Ünnepi széria a Daciától – Dacia 15th Celebration modellek

2004-ben mindössze egyetlen új modellel jelent meg az európai piacokon a Dacia. De ez is elég volt ahhoz, hogy a márka idővel az egyik legkedveltebb legyen. Erről illik megemlékezni, amit a Dacia egy különleges kiadással tett meg.

Dacia 15th Celebration modellek

Jó évet zárt Európában a Dacia 2019-ben is. Hét éve folyamatosan javulnak az eladások, tavaly már összesen 564.854 darab új négykerekűt adtak át, ami 10,4 százalékkal haladta meg a 2018-as adatokat. A legtöbb piacon továbbra is a Sandero az abszolút favorit, míg a márka második legtöbbet értékesített modellje a Duster. A kivételek között például ott van Magyarország, hiszen nálunk a jóval méretesebb SUV fogy jobban. Majdnem kétszer annyit adtak el belőle 2019-ben, mint a Sandero-ból. Az összértékesítést tekintve a Dacia mára Európa top 5 legnépszerűbb márkájához tartozik, a teljes piac 3,4 százalékát vitték 2019-ben. De nem csak emiatt érdekes az elmúlt esztendő. 2019-ben volt hivatalosan tizenötödik éve annak, hogy a Dacia piacra dobta a Logan-t. A jeles alkalmat idén limitált évfordulós modellekkel ünnepli meg a márka. Nem véletlen a többes szám, ugyanis a Dacia mára már hét tagúra bővült kínálatából (ha belevesszük a Dokker Van-t is) négy is elérhető a 15th Celebration fantázianevű kivitelben. A Lodgy, a Sandero és a Logan MCV is a Stepway változaton alapszik, ám mivel a Dusterből nincs ilyen, ezért az ünnepi SUV-okat a Prestige felszereltségre építették. A már így is megpakolt járgányokat tehát kiegészíti még mindegyik 15th Celebration modellben a tolatókamerát is magába foglaló 7 colos navigációs berendezés, illetve a hátsó parkolóradar. Automata légkondícionáló csak a Logan MCV, valamint a Sandero belterébe jutott, a Lodgy-hoz még felárért sincs, a Dusternél viszont 50 ezer forintért cserébe akár az ünnepi modellben is lehet. A Duster ellenben holttérfigyelőt és kulcs nélküli bejutás/indítást is kap, továbbá csak az SUV-n feszülnek egyedi, 17-es felnik. A három másik Dacia vevőinek meg kell elégedni egy számmal kisebb, de ugyancsak különleges 16-os görgőkkel. Minden limitált szériás változat fényes fekete visszapillantó tükörházzal készül, az első ajtókon az ablakkeret tövébe biggyesztettek egy 15th CELEBRATION feliratot és egyedi mintás küszöbvédőt kap. Belül kék cérnával varrt kárpitok, és ugyancsak kék díszcsíkok vannak, egyebek mellett a légbeömlőkön és az ajtóbehúzókon is. Hét különböző színből lehet választani, ezek közül az Iron Blue fantázianevű kék kifejezetten ehhez a kiadáshoz készült. Az ünnepi Daciák választhatók benzines vagy dízel motorral, illetve bizonyos piacokon akár LPG gyári gázos kivitelben is (nálunk ezeket nem forgalmazzák), Dusterből pedig összkerekes is van. A Sandero 15th Celebration a 90 lovas, háromhengeres ólommentessel 3.599.000, míg a 95 lóerős Blue dCi öngyulladóssal 4.169.000 forintba kerül. A Logan MCV 15th Celebration ugyanebben az erőforrás kombinációban 3.769.000 (TCe 90), illetve 4.339.000 (Blue dCi 95) forintért vihető haza. A Lodgy 15th Celebration már erősebb aggregátokkal és kizárólag 7 személyes kivitelben érhető el. A 130 lóerős, 1,3-as benzines turbómotorért 5.399.000, míg a 115 pacis Blue dCi dízelért 5.199.000 forintot kérnek el a kereskedésekben. A legnagyobb kínálat a Duster 15th Celebration-höz érhető el. A belépő, háromhengeres, egyliteres, 100 lóerős turbós benzinmotorral 4.449.000 forint az ára. A már 150 lóerős, 1,3-as, négy cilinderes, szintén csigával lélegeztetett aggregáthoz az összkerékhajtás is jár, itt 5.649.000 forint szerepel az árlistán. Akinek a gázolajos szimpatikusabb, annak a 115 lóerős Blue dCi motorért 5.049.000 (2WD) vagy ugyancsak 5.649.000 (4WD) forintot kell leszurkolni.

Dacia 15th Celebration modellek
A Dacia 2004-es újrakezdése után 2018-ban elérte az 5 millió eladott példányt világszerte. A 15 éves évfordulóra négy modellt öltöztetett ünnepi külsőbe a Dacia. A Sandero, a Logan MCV, a Lodgy és a Duster is hazavihető a különleges felszereltségű 15th Celebration kivitelben, melyhez egy új kék színt is kikevertek a gyáriak. Fotók: Dacia