A Charles de Gaulle repülőgép-hordozó parancsnoki ülésében először 2001. május 18-án foglalt helyet Guillaume Pinget kapitány. Azóta több éles akciót, gyakorlatozást is itt töltött, és bár valószínűleg ez a fotel is – akárcsak maga a hajó – rendkívül strapabíró, két évtized bizony nyomot hagy rajta. „A parancsnoki ülés végeredményben a munkaeszközünk, amely rendkívül fontos szerepet játszik a bevetéseinken, akár a legnehezebb helyzetekben is. Ugyanúgy, ahogyan egy autó vezetőülésének, a hajó parancsnoki ülésének is megfelelő tartást kell biztosítania és kényelmesnek kell lennie.” – mondja a hadihajó parancsnoka. Azt nem tudni pontosan, hogy talált egymásra a francia hadiflotta és a DS Automobiles, de végül utóbbi mesteremberei kapták meg a lehetőséget, hogy megálmodják a francia haditengerészet első és egyetlen nukleáris meghajtású felszíni hajójának parancsnoki ülését. Személyautóikban már találkozhattunk a különleges, gyöngyvarrással díszített, óraszíj-mintázatú ülőalkalmatosságokkal, ám a vízre szánt eszközökre, főleg egy hadihajóra ilyen eddig nem készült. A Charles de Gaulle repülőgép-hordozó parancsnoki hídjának bazaltfekete nappabőr ülése ugyanazokat a funkciókat kínálja, mint a francia luxuslimuzin, a DS 9-é. Vagyis, a masszírozórendszerben öt üzemmód és három intenzitási fokozat közül lehet választani, továbbá megtartották az ülésfűtést és a perforált bőrön keresztül működő szellőztetést is – utóbbi ugyancsak abszolút újdonság a francia haditengerészetnél. „Parancsnoki ülésünk 20 évig szolgált hűségesen, megérett a cserére. A DS Automobiles jóvoltából most először fordul elő, hogy ez az ülés ennyire fejlett kényelmi és technológiai megoldásokat kínáljon. Ez nagyon fontos számunkra.” – tette hozzá Guillaume Pinget kapitány. A hajóra szánt ülőke ugyanazzal a speciális eljárással készült, mint az összes DS modellben. Vagyis, a nagy tömörségű üléspárnában itt is több anyagot használtak fel, mint a hagyományos ülésekben, illetve egyetlen bőrdarabból varrták a komplett felületét. A nappabőr Bajorországból származik, szabad legelőn, vérszívó rovaroktól szinte teljesen mentes területen tartott húshasznú szarvasmarháktól. Ezt az 1,2 – 1,3 mm vastag rétegű anyagot először a megfelelő színkód szerint festették bazaltfeketére, majd utána állították össze az ülést.
A DS Automobiles kárpitosai a háttámlába hímezték a Charles de Gaulle R91 címerét, míg az üléstámla hátsó oldalán fémtáblára vasalták a DS Automobiles logóját.
Különleges elemként pedig kétoldali könyöktámaszt kapott a parancsnoki ülés, melyet 2021 elején szereltek fel a Charles de Gaulle repülőgép-hordozóra. Így a hajó legutóbbi, több hónapos hadgyakorlatán már élesben is bemutatkozhatott. „Az, hogy a mi kárpitos mestereink által készített DS-ülést szerelhettünk a francia hadiflotta vezérhajójára, nem egyszerű összekacsintás: két olyan világ találkozik itt, amelyeket a szakmai kitűnőség és a nemzeti büszkeség köt össze.” – említette Thierry Metroz, a DS Automobiles stílusigazgatója.