Teljesen feje tetejére állt a világ, ma már egy pickup vásárló is csak akkor visz haza egy járgányt, ha az minimum kétszáz lovas? Na és a forgatónyomaték, vagy a vontatási képesség, netán a terepszögek? Nos, úgy fest, utóbbiak kevésbé fontosak a fizető vendégek 55 százalékának, a többség ugyanis a lovak alapján választ igavonót. A Toyota eddig nem állt túl jól ezen a téren, hiszen mindössze egyetlen, 2,4 literes egységet kínáltak a Hilux-hoz. A 150 pacis teljesítmény ugyan elvileg több, mint elegendő, de mivel a piac diktál, a japánok sem maradhattak ki a lóerő háborúból. Hogy ez mennyire bölcs döntés, majd idővel kiderül. Egyelőre csak egy gondolat. Míg az előző generációból például korábban kínáltak a 2,5 D-4D mellé 3 literes változatot is, az erősebbik valahogy nem fogyott olyan meggyőzően. Zárójel bezárva, foglalkozzunk a jelennel, ma amúgy is más elvárások vannak, mint 10 éve! Még Fernando Alonso is elégedett volt az első tesztkörön az új fejlesztésű, 2,8-as turbódízellel, pedig kifejezetten kemény terepen hajtotta meg úgy igazán a próbadarabot.
A 204 lóerős aggregát 500 Nm-es forgatónyomatékot produkál, az F1 híres pilótája szerint sokkal élettelibb lett tőle a Hilux, melyért egyébként ő maga is rajong.
A legendás autóversenyző, aki a GAZOO Racing színeiben a Dakaron is szépen teljesített, külön kiemelte az új futóműgeometriát, érzésre jobban uralható szerinte határhelyzetben is a Toyota megújult pickup-ja. Ilyen élményautózásra ugyan nekünk újságíróknak nem volt lehetőségünk, viszont személyesen is megnézhettük egy statikus bemutatón, milyen fizimiskája lett a 2020-ra megújult Hilux-nak. Sok rész nem változott, elsősorban az új front segít beazonosítani az aktuális modellt. Króm annyi van rajta, hogy egy egész szépségversenyre való hölgy megfésülködhet benne, a közeli fotók elkészítéséhez nehéz volt olyan szöget találni, ahonnan nem látszunk bele. Az ugyancsak átrajzolt első és hátsó világítótestek is segítenek beazonosítani a nóvumot. Egyedül talán a farra épített lámpák vesztették el kicsit egyediségüket, nekem kifejezetten hasonlít egy másik platós négykerekűéhez. Természetesen új görgő és három frissen kevert szín is van, továbbá annyi egyéb fényes kiegészítővel lehet feldobni a külsőt, amik az egyébként remek terepezőképességeket egy kissé elhalványítják. Ha már itt tartunk, az új Hilux hasmagassága 293 mm, elöl 29, hátul pedig 26 fokos a terepszöge, gázlómélysége pedig 700 mm.
Belül alig nyúltak hozzá az autóhoz. Új számlapok vannak a sofőr előtt, míg a központi kijelzőt a korábbinál modernebbre cserélték. Így már természetesen Apple CarPlay, Android Auto és okostelefon kompatibilis a 8 colos egység. További újdonság, hogy akár JBL hangrendszert, első-hátsó tolatóradart és navigációt is meg lehet már rendelni a Hilux-hoz. Természetesen gondoltak a mindent bele vevőkre is a Toyotánál, és a korábban csak csomagként megvásárolható Invincible dizájnt megtették állandó csúcsfelszereltséggé. A számos idommal tarkított külsőn külön Invincible felirat is elárulja, nem hétköznapi Hilux gurul előttünk. Az utastérben a teljes bőrkárpitozás mellett kék hangulatvilágítást építettek be az ajtókra, egyedi számlapok tájékoztatnak a legfontosabb információkról, továbbá fémes hatású dekorcsík húzódik végig a műszerfal tetején. Ugyan a legtöbbször nem látszik, hiszen a tulaj zsebében lapul, de egyedi kulcsot is kap az Invincible modell. A Hilux terhelhetősége továbbra is 1 tonna és a gyári vonóhorogra akár 3,5 tonnát is akaszthat a tulajdonos. Ráadásul ez az értéket már a forgalmiban is feltüntetik, szóval nem kell magyarázkodni, mit keres mondjuk az a hatalmas yacht a Hilux mögött. A modernizált külsőt az extra- és duplakabinos verziók kapják meg, a szimplakabinos Hilux a ma is futó arcot hordja. Sőt, a 2,8-as erőforrás is csak a több utasnak szánt modellekhez érhető el. Az új Hilux gyártása szeptember közepén indul, megrendelni is onnantól lehet, az első megvásárolt darabok pedig valószínűleg csak 2021 elején érkeznek meg. A bázis verzió továbbra is Live néven érhető el, ehhez még manuális váltó jár. Ezt követi sorban az Active (innentől választható akár az automata egység is), az Executive, míg a csúcsot az Executive Leather (egy ilyen felszereltségűt hoztak a hazai bemutatóra) és az Invincible testesítik majd meg. Az árakról egyelőre csak annyit közölt a hazai forgalmazó, hogy várhatóan 5-10 százalékkal lesz drágább az új Toyota Hilux.