Vissza a piacra – Ford GT

Újabb 2 évig mégis gyártásban marad a Ford GT. Ugyan eredetileg nem tervezték, de a hatszoros túljelentkezés miatt november 8-tól ismét meg lehet majd rendelni a kék oválos szupersportautót.

Úgy tűnik a Ford limitált szériás modelljei iránt igen komoly kereslet van. Éppen ezért nem meglepő, hogy a vállalat bejelentette, ismét fogadnak megrendeléseket a Ford GT-re. Az első 500 autóra még 2016-ban lehetett jelentkezni, és már akkor is rekord mennyiségű, több mint 6500 rajongó regisztrálta magát. Számunkra azért is érdekes ez, mert az első és eddig egyetlen magyar megrendelő idén júniusban vehette át autóját. Európába egyébként nem jutott túl sok, eddig mindössze 80-an ülhettek be egyedileg épített GT-jükbe.

A Ford úgy tervezte, hogy 2020-ig, vagyis a gyártás négy éve alatt összesen 1000 darab GT-t készítenek. A nagy érdeklődés miatt azonban további 2 évvel meghosszabbították a szupersportautó összeszerelését, így újabb 350 Ford GT kerül majd a világ útjaira.

A Ford nemrégiben bemutatta az új Ford GT Heritage Edition kivitelét is, amivel a GT40 modell 50 évvel ezelőtti, 1968-as és 1969-es Le Mans-győzelmére emlékeztek meg. A limitált szériás Gulf Oil fényezés az autóversenyzés leghíresebbé vált versenyautó-színeit idézi a Heritage Blue és a Heritage Orange színárnyalatokkal. A hajtásról a széria és a limitált változatban is ugyanaz a 3,5 literes, V6-os EcoBoost motor gondoskodik 647 lóerővel és 746 Nm-es forgatónyomatékkal, aminek a 90 százaléka már 3500-as fordulattól kihasználható, vagyis nem kell sok, hogy egyenletes fekete csíkká változzanak a gumik az aszfalton. A 347 km/h-s végsebességet pedig csak nagyon kevés helyen lehet majd kipróbálni, de ennyit tud a papírforma szerint a Ford GT.

A valaha gyártott legerősebb aggregát került a Ford GT-be. A 3,5 literes V6-os motor 647 lóerős. Mivel 1400 kiló mindössze a kaszni, a tömeg lóerő arány is parádés. Minden egyes paripára 2,14 kg jut.

A Ford GT karosszériája karbonszálas anyagból készül. Ez nem csak a tömegre van jótékony hatással, a dizájnereknek is könnyebb dolga volt ezzel az anyaggal, mintha acélból vagy alumíniumból kellett volna megalkotni a külsőt. Az autó aktív aerodinamikai rendszere, amelynek része egyebek mellett az orr-rész különleges légbeömlője, vagy a nagyméretű, kihajtható légterelő szárny, a mindenkori vezetési helyzetnek megfelelően változik. A hidraulikus futómű az optimális teljesítményhez igazítja az autó hasmagasságát, a vezető pedig öt üzemmódból választhatja ki a számára legmegfelelőbbet. Ha pedig kicsit elszaladna a ménes, a rendkívül kis tömegű, karbon-kerámia féktárcsákra biztosan lehet számítani. A Brembo-val közösen fejlesztett rendszer speciális hűtést is kapott, illetve most először az egy tömbből mart, hatdugattyús féknyergek színe is a megrendelőtől függ. Alap az eloxált fekete, de a kínálatban ezüst, kék, narancs és vörös szín is szerepel. Ugyancsak egyedi megoldás, hogy a vezetőülés nem állítható. Azért kellett fixen rögzíteni, hogy a Ford Performance mérnökei a lehető leglaposabb orr-részt alakíthassák ki a karbonszál-erősítésű karosszérián. Így a bal egyben az ülés előre-hátra tolása helyett a pedál bekötési pontjának változtatásával és a multikontúr kormánykerék mozgatásával lehet beállítani az ideális üléshelyzetet.

Az Ontario állambeli Markhamban működő, kisszériás Multimatic üzemben készülnek az egyedi sorszámozott Ford GT-k. Több mint 50 szenzor figyeli folyamatosan az autó mozgását, ami így igazodik a vezető stílusához és a különböző forgalmi helyzetekhez.

Az új Ford GT-k gyártása 2016 decemberében indult meg. Minden egyes modellt egyedi igények alapján gyártottak le és ez így is marad. Bizonyos piacokon tehát egyetlen hónapig ismét le lehet adni az igényeket az autóra, méghozzá a FordGT.com weboldalon keresztül. Európába így 2020 és 2022 között érkezhetnek meg a megrendelt járgányok.