A Corolla mellett a RAV4 a Toyota második kedvenc modellje. A mai napig több mint tízmillió példányban talált gazdára világszerte, az itthoni eladásokban pedig szintén jól szerepel. Kategóriáján belül meghaladta a 20%-os részesedést. Az pedig külön elismerésre méltó, hogy mára az eladott példányok 95 százaléka öntöltő hibrid hajtással kerül forgalomba. Éppen ezért nagy érdeklődés előzte meg a már többször is megszellőztetett, Plug-in Hybrid, vagyis tölthető verziót. Főleg, hogy Suzuki emblémás megfelelője, az Across november eleje óta kapható a magyarországi kereskedésekben. Ennyit engedett tehát a Toyota, december 1-től azonban ők is forgalmazzák a 306 lóerős csúcsteljesítményű, vegyes tüzelésű RAV4-et. A nagyobb akkumulátorral szerelt változat akár 75 kilométert (WLTP-szabvány) is képes tisztán elektromos hajtással megtenni, ha pedig csak városban gurulnak vele, a Toyota szerint akár a 98 (szintén WLTP-szabvány) is elérhető. Így nem véletlen, hogy a gyári adatok alapján mindössze egyetlen liter lehet a fogyasztása száz kilométeren. Ehhez persze szorgosan kell töltögetni az autót, ami nem tart túl sokáig. 230V/32A csatlakozóról mindössze 2,5 óra alatt csurig lesz. A tulajdonosok a MyT okostelefonos alkalmazás segítségével a távolból időzíthetik, illetve nyomon követhetik a töltést, valamint működésbe hozhatják a klímaberendezést, hogy az indulás tervezett időpontjára a megfelelő hőmérsékletre fűtsék, vagy éppen hűtsék az utasteret. Az elektromos hajtás az alapértelmezett, tehát mindenképp addig megy így a RAV4 Plug-in Hybrid, amíg az energiaszint ezt engedi. Újdonság, hogy az üzemmódok között megjelent egy CHARGE funkció is, amikor a rendszer tartalékolja az áramot a későbbi hangtalan suhanáshoz. Egyébként elektromos hajtással is meglepően fürge a testes vas, a Toyota szerint még így is 10 másodperc alatt százon van, és egészen 135 km/h-s tempóig bírja anélkül, hogy a 2,5-ös benzinmotor beindulna. Ha viszont mindhárom aggregát dolgozik, elképesztő, 6 másodperces 0-100-at tud produkálni a RAV4. Nem véletlen, hogy alapáron jár az összkerékhajtási rendszer is. A Toyota mindjárt háromféle felszereltséggel kínálja minden idők legerősebb RAV4-esét. A Comfort 18.190.000, a Selection 19.690.000, míg a Selection VIP változat 21.190.000 forintért vihető haza. A 3 év vagy 100.000 km-es gyártói garancia egy kis extra pénzért (150 ezer forint) plusz 2 évvel és 100.000 km-rel megtoldható. A Toyota csúcsváltozatként kezeli a RAV4 Plug-in Hybrid-et, vagyis az eladásokban továbbra is az öntöltős Hybrid-et tartják húzómodellnek.
Itt van a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
A Toyota hivatalosan is bejelentette az új RAV4 Plug-in Hybrid megérkezését, így tehát már a hazai szalonokban is megrendelhető a 306 lóerős csúcs négykerekű.