Újratöltve – Hyundai Kona 2021

Ha eddig nem lett volna egyértelmű a Kona Electric-ről, hogy villanyautó, akkor most talán az lesz. De nem csak az elektromos, a teljes Kona paletta megújult. A forma mellett a tartalom is változott.

Hyundai Kona 2021
Fotó: Hyundai

Ugyan a Kona Electric még csak kétéves, az alapját adó Kona viszont 2017-ben debütált, szóval itt volt az alkalom a szokásos félidős ráncfelvarrásra. Amiről augusztus végén még csak annyit tudtunk, hogy dögös lesz, az mára valóság lett. Teljes egészében látható a Hyundai frissített városi crossovere. Igaz, egyelőre még csak képeken, a szalonokba ugyanis majd 2021-ben tolják be. A tisztítókúra a hagyományos tüzelésű Konákat is elérte, a más Hyundai modellekben már debütált 48V-os lágy-hibrid hajtás is választható lesz. Aki pedig dögösebb szerkóval akarja a földet megvédeni a károsanyagoktól, azok N-Line gúnyába is öltöztethetik a Konát ezentúl. A belső égésű és hibrid hajtásláncokkal szerelt Konához hasonlóan az új Kona Electric is 40 mm-t nőtt a korábbi kivitelhez képest. Új színek és felnik kerültek a katalógusba, és mostantól akár az elektromos változat is megrendelhető lesz két különböző színű kontrasztos tetővel. Belül talán elsőre a vezető előtti 10,25 colos digitális számlap szúr szemet. Aztán ha jobban körbenézünk, feltűnnek még a friss formájú szélső légbeömlők, a vezetőnek és utasának is járó hangulatvilágítás, a második sorba épített USB aljzat, akik pedig nem sajnálják a pénzt az alapellátmányon felül, azoknak a középkonzol tetejére egy ugyancsak 10,25 colos AVN képernyő kerül. Az AVN (audio, video és navigációs) monitor olyan multimédiás és kényelmi funkciókat kínál, mint a Bluelink, a Hyundai LIVE szolgáltatások, vagy az Apple CarPlay és Android Auto. Ha esetleg erre még sincs szükség, a 8 colos kijelzőhöz vezeték nélkül csatlakoztatható az okostelefon, természetesen itt is az Apple CarPlay és Android Auto funkcióknak köszönhetően. Az új Kona Electric-ben a Bluelinken keresztül ezeken felül a felhasználók okostelefonjukon vagy hangfelismeréssel vezérelhetik autójukat. Az alkalmazás képes továbbá megjeleníteni a gépkocsi hatótávolságát, az akkumulátor töltöttségét, illetve a különböző otthoni vagy nyilvános töltőrendszerekkel töltés várható időtartamát. A Remote Charging funkcióval egyetlen gombnyomással a távolból indítható el, illetve állítható le az áramfelvétel, míg hűvös időben a Remote Climate Control segítségével az éppen a hálózati áramforrásra csatlakoztatott Kona Electric az előre beprogramozott időpontban felfűti az utasteret. Így nem az autó saját akkumulátorából fogy az energia addig sem. A felhasználói profil alkalmazásával azonban nem csak testre szabható a járgány, de a beállításokat minden olyan más Hyundai-ba is átvihetjük, amelyben megtalálható a Bluelink. Mindegyik Kona biztonsági csomagja is bővül. Dugóban araszoláskor jelez például ezentúl a Kona, ha elmélázna a sofőr, miközben már elindult előtte a forgalom. Tolatáskor, ha a szenzorok bármely irányból közeledő járművet észlelnek, és a vezető nem reagál, magától aktiválódik a fékrendszer. Akkor is vigyáz a Kona magára, ha sávváltás közben a holttérből érkező négykerekű nem tűnik fel a bal egyesnek. De van itt még biztonságos kiszállás, illetve a hátsó ülések foglaltságára figyelmeztető berendezés is az extralistán. Benzines motorokból az 1 literes, 120 lovas turbós (hatos manuális, vagy 7DCT automatával), valamint a 198 lóerős, szintén csigával lélegeztetett egyhatos szerepel a kínálatban, kizárólag hétfokozatú duplakuplungos egységgel. A 48V-os lágy-hibrid rendszer a hatos kéziváltós 1.0 T-GDI-hez, valamint az egyetlen, 136 lóerős 1,6 CRDi-hez választható. Utóbbi hatgangos kézi, vagy a 7DCT-vel is konfigurálható. A Hybrid-ben továbbra is 1,6-os szívó aggregát és villanymotor közöse produkál 140 lóerős rendszerteljesítményt, az erőt pedig 6 fokozatú duplakuplungos automata osztja be. A Kona Electric pedig, ahogy eddig is, 64 és 39,2 kWh kapacitású akkumulátorral választható.

Hyundai Kona N-Line sportcsomag
Újdonság az N-Line sportcsomag, valamint a 48V-os lágy-hibrid rendszer a dízel és benzines változatokhoz is. A Kona Electric továbbra is kétféle (64 kWh és 39,2 kWh) kapacitású akkumulátorral készül, tulajdonosaik pedig Európa-szerte több mint 170 ezer töltőponthoz férhetnek hozzá a Hyundai pán-európai integrált nyilvános töltési szolgáltatása, a Charge myHyundai segítségével. Fotók: Hyundai