Már a Jeep is gyárt konnektoros hibridet – Jeep 4xe modellek

Nincs mese, a terepjárók is környezetvédők kell, hogy legyenek. A Jeep nem is várt sokáig, ráadásul mindjárt két modelljét is villanyosította.

Jeep 4xe modellek
Fotó: Jeep

Kissé furán hangzik, hogy a zöld autók kék színbe öltöztek, de így van. A Jeep Renegade és Compass emblémája is kék hátterű lett, vagyis ezzel is jelzik, hogy bizony kevés károsanyagot puffognak a levegőbe, ha a sofőr is úgy akarja. A Renegade 4xe és a Compass 4xe is ugyanazt az 1,3 literes turbós aggregát és villanymotor kettősét kapta meg, mely felszereltségtől függően 190 vagy éppen 240 lóerős rendszerteljesítményt produkál. Nem hangzik rosszul a 270 és 250 Nm forgatónyomaték sem, amit a két motor külön tud. Persze nem ezektől kap nálunk zöld rendszámot egyik Jeep sem, hanem attól az akár 50 kilométeres tisztán elektromos hatótávtól, amihez az energiát az alvázba erősített 11,4 kWh kapacitású akkupakkból nyerik ki. Mindkét modellt természetesen lehetőségünk van akár otthoni, vagy nyilvános töltőponton is feltankolni árammal. Ráadásul az olaszok egy remek kis alkalmazást is készítettek az autókhoz, ami okostelefonon fut. Így például elég csak a készülékünk kijelzőjére kukkantani, hogy tudjuk, hány százalékon van az aksipakk, hol tart a töltési folyamat, de akár a klimatizálás időzítését is megoldhatjuk távolból. Ahogy merülnek a telepek, az autókba épített új UConnect 8,4 colos navigációs képernyőn is megjeleníti a legközelebbi töltőállomásokat a szoftver. A dinamikus hatótávolság térképszolgáltatás pedig emellett azt is megmutatja, hogy a pillanatnyi töltöttséggel meddig juthatunk el járművünkkel. Ám nem csak a fedélzeti kütyük miatt érdekes a 4xe modellek terelgetése. Mivel a villanymotor a hátsó tengelyen pihen, így közvetlenül az hajtja azt a két kereket – ezért elhagyhatták a kardántengelyt, vagyis egy virtuális összkerékhajtási rendszer van a Renegade és a Compass 4xe alatt is. Ennek köszönhetően ha netán az első görgők elveszítenék a tapadást, a két hátsó pillanatok alatt képes beszállni a haladásba. Természetesen a sofőrnek is van beleszólása mindkét rendszer működésébe. Egyrészt, a hibrid hajtáshoz kapcsolódik három vezetési mód. HIBRID állásban a két erőforrás együttes működése mindig a legoptimálisabb, vagyis a villanymotor időnként átveszi a mozgatást az ólommentessel működő aggregáttól, nagy gázra pedig összeadódik kettejük ereje. ELECTRIC üzemmódban természetesen az árammal hajtott motoré a főszerep, ilyenkor akár 130 km/h-s tempóval is repeszthet a két Jeep, ami persze nem tesz túl jót az elméleti 50 kilométeres hatótávnak. Ha viszont fontos a megfelelő mennyiségű hangtalan suhanás, akkor az E-SAVE beállítás lesz a legjobb választás, ilyenkor ugyanis a belsőégésű aggregát generátorként tölti a hibrid akkumulátort, vagy képes egyszerűen csak szinten tartani. A négykerékhajtás pedig ugyancsak többféle talajtípushoz igazítható, sőt, itt egy SPORT állással a maximumot ki lehet hozni a vegyes tüzelésű hajtásláncból. Mindkét Jeep modellben megtalálható egyebek mellett a tolatókamera, a Park Assist parkolássegítő, a holttér-felügyelet, a kulcs nélküli nyitás és indítás, az ütközésre és sávelhagyásra figyelmeztető rendszerek vagy a Jeep típusaihoz most először elérhető új, vezető éberség-felügyelet. A Jeep Renegade 4xe és Compass 4xe is szeptemberben kerül a szalonokba, árakat is akkor közöl majd a hazai forgalmazó.

Jeep Renegade 4xe és a Compass 4xe
A Night Eagle (kizárólag Compass), Limited, az S és a Trailhawk felszereltségű Jeep 4xe modellek mindegyike összkerékhajtással, valamint egy 1,3 literes T4 benzines, illetve egy villanymotor párosával kerül forgalomba. A Renegade-hez 18 szín és hat felni, a Compasshoz pedig 22 különböző fényezés és hét görgő konfigurációja érhető el. Fotók: Jeep