Csak az alja ne érjen le – Toyota Corolla TREK bemutató

Toyota Corolla TREK
Fotó: Toyota

Amit a kilencvenes évek végén az Audi megkezdett az Allroad Quattro-val, azt ma már a Toyota is folytatja. Napjainkban ugyan az SUV a divat, de míg vannak olyan aktív életet élők, akiknek elég a crossoveres beütés, addig továbbra is készülnek olyan autók, mint a Toyota Corolla TREK. A recept egyszerű, végy egy kombit, szélesítsd ki fényezetlen elemekkel, melyek jobban bírják a gallyak és a figyelmetlen autósok próbálkozásait, emeld meg a hasmagasságot és tégy egy-két feliratot az autóra, amitől még különlegesebbnek látszik. A japánok például 2 centivel vitték magasabbra az alap Corolla Touring Sports-ot – az új TREK verzió ugyanis kizárólag a kombiból készül. A kiszélesített kerékjáratok és lökhárító toldatok mellett előre és hátra is felszereltek alsó védőlemezeket. De ugyancsak ez a modell visel méhsejtmintás hűtőrácsot, egyedi, 17 colos, csiszolt felületű könnyűfém keréktárcsákat, továbbá lesötétítették a hátsó üvegeket, valamint alapáron járnak hozzá a LED fényszórók és a ködfények. Belül épp annyi fabetétet húztak a műszerfalra, amitől még nem lesz rosszul aki beül, a kéttónusú ülések pedig követik a barna színvilágot. Középen ott van egy 7 colos TFT infotainment-kijelző, amin egyebek mellett a hibrid-hajtás ábrát is láthatjuk, már ha a vegyes tüzelésű változat tetszik. A Toyota Corolla TREK motorkínálata, akárcsak a hétköznapi Touring Sportsé, 1,2 literes turbómotorból, illetve az 1,8 és 2,0 literes Hybrid-ből áll. A különleges változat neve a küszöbön olvasható, mikor felnyílnak az ajtók, de a csomagtérfedélre is jutott egy TREK felirat közvetlenül a Corolla alá. Összkerékhajtás, vagy a menetstabilizálóval játszó különböző üzemmódok, de még lejtmenetvezérlő sincs az autóhoz, ellenben minden olyan biztonsági berendezéssel felszerelték, ami Toyotához ma elérhető. A Toyota Safety Sense legújabb változatában egyebek mellett a kerékpárosokat nappal, a gyalogosokat pedig már éjszaka is felismerő ütközést megelőző biztonsági rendszer, automatikus megállás és elindulás funkcióval kiegészített adaptív sebességtartó automatika, sávkövető asszisztens, jelzőtábla-felismerés és intelligens távfény-vezérlés is van. A Toyota Corolla TREK jövő év elején érkezik a szalonokba, beárazni ugyancsak 2020-ban fogják.

Toyota Corolla TREK
Az emelt hasmagasságú Corolla TREK a Toyota és a Trek Bicycle együttműködésének eredménye. Mindkét márka nagy hangsúlyt fektet a környezetvédelemre, és a versenysportban is közösek ezentúl a célok. Így az autógyár például 16 darab, 2,0 literes öntöltős Corolla TREK kísérő járművet biztosít a Trek-Segafredo World Tour csapatok számára az európai kerékpárversenyeken. A Toyota Corolla TREK első nyilvános szereplése az augusztus 24. és szeptember 15. között megrendezett “La Vuelta” kerékpárversenyen volt. Fotók: Toyota