A Citroën Berlingo 2021-ben tölti be 25. életévét. Az eltelt negyed évszázad alatt több mint 1,6 millió példányt adtak el belőle világszerte. Ez pedig szép eredmény, vannak olyan személyautók, melyekből ennek töredéke fogy csak el. A szokásos dízel- és benzines változatok mellé most bemutatták a tisztán elektromos hajtású ë-Berlingo Furgont. A villanyos áruszállító orrába a PSA-konszern és az Opel árammal működő modelljeiből megismert 136 LE/260 Nm forgatónyomatékú elektromotort építik be. Az okos platformstratégiának köszönhetően úgy helyezték el a mérnökök az akkumulátoregységet, hogy az nem rabol el hasznos helyet a raktérből – az első ülések alá tuszkolták be ugyanis őket. Így a hangtalanul suhanó változatok ugyanakkora puttonnyal készülnek, mint hagyományos üzemanyaggal hajtott társaik. A kétféle felépítmény adatai így centire azonosak, vagyis M méretben 3,09 m, XL változatban pedig 3,44 m a rakodófelület. A kerékdobok között mért hasznos szélesség 1,23 m, így az ë-Berlingo Furgon rakterébe egymás mögött két EUR-raklap is befér. A hasznos terhelhetőség pedig eléri a 800 kg-ot. Nyilván, ha utóbbit rendszeresen kiaknázzák, az elméleti 275 km-es hatótávolság valóban csak papíron létezik. Vezetés közben háromféle üzemmódból választhat a sofőr. ECO állásban a teljesítményt és a klíma intenzitását is visszaveszi a rendszer, NORMAL üzemmódban körülbelül 80 százalékos szinten üzemel az erőforrás, míg a POWER aktiválására a teljes 136 villanyménes a mozgatáson dolgozik. Belül újdonság a billenőkapcsoló, mellyel az útirányt jelöli ki a sofőr, a középkonzolon megjelent egy energiafunkciókkal kiegészített kijelző, míg opcionálisan 10”-os digitális műszercsoport tájékoztat a vezető előtt. Kívülről pedig az ë-Berlingo felirat különbözteti meg többi társától az elektromos változatot. Az extralista is igen bőséges, egyebek mellett elérhető visszagurulás-gátló, első, hátsó és oldalsó parkolóradar, tolatókamera, adaptív fényszóró, elektromos rögzítőfék, illetve a szegmensben elsőként színes kijelzős head-up display, valamint túlterhelésjelző. De van itt sávtartó asszisztens, fáradtságfigyelő, ütközésveszély-jelző, vontatmánystabilizáló, Apple Car Play és Android Autó kompatibilis navigációs rendszer, vagy lejtmenet-szabályozóval kiegészülő Grip Control is. A hagyományos hálózati csatlakozótól a 30 perc alatt 80%-os szintet biztosító villámtöltésig háromféle áramfelvételi megoldás létezik az ë-Berlingo Furgonhoz. Hálózatról Mode 2 kábellel (Franciaországban a szériafelszereltség része) szabványos 8A vagy megerősített 16A mellett a teljes töltöttség kevesebb mint 15 óra, a 100 km megtételéhez szükséges szint pedig 5h30 perc alatt érhető el. 3,7–22 kW-os Wallbox és opciós Mode 3 kábel segítségével a 0-ról 100%-ra tankolás 7 és fél órát (7,4 kW-os egyfázisúWallbox) vagy 5 órát (11 kW-os háromfázisú Wallbox) vesz igénybe. Vagy lehet villámtölteni is akár 100 kW-os nyilvános töltőoszlopról, ilyenkor az 50 kWh-s akkumulátor 30 perc alatt 80%-ra ugrik fel. Az akkumulátorra 8 évre vagy 160 000 kilométerre szóló jótállás vonatkozik (a jótállás lejártakor az akkumulátorkapacitás 70%-áig). Az évente vagy 20.000 kilométerenként esedékes ellenőrzéskor, majd a kétévente vagy 40.000 kilométerenként elvégzett kötelező karbantartások után a tulajdonos minden alkalommal kap egy igazoló dokumentumot az akkumulátorkapacitásról. A Citroën ë-Berlingo Furgon várhatóan 2021 második felében kerül a szalonokba.
Hangtalan futár – Citroën ë-Berlingo Furgon
Gyerekként nem ezt az autót tettük ki poszteren a falra, mégis a felnőttek egyik kedvenc járgánya lett. A Citroën kisáruszállítóját, a Berlingót ezentúl tisztán elektromos hajtással is csatasorba lehet majd állítani.