A Hyundai nem tartozik az idős autógyártók közé, története ugyanis 1967-ben kezdődött. Az elmúlt években azonban igen jelentős szereplőkké váltak a piacon. Ma már valószínűleg csak kevesen vannak, akik nem hallottak még a márkáról. Ez az eladásokon is látszik. A Hyundai Motor Europe sorban ötödször ünnepelhet rekord éves eladásokat: az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) forgalomba helyezési adatai szerint a márka 2019-ben 563.018 új autót adott át tulajdonosának. Ez 3,8 százalékkal több az előző évi eredménynél (543.292 darabot értek el 2018-ban), miközben az európai autópiac csupán 1,2 százalékkal nőtt. A legjobban Németországban (+13%) és Franciaországban (+14%) emelkedtek a számok tavaly.
2019-ben a Tucson, a Kona, valamint i modellcsalád tagjai: az i10, az i20 és az i30 voltak a legkeresettebb modellek. A Hyundai alternatív hajtású típusai szintén jól teljesítettek. A második generációs Ioniq család oldalán megjelent a Kona Electric, valamint a nálunk sajnos nem forgalmazott, üzemanyagcellás Nexo. 2020-ban alaposan felfrissül a paletta, és idéntől a Hyundai modellek több mint háromnegyede elérhető lesz részben vagy teljesen villamosított kivitelben. A Hyundai Motor Group további tervei szerint 2025-re 44 elektromos hajtású modellt vezet be a világpiacokon, köztük 23 akkumulátoros teljesen villanyos járművet. Ezekből Magyarországra is érkeznek majd szép számmal, a legfrissebb i10-est azonban már nálunk is bemutatták hivatalosan, és a 2020-tól már három márkanagykövet aktív részvételével egy-egy ifjú tehetséget karolnak fel idén a Hyundai segítségével.
Az i10-es a városi kisautók között képviseli a Hyundai-t, és bár nem hallani róla sokat, mégis kategóriája egyik legmegbízhatóbb négykerekűje. Számos hosszútávú tartós teszten is az élen végzett. 2020-ra alaposan megújult a pöttöm járgány. Nagyobb tengelytávot (+40 mm) kapott, így már a második sorban is kényelmesebben elférhetnek az utasok, az alacsonyabb övvonal miatt pedig sokat javult a körkörös kilátás. A csomagtartó is nőtt, ezentúl már 256 literes alaphelyzetben, ledöntött hátsó ülésekkel pedig egészen 1050-ig növelhető a mérete. Azért pedig, hogy könnyebben lehessen megpakolni a puttonyt, a mérnökök az elődhöz képest 29 mm-rel lejjebb tették a rakodóperemet. A megújult beltérben egy 8 colos központi kijelző is megjelent, melyen az audio mellett akár navigáció is követhető, és természetesen Android Auto és Apple CarPlay funkciók is elérhetők. Újdonság a Bluelink telematikai rendszer, mely egy beépített modemen és a hozzá tartozó okostelefonos alkalmazáson keresztül segíti a felhasználót, hogy rákeressen egy érdeklődésre számot tartó pontra (POI), majd az eredményt közvetlenül az autó navigációs rendszerének továbbíthatja. Így az már azelőtt készen áll az utazásra, hogy beszállnának az i10-be. A „Find My Car” szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a vezető akkor is könnyen megtalálja autóját, ha ismeretlen környéken hagyta azt. Emellett parkolóhelyek és üzemanyagtöltő állomásokra is rákereshetnek, valós idejű kapacitás- és árinformációkkal egyetemben. A külön megrendelhető navigációs rendszerhez Hyundai LIVE Szolgáltatásos előfizetés is tartozik, amely valós idejű forgalmi tájékoztatást, időjárásjelentést, valamint (ahol ezt a törvény megengedi) traffipax adatbázist is kínál. Biztonsági berendezésekből is számos újdonság van az i10-ben. A Hyundai SmartSense rendszer részeként már az alapverziókban is benne van a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer (FCA), mely a többfunkciós kamera segítségével képes észlelni az előtte haladó járműveket, illetve gyalogosokat. De ugyancsak beépítik már a bázis verzióba az automatikus távolságifény-vezérlést (HBA), a sávelhagyást gátló rendszert (LKA), a vezető éberség-felügyeletet (DAW), valamint az intelligens sebességkorlátozás figyelmeztetést (ISLW) is. Az új i10-es is kap egy látványos N Line sportcsomagot, és egyedül ehhez lehet az 1 literes, 100 lóerős turbómotort is megrendelni. Dízel továbbra sincs, a belépő aggregát 67 lóerős, 3 hengeres, 1 literes benzines. Az 1,2-es, de már négyhengeres szívómotor pedig 84 lóerős. A legolcsóbb, LIFE felszereltségű, háromhengeres i10-es 3.349.000 forintba kerül. Az 1,2-es aggregát pedig 3.649.000 forinttól indul. Mindkét erőforráshoz egységesen 300 ezer forint az ötsebességes, robotizált váltó felára, amit már a belépő, LIFE szinten is meg lehet rendelni. A turbós, 1 literes T-GDi csakis COMFORT felszereltséggel (4.299.000 Ft) és kizárólag manuális egységgel érhető el, de ehhez kötelező az N-Line csomagot (most 100 ezer forint kedvezménnyel +495.000 Ft) is megvenni.
