Tovább szálkásít a Swift – Suzuki Swift Hybrid 12V 2020 bemutató

Ráerősítettek a Suzuki mérnökei a Swift sportos karakterére és ennek szellemében újult meg a japán városlakó. A frissítés természetesen a hibrid hajtást is érintette.

Suzuki Swift Hybrid 12V 2020
Fotó: Suzuki

Ki gondolná, hogy idén már három éves a most futó Swift generáció? A japán vállalatnál valószínűleg piros filccel karikázták be ezt az évet, hiszen elérkezett az ilyenkor szokásos aktualizálás ideje. Nem nyúltak túlságosan hozzá, épp csak a szokásos kozmetikázást végezték el rajta. Nem nagy újdonság a fogszabályzóhoz hasonlító krómcsík az első lökhárítón, hiszen azt láttuk a kifutó Hybrid modellen, viszont mivel eltűnik a csak szívó motoros változat, így ezentúl a Swift ezzel a fazonnal készül. Új ellenben a háromdimenziós hűtőrács, a függőlegesen beszerelt kiegészítő LED-sor a lámpában és egy frissen tervezett, polírozott könnyűfémfelni is. Négy színnel is gazdagodott a választék, ráadásul mindjárt kéttónusú fénnyel. A lángvörös gyöngymetál, a kobaltkék metál, valamint a borostyánsárga metál színekhez ónixfekete gyöngyház tető jár, míg az aranysárga metálhoz ezüstmetál felső részt festenek. Ezek felára egységesen 200 ezer forint. A belső térben még óvatosabban jártak el a tervezők. Itt ezüst betétek dobják fel egy kicsit az amúgy fekete műanyagból épített pultot. A megújult Swiftet is a K12D jelű 1,2 Dualjet erőforrás hajtja, mely a szintén nemrég aktualizált Ignis-ben debütált. Ahogy testvérében, úgy a Swift-ben is az eddigi 66 kW (90 LE) helyett 61 kW (83 LE) a maximális teljesítménye, és forgatónyomatékból is kevesebb, 107 Nm maradt. A kizárólag lágy-hibrid hajtással készülő új Swiftben és Ignisben azonban van egy igen fontos változás, mégpedig hogy ezentúl a 3 helyett 10Ah kapacitásúra megnövelt lítiumion-akkumulátorral szerelik őket. Továbbra is a generátorként és indítómotorként egyaránt működő integrált indítógenerátor (ISG) használja fel az aksiban tárolt energiát, amikor rásegít a gyorsításra vagy amikor a Start/Stop funkciót működteti. Tisztán elektromos hajtásra továbbra sem képes az autó. Viszont, a Suzuki szerint akár 5 liternél kevesebb ólommentessel is eljár az új Swift, amiben természetesen annak is fontos szerepe van, hogy az alapmodell továbbra is könnyebb 900 kilónál. Sőt, még az összkerekes, mindennel telepakolt változat tömege sem éri el az 1 tonnát. Váltóból kétféle is van. Alap az ötgangos manuális egység, akinek pedig nincs kedve kapcsolgatni, annak fokozatmentes CVT-egység is választható. Utóbbiról viszont azoknak le kell mondaniuk, akiknek az AllGrip négykerékhajtásra van szükségük, a kettő ugyanis nem kombinálható. A biztonsági tételek olyan extrákkal bővültek, mint a forgalmi jelzéseket felismerő rendszer, a holttérfigyelő berendezés vagy a 60-160 km/h sebesség között működő sávtartó. De van itt még kombinált érzékelős vészfékasszisztens, vagy akár automatikus távolsági fényszóró is. Már Magyarországon is rendelhető a frissített Swift Hybrid 12V. A GL bázisfelszereltségű változatért most 4.770.000 forintot (kedvezményesen 3.990.000 Ft) kérnek, a kedvenc, GL+ verzióért pedig már legkevesebb 5.220.000-et (kedvezményesen 4.490.000 Ft) kell a kereskedésekben hagyni. Ehhez a szinthez már négykerékhajtás is rendelhető, 400 ezer forintos felárért. A GLX modellek 5.570.000 forinttól (kedvezményesen 4.840.000 Ft) indulnak. A CVT-váltó csakis ezzel a specifikációval rendelhető meg 6.090.000 forintért (kedvezményesen 5.360.000 Ft), az AllGrip rendszerrel kiegészített, manuális váltós Swift Hybrid 12V GLX ára pedig 6.170.000 forint (kedvezményesen 5.440.000 Ft).

Suzuki Swift Hybrid 12V 2020 motorja
Hosszú évekig Esztergomban készültek a Swiftek is, az új nemzedék viszont már Japánban gördül le a gyártósorról. Emiatt hosszú várakozási idő is lehet az autóra. A kéttónusú fényezés, az új első lökhárító, valamint egy friss fazonú, polírozott könnyűfémfelni is segít beazonosítani a megújult Swiftet. Belül pedig ezentúl ezüst csík húzódik az ajtókarfán és a műszerfalon is. Fotók: Suzuki