Valószínűleg mindenki hallotta már a kifejezést, „leveszi a polcról az alkatrészt”. Egy új autónál ez természetes, használt négykerekűeknél azonban nem mindig ennyire egyértelmű a dolog. Főleg a különlegesebb modelleknél vakarják sűrűn a fejüket a szerelők, amikor szükség lenne egy-két fontosabb elemre. Utángyártott még csak előfordul, de aki ragaszkodik a gyári motyóhoz, annak egyre nagyobb akadályokat kell megugrani. Nem a minden sarkon előforduló járművekről beszélek, bár tény, a 21 éves Renault Cliómhoz sem lehet már bármit megvenni a márkaszervizben. A Toyota versenyrészlege, a GAZOO Racing 2020-ban elindította a GR Heritage Parts projektet. Először a 2000GT-hez készítettek újra pár alkatrészt, majd 2021-ben következett az A70 és A80-as Supra nemzedék, az AE86 Corolla Levin és Sprinter Trueno, valamint a Land Cruiser 40-es széria. Persze nem komplett autókat lehet újraépíteni, de az említett járgányokhoz összesen 33 különböző gyári elemet préseltek. Valószínűleg elég nagy az igény, hiszen 2022-ben tovább bővítik az elérhető alkatrészek számát.
Konkrétan 56 újabb tétel kerül fel a portfólióba.
Február 1-től, az előkészületek befejeztével a TGR fokozatosan elérhetővé teszi a reprodukált alkatrészeket a Toyota márkakereskedők kínálatában, így ugyanúgy lehet majd hozzájuk jutni, mint a normál újakhoz. A legtöbb lehetőség a Land Cruiser 40 tulajoknak adott, több mint 30 tételből mazsolázhatnak. Ezentúl pedig akár főfékhengert, vagy kormányrelé rudat is rendelhetnek a gyártótól. Az A70 Suprához katalizátor és rögzítőfék kábel, az A80 Suprához gyújtás/ajtózár kulcs, kulcshenger is elérhető lesz, míg az AE86 Corollához differenciálmű végső fokozat készlet, illetve sebességváltó bemenő tengely is felkerül a polcra. Megkérdeztük a márka hazai importőrét a GR Heritage Parts-ról, és azt a választ kaptuk, akinek ehhez a 6 modellhez hiányzik netán valamilyen alkatrész, nálunk is megrendelheti majd.