Nagyobb és biztonságosabb lett a harmadik generációs Hyundai i20-as. Hossza 5, szélessége 30, tengelytávolsága pedig 10 mm-rel gyarapodott, csomagtartója pedig 351 literesre nőtt (+25 l az elődhöz képest) alaphelyzetben. A megújult külső a márka új formanyelvét vezeti be, az új i20 az első európai gyártású Hyundai ezekkel a stílusjegyekkel. Négy új színárnyalat jelent meg a kínálatban, illetve ezentúl akár kéttónusú fényezést is lehet majd választani. Nem csak kívül, belül is teljes a megújulás. A két, egyenként 10,25 col átmérőjű monitor egyike a digitális műszeregység, a másik pedig az érintőképernyős központi vezérlő. Utóbbin, akárcsak az i10-nél, elérhető a Hyundai Bluelink telematikai rendszere, továbbá a Hyundai LIVE szolgáltatások, egyebek mellett valós idejű TomTom információk a forgalomról, üzemanyag-állomásokról és parkolóhelyekről (árakkal együtt), időjárásról vagy traffipaxokról, ahol ezt a jogszabályok engedélyezik. Biztonság terén szegmense csúcsát képviseli az új i20-as. Elérhető lesz hozzá például navigációs alapú intelligens tempomat (NSCC), amely fedélzeti navigációs rendszerének adatai alapján előre tudja, hogy kanyar vagy egyenes útszakasz vár-e rá, és ennek megfelelően szabályozza a jármű sebességét. Egy másik funkció, az ugyancsak intelligens sebességkorlátozás támogatás (ISLA) hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha a tempó meghaladja az aktuálisan engedélyezett értéket. De van itt sávkövető segédlet (LFA), holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer (BCA), mely nem csak jelez, de ha a sofőr nem reagál, akár fékez is. Csúcsforgalomban jól jöhet az elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető jelzés (LDVA), ami ahogy a neve is mutatja, emlékezteti a vezetőt, mikor az előtte várakozó gépkocsi újra elindult. De a vadonatúj i20 segít beállni szűk helyre, figyeli a sofőr éberségét és magától működteti a világítást is. Nagy bajban az eCall rendszer egyetlen gombnyomásra, vagy ha a légzsákok kinyílnak, automatikusan értesíti a mentőszolgálatokat. Az új i20 kétféle erőforrást kínál háromféle sebességváltóval. A csúcs itt is az 1.0 T-GDi motor, 100 vagy 120 lóerős teljesítménnyel. Csakhogy, előbbi verzióhoz opcióként, az erősebbik változathoz pedig alapfelszereltségként kínálnak 48 voltos mild hibrid rendszert. Ehhez hétfokozatú duplakuplungos (7DCT) váltó vagy egy újonnan kifejlesztett, hatfokozatú intelligens kézi (iMT) sebességváltó társítható. Az iMT oldja a kapcsolatot a motor és az erőátvitel között, amint a vezető felengedi a gázpedált, így a jármű vitorlázni kezd, és ezzel is csökkenti az üzemanyagfogyasztást. A 48 voltos mild hibrid rendszer nélkül a 100 lóerős 1.0 T-GDi motor a 7DCT egységgel vagy hatfokozatú kézi sebességváltóval rendelhető. A belépő erőforrás pedig az i10-ben is szolgáló, 1,2-es, négyhengeres, 84 lóerős szívó aggregát lesz, ötös manuális váltóval.
