a búra része lett, és természetesen világít is. A hátsó lámpa is megváltozott, és bár elsőre nem szúr szemet, de a lökhárítóról eltűnt a fényezetlen műanyag elem, helyette a kiválasztott karosszéria színben pompázik. Egy új felszereltségi szint (N-Design) is megjelent, amelynél viszont alig van olyan része a bódénak, amit festés nélkül hagytak volna. Három új színt is kikevertek, melyekből az óceán kékről állítólag elég nehéz lesz eldönteni, valójában milyen árnyalatban pompázik, ugyanis a fényviszonyoktól függően sötétkéknek, vagy éppen fémes kékeszöldnek láthatjuk. Akárcsak eddig, a Qashqai fényezéseiből ötöt – gyöngyház fehér, tenger zöld, naplemente vörös, élénk kék és gyöngyház szürke – kéttónusú kivitelben is lehet rendelni. Lett még új felni is – a gyémántcsiszolt görgőből akár 20 col méretű is elérhető.
Belül nem ordít a különbség, egészen addig, amíg el nem kezdjük lapozgatni a középkonzol tetején trónoló kijelzőt. Számos új funkcióval bővült ugyanis a Qashqai repertoárja. Először is, ezentúl elérhető a Google is a Nissan Connect rendszer részeként. Szóval egyetlen mozdulat és máris minden, amit okostelefonról intézhetünk, elérhető lesz minden új Qashqai-ban is. Ugyanakkor az adatcsomag-előfizetéssel rendelkező Qashqai-ügyfelek az Amazon Alexa intelligens otthoni rendszerét is használhatják. Kérhetnek zenét, hallgathatnak híreket, ellenőrizhetik az időjárást, vagy akár vezérelhetik az okosotthon eszközöket. Ha viszont végre a vezetéssel foglalkoznak a bal egyben, számos új funkció ugyancsak itt jelenik meg. Például a kibővített 360 fokos kamerarendszer opciói is innen választhatók: a sofőr már nem csak felülről láthatja a járművet, hanem nyolc külső kameranézetből, szemből, hátulról, oldalról, a sarkairól, vagy akár a láthatatlan gépháztető funkcióval csak az első két kereket figyelheti manőverezés közben. Az AVM része még a parkolóhely memória, mely megjegyzi a gyakran használt parkolóhelyeket, így az autó automatikusan a GPS segítségével felismerheti azokat, majd gombnyomásra be is áll oda. Ezentúl minden indításkor automatikusan aktiválódik a vészhelyzeti sávtartó rendszer, a táblafelismerő pedig nem csak villog, hanem hangot is ad, ha gyorsabban haladunk a megengedett sebességnél. Amennyiben mindez zavarná a nyugodt haladást, a vezető asszisztencia is teljesen testre szabható lesz az új Qashqai-ban, így a funkciók többsége akár ki is kapcsolható. A mild-hibrid erőforrásokhoz nem nyúltak a mérnökök, az e-POWER hajtásláncot viszont még hatékonyabbá tették pár apró módosítással. A frissített Nissan Qashqai modellek várhatóan júliusban érkeznek a hazai szalonokba.