Vannak, akik egy laza grillezéshez is nagyobb mennyiségű húst vásárolnak, mint ahány kiló hidrogént végül a Toyota legfrissebb, üzemanyagcellás autója, a Mirai elégetett a legutóbbi rekord kísérletben. Azért mondom, hogy legutóbbi, mert a japán környezetvédő négykerekűvel még a nyár elején, egy párizsi körön a márka kíváncsi tesztpilótái már több mint 1000 kilométert megtettek anélkül, hogy kútfejhez álltak volna. A helyszín ezúttal a nagy víz másik oldalán, Dél-Kaliforniában volt, ahol miután csurig töltötték hidrogénnel, Michael Empiric, a GUINESS WORLD RECORDS munkatársa az út kezdetén és végén is plombával hitelesítette a tartályokat. A kiválasztott Mirai modellt ezután két napon keresztül, felváltva hajtotta a hatékony vezetés terén profi Wayne Gerdes és Bob Winger másodpilóta. A hivatalos teszt 2021. augusztus 23-án, hétfőn kezdődött a Toyota kaliforniai gardenai üzemanyagcellás fejlesztőközpontjától, a Toyota Technical Center (TTC) épületétől. A páros dél felé indult San Ysidróba, majd onnan északra, Santa Barbara irányába vezetett útjuk, a Malibu Beachen és a Pacific Coast Highwayen keresztül. Aznap este 761 kilométer megtétele és mindössze két vezetőcsere után visszatértek a TTC-hez. Másnap, 2021. augusztus 24-én, a környéken köröztek – beleértve a reggeli és délutáni csúcsforgalmat a Los Angelest és Orange Countyt összekötő autópályán –, majd mielőtt ki ürültek a Mirai hidrogéntartályai, vissza vitorláztak a TTC-hez. Ezzel további 599 kilométert gyűjtöttek az előző napi 761-hez.
Így összesen 1360 kilométert tettek meg a szervezet hitelesítő kollégája előtt.
„Mint a GUINNESS WORLD RECORDS bírája, az elmúlt 10 évben számos hihetetlen rekordkísérletnek voltam tanúja, beleértve sok távolsági csúcsot is.” – mondta el Empiric. „A Toyota Mirai által egyetlen feltöltéssel megtett út kiváló példája annak, hogy mekkora lehetőség rejlik az üzemanyagcellás elektromos technológiában.” Az út végére a Mirai 5,75 kilogramm hidrogént használt fel, és 12 hidrogénkút mellett haladt el utántöltés nélkül. Nagyrészt csúcsforgalomban, 18 és 28 Celsius fok közötti hőmérsékleten teljesítette küldetését. Az autó egyetlen gramm széndioxidot sem bocsátott ki, holott ugyanezen a távon egy átlagos belső égésű erőforrással működő jármű körülbelül 3000 gramm széndioxidot juttatna a levegőbe. A sofőrök kerülték a hirtelen gyorsításokat és lassításokat, a túlzottan nagy sebességet, és az út jelentős részén ECO üzemmódban utaztak. Ez azért is fontos, mert ebben az állásban a rendszer egyebek mellett a klíma működését is úgy optimalizálja, hogy az minél kevésbé terhelje a villanymotor munkáját.