Sárgulunk az irigységtől – Mazda MX-5 Miata 30th Anniversary Edition

Fotó: Mazda

1989-ben a Chicago Auto Show-n a Mazda bemutatott egy parányi két üléses roadstert, az MX-5 Miata-t. Bizony már 30 éve és négy generációt megélve, még mindig velünk van és töretlen népszerűségnek örvend az MX-5. Az autógyártók folyamatos innovatív fejlesztésekkel csábítják a vevőket, ám a Mazda az MX-5-el megmaradt a klasszikus receptnél: alacsony tömeg, két ülés, motor a frontban és hajtás a hátsó keréken, plusz úgy tapad és fordul a kanyarban, mint a macska ha pitbull üldözi.

A rengeteg MX-5 fan klub szerte a világban és a több mint 1 millió eladott példány ékesen bizonyítja, hogy egy igazi élményautó gurult ki a Mazda gyárából, ami megérdemelten kap egy különleges évfordulós kiadást, az MX-5 30th Anniversary Edition-t. A Miata szó egyébként jutalmat jelent, aki elég gyors hogy rendeljen egy darabot, az valóban úgy érezheti, hogy jutalomban részesül.

Verseny narancssárga szín, 17 colos Rays alumínium felnik, 15 colos első Brembo fékek, narancssárga féknyergek és nem mellesleg egy sorszámozott plakett fogja a „mezei” MX-5-től megkülönböztetni a 30. évfordulós kiadást. Fotók: Mazda

Bár 3000 darab egy limitált szériás autóból nem számít kevésnek, de ha azt számoljuk, hogy világszerte rendelhető lesz, akkor már valóban gyorsan kell felkeresnünk a legközelebbi Mazda szalont. Magyarországra várhatóan 30 darab érkezik, reméljük ebből beköszön hozzánk is egy tesztpéldány.

Mind a 3000 példány verseny narancssárga festést kapott, ez a színkód a sima MX-5-nél amúgy nem kérhető, a visszapillantók pedig zongora feketék. Rays ZE40 RS30 17 colos Dark Gunmetal színű alumínium görgőkön gurul, amit a Rays speciálisan ehhez a modellhez fejlesztett és a Global MX-5 Cup versenyeken is ezeket használják. Ha manuális váltóval kérjük, akkor Bilstein felfüggesztést is alánk csapnak, viszont mindenki kap első toronymerevítőt és LSD-t, vagyis sperrdifit. Az első fékek a Brembo-tól, a hátsók pedig a Nissin-től származnak, ám mind a négy féknyereg az autó narancssárga színében pompázik.

A belteret sem vette félvállról a Mazda, fűthető Recaro ülések fejtámlába rejtett hangszórókkal, amikkel együtt összesen 9 fog zajongani a Bose hifijén keresztül, alcantara ajtókárpitok, teljes mobil tükrözési támogatottság, tapis infocenter navival és narancssárga varrások, amíg a szem ellát. Ezt így kell csinálni! Fotók: Mazda

Az opciós katalógus teljes repertoárját belepakolták a belső térbe: fűthető Recaro ülések narancssárga varrással és fejtámlába rejtett hangszórókkal, bőrborítású kormány és váltógomb, alcantarával borított ajtókárpitok és műszerfal, Bose hifi 9 hangszóróval, 7 colos tapizós infocenterrel, navigációval és telefon tükrözési lehetőséggel mind Apple és Android oldalról. Mindegyik példány sorszámozott plakettet kap, ami nem az utastérben, hanem kívül a vezető oldali ajtó előtt lesz megtalálható. A szőnyegek az autóban „30th Anniversary” emblémásak, azt pedig szabadon eldöntheti minden vásárló, hogy vászontetős vagy keménytetős RF változat kapja meg a spéci extrákat.

Motorválaszték terén már más a helyzet, egyedül Japánban kérhető az új 1.5 literes turbós egység, a világ többi pontján csak 2 literes 181 lóerős szívómotorral rendelhető. Isten éltessen MX-5!