Egy kis portalanítás – új Toyota Land Cruiser bemutató

Szolid frissítésen esik át a Toyota közel hetven éves sárdagasztója. Egy kicsit erősebb és okosabb is lesz az új Land Cruiser.

Toyota Land Cruiser
Fotó: Toyota

Kevés olyan modell van ma, ami több évtizedes múltra tekint vissza. Az egyik ilyen a Toyota Land Cruiser, mely 1951 óta van forgalomban. És bár ez elég hosszú idő, azért a két kezünk elég, hogy a különböző generációkat összeszámoljuk. Vannak ugyanis olyan nemzedékek, melyeket több mint két évtizedig gyártottak. A japánoknál tehát az elpusztíthatatlanságot nemcsak a Hilux modell testesíti meg, hanem bizony a napjainkra minden luxussal telepakolt Land Cruiser is. Ezt a kitartást a vevők is értékelik, a Land Cruiser tulajdonosok több mint 80 százaléka idővel ismét egy újabba ül bele. Sőt, 2019-re már több mint 10 millióan szavaztak bizalmat a Toyota 190 országban elérhető terepesének. Elsősorban inkább nekik szól a rövidesen utcára guruló nagy SUV legfrissebb változata. Kívül az új, Black Pack csomaggal változik mindössze az autó kinézete. Aki hajlandó némi extra pénzt még rászánni, teljesen sötétített krómozású hűtőrácsot és hátsó díszlécet, valamint fekete ködfényszóró-foglalatokat, külső tükörburkolatokat, ajtódíszléceket, továbbá áttetsző hátsó lámpabúrát kap a Land Cruiserhez. Természetesen az utastérben is visszaköszön a fekete, méghozzá a középkonzolon és a kardánalagúton is. Minden új Land Cruiserbe jár viszont az erősítő kúrára küldött 2,8 literes turbódízelmotor. A korábbi 177 paci helyett immár 204 lóerős, közös nyomócsöves aggregát forgatónyomatékból is többet kapott. Az 500 Nm-es érték pont egy ötvenessel több, mint amit eddig tudott a japán öngyulladós. Nem mintha ez számítana, de így már 9,9 másodperc alatt megfutja a százat állítólag a nem éppen pehelysúlyú Toyota. Hatfokozatú automataváltójához nem nyúltak, viszont az izmosításnak köszönhetően a gyáriak szerint akár 7 liter is elég lehet a gázolajból 100 kilométeren. Vagyis a 87 literes üzemanyagtartály lassabban apad, mint eddig. Az infotainment rendszert sem hagyták érintetlenül. Erősebb szoftvert és gyorsabban reagáló képernyőt, multi-touch kijelzőt és személyre szabható nyitóképernyőt kapott, és a berendezés immár kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto rendszerekkel is. Természetesen a biztonsági arzenál is bővült. A második generációs Toyota Safety Sense aktív technológiái közül például a gyalogosokat éjjel-nappal, a kerékpárosokat pedig nappali fénynél felismerő ütközést megelőző rendszer (PCS) vagy az intelligens adaptív sebességtartó automatika is benne lesz az új Land Cruiserben.

Toyota Land Cruiser off-road képességei
A Toyota Land Cruiser off-road képességei nem változnak a frissítéssel. Vagyis, elöl 31, míg hátul 25 fokos a terepszög, és 22 fokos rámpán is átgurul az autó. Oldaldőlésnél maximum 42 fokig bírja, és ugyanekkora emelkedőn fel is tud kapaszkodni a Land Cruiser. Az új Black Pack csomagban látványos fekete kiegészítők vannak. Fotók: Toyota