Benzingőz helyett parfüm – Mach-Eau GT

A Ford tényleg igyekszik mindent beleadni, hogy az elektromos autózástól ne fázzanak a rajongók. Most például az orron keresztül próbálnak megnyerni újabb fanokat.

Mach-Eau GT
Fotó: Ford

Kamu hangok, folyamatos vinnyogás, na és persze az elmaradhatatlan „Mennyit bír ki egy töltéssel?” majd a „Nekem ugyan nincs annyi időm kivárni!”. Csak pár példa, ami miatt a legtöbben kerülik a tisztán villannyal működő négykerekűeket, mint a tüzet. A Ford, akárcsak a legtöbb felelős márka, mégis efelé tart, vagyis, alig pár év leforgása alatt a teljes modellpalettát lecseréli, hosszabb-rövidebb ideig ampereket fogyasztó autóra. Ám aki nem ennyire elkötelezett a tisztább levegőért folytatott küzdelemben, vagy szimplán nem ért egyet a légszennyezési kvóta bevezetésével, azt bizony elég nehéz lesz beültetni egy ilyen járgányba. Nagyon úgy tűnik, a Ford is megértette ezt, de azért megpróbál különböző eszközökkel hatni a jövőbeli vevőkre. Azt már a Mustang Mach-E megjelenésekor is elmondtuk, rengeteg munkaórát töltöttek azzal a mérnökök, hogy megfelelő legyen a teljesítmény szintje, vagy a hatótáv, a tervezőasztalon pedig annyi elemet másoltak a Mustang-ról, amennyit csak tudtak. Nem véletlenül került fel az ügető ló sem az autóra, ez bizony valójában a legendás kupé felfújt, árammal működő megfelelője. A Mach név pedig nem szorul különösebb magyarázatra – 1969 óta az egyik legkülönlegesebb Mustang modelleket hívják így. Még Ken Block is elismerően nyilatkozott az első, kifejezetten versenyzésre felkészített csúcs Mach-E-ről. Akár elégedetten hátra is dőlhettek volna a Ford marketingesei, ennél többet nagyon kevés márka tesz meg azért, hogy mindenkihez eljusson egy újdonságuk híre. Most viszont újabb lapot húztak elő a pakliból, méghozzá elég szokatlant.

Úgy gondolják, az érzékszervek közül az orr a következő, amit ugyancsak érdemes meggyőzni arról, a villanyautózás jó.

A márka egyik közvélemény-kutatásából ugyanis az derült ki, minden ötödik autósnak a benzin szaga hiányozna a leginkább, ha elektromos hajtásra váltana. Sőt, a válaszadók 70 százaléka, kisebb-nagyobb mértékben hiányolná is a benzin kipárolgását. Arra jutottak a Fordnál, egy kifejezetten autós parfüm lehet a megoldás erre. Felkérték az Olfiction illatkreációs stúdiót, hozzanak össze egy különleges duftot, amire a benzingőzös rajongók sem tudnak nemet mondani. Ez lett a Mach-Eau GT. Pia Long, az Olfiction egyik alapítója kiindulási pontként megvizsgálta azokat az illékony kipárolgásokat, melyeket az autó belső burkolatai, a motorok és a benzin bocsátanak ki. Ilyen például a mandulaszerű illatú benzaldehid, vagy a parakrezol, ami az abroncsok gumiillatának meghatározó eleme. Ezeket olyan összetevőkkel vegyítette, mint a kék gyömbér, a levendula, a muskátli és a szantálfa, de a lovak illatára emlékeztető aroma is került a párlatba, ha már egy Mustang-ról van szó. Az elkészült parfümöt ugyan még nem lehet megvenni, de mivel a Mustang Mach-E már nálunk is kapható a hazai márkakereskedésekben, valószínűleg csak idő kérdése, mikor fújhatják először magukra a tulajdonosok.

Ford Mustang Mach-E
A név, a gyorsulási élmény, vagy a megfelelő hatótáv után most már az illat is stimmel – már csak a figyelemfelkeltő hangok hiányoznak a tisztán elektromos Mustang Mach-E modellből. Fotók: Ford