Tölthető SUV a DS-től – DS7 Crossback E-Tense 4X4 bemutató

Fotó: DS Automobiles

Érdekes, hogy a PSA-konszern a dízel-hibridben látta még nemrég a jövőt, de aztán így pár év távlatában eltűnt ez a próbálkozás. A Citroën prémium márkája, a DS eddig is bebizonyította, hogy szükség van a különleges modellekre, legutóbbi autójuk azonban bővelkedik a műszaki csemegékben is. A szépen csengő név, a DS 7 Crossback E-Tense 4X4 egy plug-in hibrid technológiát felvonultató, de valóban összkerékhajtású prémium kompakt SUV. Az autó orrában 1,6 literes turbós benzinmotor lapul, 200 lóerős teljesítménnyel és 300 Nm-es forgatónyomatékkal. A PureTech aggregátot azonban két további, egyenként 109 lóerős elektromotor is támogatja, ha éppen arra van szükség. Így lesz valóban összkerekes a DS 7 Crossback E-Tense. Érdekesség, hogy a hátulra beépített villanyos erőforrás kisebb, 166 Nm-es forgatónyomatékot ad le, míg az elöl található elektromotor 337 Nm-t tud. A rendszer összteljesítménye így elég figyelemre méltó 300 lovat számlál 450 Nm-es nyomaték mellett. A fokozatok megfelelő kiválasztását egy új fejlesztésű, 8 gangos egységre bízták a mérnökök. Padlógázra a teljes ménes nekiveselkedik a mozgatásnak és 6,5 másodperc múlva már 100 km/h-n áll a mutató.

A DS 7 Crossback E-Tense 4X4 a belső égésű motorral hajtott változatokéval megegyező méretű utasteret és csomagteret kínál, az akkumulátorokat ugyanis a padlólemez alá építették be. Fotó: DS Automobiles

Kifejezetten dinamikus tehát a DS 7 Crossback E-Tense, de mivel elsősorban a spórolás miatt került bele az elektromos hajtás, a 2,2 literes vegyes fogyasztási adat még vonzóbb. Ez pedig elég könnyen abszolválható, ugyanis a padló alá épített akkupakk segítségével akár 50 km-t is el lehet menni tisztán elektromos hajtással. Ha pedig elfogy az energia, akkor a benzinmotor viszi tovább a bódét. Ami természetesen ilyenkor is tölti az akksipakkot, illetve a fékezésekkel is gyűjthetünk újabb kilométereket. A teljes feltöltéshez azonban már rá kell kötni az autót a hálózatra. Ha van 32 A-s aljzat, 2 óra, ha csak 14 A, akkor 4, míg 8 A-s otthoni dugaljból 8 óra alatt éri el a 100%-os szintet. A sofőr 4 különféle üzemmódból választhatja ki, milyen hamar fogyjon a megtehető hatótáv. Az alapbeállításban elektromos minden indítás, majd egészen 50 kilométeren keresztül a villanymotorok hajtják az autót a 0 károsanyag-kibocsátás miatt. SPORT állásban minden a teljesítményről szól, egyszerre dolgozik mind a 3 aggregát. HYBRIDE módban a benzines aggregát és a villanymotorok felváltva működnek, ahogy a rendszer a legjobbnak tartja. A 4WD beállítás, ahogy a neve is mutatja nedves, homokos vagy csúszós útviszonyok között növeli a tapadást a megfelelő kerekekre juttatott nyomaték elosztásával. A DS 7 Crossback E-Tense 4X4 2019-től érhető el a kereskedésekben.

A DS 7 Crossback E-Tense 4X4 tisztán elektromos hajtással 135 km/h-s végsebességre képes, míg a benzinmotorral 220 km/h-ig bírja. Ezentúl a DS Automobiles minden új modelljének lesz csak elektromos, vagy hibrid változata. Fotó: DS Automobiles