Míg az autógyártók a 2020-ban életbe lépő környezetvédelmi előírások betartásán dolgoztak, addig a potenciális vevők költötték a pénzüket a szalonokban. A Kia Motors piros színű logóval hirdetett üzletei pedig kifejezetten vonzóak voltak. Ha nem is ugrásszerűen, de tizenegyedik éve a Kia folyamatosan minden esztendőben növelni tudta eladásait, és ez 2019-ben is így volt. A tavalyi, 502.845 darabos európai értékesítés 1.7%-os emelkedést jelent 2018-hoz képest, ezzel pedig a márka piaci részesedése 3.2% lett Európában. Magyarországon még ennél is többet, 5,03 százalékot hasítottak ki végül a képzeletbeli tortából egyetlen év alatt. Többen is az új teljesen, vagy csak részben elektromos hajtású modellek miatt szavaztak bizalmat a márkának, de a különleges karosszériakialakítású négykerekűek, mint az emelt hasmagasságú Stonic és XCeed, vagy a kombi-kupé ProCeed is hálás közönségre talált. Ha már itt tartunk, 2019-ben a Ceed család fogyott legjobban az EU és az EFTA piacain, összesen 110.201 tulajdonos vett át ilyen kulcsot – ez 46 százalékos emelkedés 2018-hoz képest. Az ötajtós Ceedből (45.917 db) vitték haza a legtöbbet, de szépen fogyott a Sportswagon (34.041 db) is, majd ezt követte a ProCeed (19.644 db), illetve az év utolsó negyedében érkezett XCeed (10.599 db). A Kia házán belül a Sportage az ezüstérmes a Ceed család után, 109.838 adás-vételit könyvelhettek el. A Picanto maradt a dobogó harmadik fokán, 75.187 darabbal gyakorlatilag ugyanannyi fogyott belőle, mint 2018-ban (75.315 db). A Stonic is jól szerepelt, 66.749 eladott példánya közel húsz százalékkal jobb adat az egy évvel korábbinál. Az alternatív hajtású négykerekűek közül a Niro a legnagyobb sláger. A hybrid modellből 37.475 (+8.2%), a plug-in változatból 10.144 (+1.9%), az új tisztán elektromos Niro-ból pedig 9.900 darab talált európai gazdára, vagyis összesen 57.519-en döntöttek a dél-koreai crossover mellett. Az ugyancsak új, elektromos hajtású e-Soul néhány piacon már tavaly év végén bemutatkozott, így annak értékesítése majdnem a duplájára nőtt 2018-hoz képest (13.132 db 2019-ben, 7.064 db 2018-ban). A nálunk 2019 utolsó hónapjaiban búcsúzó Optima plug-in szedán és Sportswagon változatából pedig 5.635 fogyott, vagyis ebből is többet (+23.2%) vittek haza, mint egy évvel korábban. Az eladásokból Magyarország is kivette a részét, és nálunk a Kia Motors Hungary szintén rekord évet tudhat maga mögött: 2019-ben 7.949 forgalomba helyezett gépjárművel a vállalat 5,03%-os piaci részesedésével a 8. helyre küzdötte fel magát a magyar személygépjármű piacon.
Nálunk is a Ceed család az abszolút kedvenc, olyannyira, hogy a 2018-ban értékesített darabszám duplája fogyott belőle, ezzel pedig a C1 szegmens vezető modellje lett 2019-ben.
Közben a Picanto is hasonló adatot ért el, melyhez nagymértékben hozzájárult a MOL Limo-nak leszállított 150 db gépkocsi is. 2020-ban is érkeznek újdonságok a márka kínálatába. A Kia például máris bejelentette az új Sorento megjelenését, melyet hivatalosan a Genfi Autószalonon mutatnak majd meg a nagyközönségnek. Egyelőre annyit árultak el, hogy a negyedik generációjába lépő SUV lesz az első, mely megkapja az emelt hasmagasságú modellekhez készült legújabb padlólemezt, és természetesen már hibrid hajtással is elérhető lesz. Továbbá, a Kia ígérete szerint az aktuális infotainment rendszerek, valamint a legfejlettebb vezetéstámogató berendezések is bekerülnek az új Kia Sorentóba.