Már tervezik az új Toyota Subaru-t

Nem új keletű a két autógyártó közötti együttműködés, 2005 óta kooperál a Toyota és a Subaru. Legújabb fejlesztésük is az élményről szól, csak kicsit másképp mint eddig.

Már tervezik az új Toyota Subaru-t
Fotók: Subaru és Toyota

2012-ben érkezett meg az egyik legjobban várt kupé, a GT86, vagy ahogy a Subaru hívta, a BRZ. Annyira közös alapokra építették a két járgányt, hogy gyakorlatilag az emblémán kívül tényleg csak alig pár észrevehető különbség volt köztük. A csillagos márka hozta a rallis, valamint a boxer motorépítésben szerzett tapasztalatait, a Toyota pedig a hatvanas évektől készített kupékkal gyűjtött autóépítési módszereit dobta be a közösbe. A végeredmény egy közel 200 lóerős, feltöltő nélküli aggregáttal szerelt, hátsókerék hajtású kupé lett, amit egyszer mindenkinek kéne vezetni. Közben eltelt hét év, a két vállalat pedig újabb közös négykerekű fejlesztésébe fogott bele, ám ezúttal hagyták a kupés irányt és az SUV-k piacára hoznak egy új járgányt. A projektbe a Subaruban 16,8%-os részesedéssel rendelkező Toyota elektromos hajtási megoldásait, míg a Subaru összkerékhajtási technológiáját adja. A padlólemezt is együtt fejlesztik, majd erre építenek egy C-szegmensű, tisztán villanyos hajtású SUV-modellt, amit mindketten a saját márkanevük alatt forgalmaznak majd. A fejlesztés jelenleg már a különböző lehetőségek feltérképezésénél tart, vagyis a készülő autó építésénél figyelembe veszik majd a piacok igényeit, hol milyen hatótáv szükséges, mennyire épült ki a töltőhálózat, de legalább ennyire fontos a járművek elektromosítása közben, hogy milyenek az egyes országok és régiók energia-lehetőségei, kormányzati törekvései, illetve a környezetvédelmi előírásokban is lehetnek különbségek. A Subaru és a Toyota meggyőződése, újszerű üzleti modellt kell kialakítani, hogy minél gyorsabban reagálhassanak majd a piacok eltérő igényeire. Ha minden a terv szerint halad, 2025-ig megérkezik az újabb közös modell. Erre azért is van esély, mert a Toyota öt évvel az eredetileg tervezett 2030-as céldátum előtt akarja elérni az évi 5,5 millió darabos részben vagy teljesen elektromos autóértékesítést. Ebből terveik szerint közel 1 millió lesz majd a zéró emissziójú akkumulátoros elektromos (BEV) és hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) autó.

Subaru és a Toyota tervek 2019
Egy korábbi fúzió eredménye lett a Toyota GT86-Subaru BRZ páros. Az alapok hasonlóak a készülő elektromos SUV-nél is. Vagyis mindkét márka beletesz tapasztalataiból az építésbe, majd saját égiszük alatt értékesítik az újdonságot. Fotók: Subaru és Toyota