A Hyundai i30-as félidős frissítést kap. Kívül az új, LED-es első-hátsó lámpák, a módosított lökhárítók, valamint a szélesebb, háromdimenziós kialakítású hűtőmaszk jelzik az aktualizálást. Három új színt (Dark Night, Silky Bronze és Sunset Red) is kikevertek, így összesen kilenc festésből lehet választani, továbbá a görgők kínálata is bővült. Belül nincs akkora formai változás. Itt elsősorban a középkonzolon lettek másak a szellőzőrostélyok, új a 7 colos digitális számlap, valamint a 10,25 colos központi egérmozi. Utóbbi érintéssel is működik és a navigáción kívül innen aktiválhatók a Bluelink funkciók (pl. a jármű állapot jelentése, menetadatok, távolból működtethető központi zár, vagy a célállomások betáplálása a navigációba), vagy a Hyundai LIVE szolgáltatások (pl. valós idejű TomTom információk a forgalomról, üzemanyag-állomásokról és parkolóhelyekről (árakkal együtt), időjárásról vagy traffipaxokról (ahol ezt a jogszabályok engedélyezik), melyeket most öt évig ingyenesen adnak az i30-hoz. A biztonságra is rágyúrtak a mérnökök. Minden változatban széria a gyalogosfelismerő funkcióval kiegészített első ütközés-elkerülő támogatás (FCA), a vezető éberség-felügyelet (DAW), az automatikus távolságifény-vezérlés (HBA), az intelligens sebességkorlátozás figyelmeztetés (ISLW), valamint a sávelhagyást gátló rendszer (LKA). Újdonság a sávkövető segédlet (LFA), a hátrameneti ütközéselkerülő (RCA), az elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető jelzés (LDVA), valamint a holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer (BCA), mely a motorfék aktiválásával segít elkerülni a balesetet.
A motorpaletta alaposan felfrissül.
A kínálat belépő aggregátja egy új fejlesztésű, 110 lóerős, 1,5 literes benzinmotor. A kettős befecskendezésű erőforráshoz hatfokozatú kézi sebességváltó csatlakozik. A szintén ólommentessel működő, 1,0 literes, 120 lóerős T-GDI az eddigi hatos manuális mellett az új hétfokozatú duplakuplungos erőátviteli egységgel is elérhető. Ha ez így még mindig nem szimpatikus, a csöpp erőforrás opciós 48 voltos lágy hibrid technológiával is választható, és akár hétfokozatú duplakuplungos automatával, vagy az új, hat sebességes intelligens manuális váltóval (iMT) konfigurálható. Akárcsak az i20-nál, az iMT a gázpedál felengedésekor szétválasztja az erőátvitelt és a motort. Így a járgány vitorlázva haladhat tovább, a körülményektől függően kétféle módon. Az első szinten a motor ilyenkor alapjáraton üzemel. A második szinten viszont a rendszer átmenetileg leállítja a belső égésű motort. Egyelőre a csúcsot az új, 160 lóerős, 1,5 literes T-GDI benzinmotor jelenti, alapból 48 voltos mild hibrid technológiával társítva. Itt is hatos intelligens manuális vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó közül lehet választani. Dízelmotorok is lesznek. Mindkettő 1,6 literes, a gyengébbik 115 lóerőt tud, és hatfokozatú kézi vagy hét gangos duplakuplungos sebességváltó választható hozzá. A combosabb öngyulladós 136 lovat mozgósít, ám ezentúl csak a 48 voltos lágy hibrid technológiával felszerelve érhető el, és akárcsak benzines társai, hatfokozatú intelligens manuális vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval érhető el.