Bár valószínűleg kevesen foglalkoznak ezzel a részével, de eddig úgy fest, a Nissan minden hetedik évben dobja piacra a Qashqai legújabb generációját. Mivel ez legutóbb 2014-ben történt, számológép nélkül is adja, hogy 2021-ben várható a harmadik nemzedék. Addig viszont már nem kell sokat aludni, így a japán márka elkezdte csepegtetni az információkat az újdonságról. A méretbeli változásokról egyelőre csak annyit közöltek, az autó marad az „éppen megfelelő” kategória. Vagyis, városban is könnyen el lehet majd lavírozni vele, de közben a motyók és a család is tökéletesen elfér továbbra is benne. Viszont, teljesen új alapokra helyezték a Qashqai-t, szó szerint. Márkán belül első európai modellként kapja meg a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség új, CMF-C platformját. Szintén újdonság, hogy most először készült a Qashqai csomagtartó fedele kompozit anyagból, amivel 2,6 kg-ot spóroltak a szakemberek. Az első és a hátsó ajtókat, az első sárvédőket, és a motorháztetőt viszont alumíniumból formázták, így további közel 20 kilót nyertek a mérnökök. A fejlett, nagy szilárdságú acélok alkalmazása 50 százalékkal nőtt az új Qashqai szerkezetében, a modern préselési és hegesztési technikák használatával pedig növelték szilárdságát. A Nissan fejlesztő gárdája szerint az új Qashqai teljes karosszériája 60 kg-mal könnyebb és 41%-kal merevebb lett, mint a jelenlegi modellé. Az új padlólemezhez frissített első és hátsó felfüggesztést terveztek a mérnökök. A kétkerék meghajtásos Qashqai farába torziós tengelyt valamint tekercsrugót építettek be, a lengéscsillapítókat pedig vertikálisan helyezték el. A mérnökök szerint így például kevésbé pattog el majd az útegyenetlenségeken az autó. Az összkerekes változatokban többlengőkaros felfüggesztés szolgál, melyet csapágyperselyen keresztül illesztettek a segédalvázhoz. Így kevesebb zaj és rezgés érkezik az utastérbe. Több egység fejlesztésénél is figyelembe vették a gyáriak a Qashqai tulajdonosok véleményét az utóbbi 13 évből, így a kormányzásnál például gyorsabb reagálású, középső állásban pontosabb elektromos rásegítést terveztek. A jobb légellenállásért, valamint a hatékonyabb működésért teljesen sík padlóburkolatot és speciális, aktív szellőzőrácsot építenek minden Qashqai-ba. Utóbbi alapból zárva van, és csak akkor nyit ki, amikor a motornak szüksége van hűtésre. „A mérnöki csapatunk összehasonlított jó néhány versenytársat a C (alsó közép kategória) és a C-SUV szegmensekből, közelebbi és távolabbi versenytársakat egyaránt. Úgy, hogy közben több ezer kilométert vezették ezeket az autókat Európa útjain. És a tapasztalatokból kiindulva hoztak létre egy egyensúlyt a vezetés és az irányíthatóság területein, hogy a lehető legjobb vezetési élményt alkossák meg a Qashqai-ban.” – mondta el David Moss, a Nissan Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia (AMIEO) Régió Kutatás Fejlesztésének Szenior Alelnöke.
A gépházfedél alá ugyan nem kukkanthatunk be még, de pár részletet a hajtásláncokról is közölt a Nissan. Marad például a már megismert 1,3-as turbós benzinmotor, továbbra is két teljesítménnyel, viszont csakis mild-hibrid kiegészítéssel szállítják majd. A padlólemezbe épített 12 voltos lítium-ion akkumulátor, illetve egy szíjhajtású integrált indítógenerátor összegyűjti és tárolja a fékezésből visszanyert energiát, hogy aztán többletnyomatékot adjon a feltöltős erőforrásnak, illetve meghosszabbítsa a start/stop rendszer működését. A legújabb, e-POWER rendszer viszont tisztán elektromos mozgatást ígér, igaz, egy aprócska csavar van ebben.
A Nissan ugyanis nem hatalmas akkumulátorokkal tornázza feljebb a hatótávot, hanem beépít egy benzines aggregátot is, ami viszont közvetlenül nem hajtja a kerekeket.
Viszont, azért felel, hogy az aksiban legyen elég áram, illetve akár közvetlenül az elektromotornak is szállít energiát. „Az a fajta fejlett és hatékony hajtáslánc, amit az e-POWER képvisel, testesíti meg a Nissan innovatív szellemiségét. A villanyautók vezetési előnyét nyújtja kompromisszumok nélkül.” – jelentette ki Moss. Az új Qashqai a következő generációs ProPILOT vezetőtámogató berendezéssel lesz felszerelve, amely egyebek mellett képes arra, hogy szinten tartsa a sebességet, vagy gyorsítsa, vagy fékezze az autót, egy sávon belül az autópályán. Magától lassít, akár 0 km/ó sebességig, forgalmi dugóban araszolás közben. Vagy, ha olyan a helyzet, adaptálja az autó sebességét a külső körülményekhez, például, ha egy alacsonyabb sebességzónájú részhez érkezünk az autópályán, akkor a rendszer nemcsak leolvassa a korlátozó táblát, de a tempót is a megfelelő szintre csökkenti. Sőt, a ProPILOT a navigációban szereplő limiteket is figyelembe veszi, így a vezetőnek nem szükséges folyamatosan korrigálni a tempomat nyomógombjaival. De ugyancsak magától állítja be egy élesebb kanyar előtt a sebességet a megfelelő szintre, sőt, ha a navigációba betáplált útiterv szerint le kell hajtani az autópályáról, akkor is lassítani fog a Qashqai a szükséges szintre. A hazai importőr előzetese szerint a ProPILOT elérhető lesz a középső felszereltségtől, az N-Connectától. Minden új Qashqai-ba beépítik viszont azt a friss fejlesztésű első világítótestet, amely folyamatosan az útviszonyokhoz és a többi közlekedőhöz igazítja a fénysugarakat. A Nissan 2021 tavaszán tervezi leleplezni a harmadik generációs Qashqai-t, a további részleteket pedig a következő hetekre ígérik.