Nehéz volt elsőre komolyan venni a GR Corolla ötletét, hiszen 2022. április elsejére esett a hivatalos bemutató napja. Ráadásul csak az Egyesült Államokban tervezték forgalmazni az egyik legeurópaibb modellt, szóval gyanús volt a történet, mint süti receptjében a só. De a Toyota sportrészlege, a GAZOO Racing egyáltalán nem vicces kedvében készített ilyen négykerekűt, sőt, kifejezetten komolyan vették a rájuk bízott feladatot. Meg kellett mutassák, milyen lenne a Civic Type-R vagy Golf R verő Corolla. A body kitten lehet vitatkozni, mennyire ízléses, az viszont tény: egyetlen millimétere sem azért készült, hogy hivalkodjon, mindennek funkciója van. A hajtásrendszer pedig az egyenesen a versenypályák szélén született GR Yarisból érkezett. Igaz, valamivel nehezebb testet mozgatott, de az előadás igen meggyőző volt így is. Közben eltelt két év, a Corolla kapott egy ráncfelvarrást, a japán vállalat pedig újabb autóversenyeken indult, szóval további tapasztalatokat gyűjtöttek arról, milyen az igazán jó sportverda. A GR Suprához még nem nyúltak, a GR 86 2024-ben búcsúzott, maradt tehát a közös technikán osztozó GR Yaris és GR Corolla, amin lehet demonstrálni a megszerzett tudást. Előbbi 2024-re megkapta a frissítő kúrát, a Corollával viszont már tavaly elkezdett foglalkozni a GAZOO-s csapat.
A külsővel időztek a legkevesebbet, egyedül az első lökhárítón tűnik fel, valamit molyoltak a kocsival.
De ehhez is kell látni az előző változatot, hogy feltűnjön. Sőt, mint kiderült, ha a manuális váltós GR Corollát rendeli meg a vevő, akkor ezek többsége nem is lesz rajta a lökősön. És hogy ne csak kódolásnak tűnjön, miről beszélek: a frissített GR Corollához is elérhető GAZOO Racing Direct automata sebességváltóhoz alapfelszereltségként léghűtéses folyadék hűtő (ATF) is jár a vízhűtéses ATF folyadékmelegítő és -hűtő mellett. Az alsó hűtőrácsba tervezett légbeömlő nyílás segíti a léghűtéses ATF-hűtő működését, mégpedig úgy, hogy a szívónyílás az első lökhárító egyik oldalsó csatornájában kialakított légkivezető réssel együtt teszi egyenletesebbé a hűtőlevegő kiáramlását. Viszont, minden új GR Corollán jobban hűlnek a fékek az ott is módosított légelvezető rendszernek köszönhetően, míg az autó oldalsó csatornáit úgy tervezték újra, hogy az ATF-ből hátrafelé áramló levegő se zavarjon be.
A szélcsatornában töltött idő után a garázsban talált még pár javítani valót a GAZOO Racing stábja a GR Corollán, melyekkel még pengébb vezetési élményt akartak elérni. Először is, a háromhengeres, egyhatos turbómotor forgatónyomatékát 370-ről 400 Nm-re emelték. Hogy a kigyorsításkor hasznosuljon is ez a többlet, a sofőrnek kicsivel háromezres fordulat fölött kell tartania a fordulatszámot (a korábbi GR Corollában pont 3000/percnél volt a 370 Nm-es nyomatékmaximum) és hamarabb, 4700 környékén feljebb kell váltania – ebben a rövid tartományban adja ugyanis a 400 Nm-t az erőforrás. Azelőtt kicsivel 5000 fölött még tartotta a csúcsnyomatékot az aggregát, tehát mostantól sűrűbben kell mozgatni a váltóbotot gyorsuláskor. Cserébe olyat fújtat a gép, hogy a kilincset valóban érinteni sem akarjuk. Azonban akinek nincs kedve a gangolgatással bíbelődni, természetesen mostantól akár 8 fokozatú, speciálisan a GR Corollához hangolt automatát is választhat és akkor nem kell a fordulatszámot figyelni, a rendszer intézi a pilóta helyett.
De itt még nem álltak meg a szakemberek, hiszen a sofőr tekeri még a volánt és tapossa a pedálokat is, amikhez szintén kitaláltak valamit.
Nagy rögzítési merevségű, hornyolt alátétcsavarokkal kötötték össze a kormányoszlopot és a műszerfal megerősítését a stabilabb egyenesfutás és a közvetlenebb kormányzási érzet érdekében. Ilyen csavarok rögzítik az alsó karokat és az alsó gömbcsuklókat, valamint a hátsó lengéscsillapítókat is a jobb kormányreakció és tapadás érdekében. A kuplungpedál kezelhetőségét a kuplungrendszer teljes karáttételének, a kuplungfedélnek és a fordulórugó terhelési jellemzőinek optimalizálásával javították. A blokkolásgátló rendszert is továbbfejlesztették, hogy nagyobb tűrőképességű, biztonságos lassulást biztosítson, még határon autózáskor is. Elég nehéz belekötni tehát a gondolatba, hogy egy-egy csapatás után maximum csak tankolni akar kiszállni a GR Corolla sofőrje. Igaz, ezt viszont kénytelen sűrűn megtenni, ugyanis az üzemanyagtartály mindössze 50 literes. Az állandó összkerekes GR Corolla viszont ha éppen olyanja van, akár 12 liter ólommentest is elégethet 100 kilométeren. Mondjuk a tengerentúlon szinte minden sarkon van egy benzinkút, szóval nem hiszem, hogy gondot jelent a megitatása. Nekünk viszont rossz hír, a Toyota egyelőre marad a nagy víz másik oldalán a GR Corollák forgalmazásával, Európa sajnos továbbra sem szerepel a tervek között. Így mi maximum csak elképzelni tudjuk, milyen lett minden idők legcombosabb Corollája.