Hátsókerekes villanyos Honda – Honda e Prototype bemutató

Honda e Prototype
Fotó: Honda

Március 7-én nyílnak a Genfi Autószalon kapui. Így amikről a gyártók csak hírmorzsákat csepegtettek az utóbbi hónapokban, azok nagy része élőben is megjelenik a nagyérdemű előtt. A Honda is viszi a maga portékáját, a négykerekűek közül egyebek mellett a már nálunk is kapható CR-V Hybridet, az 1,5-ös turbómotorral hajtott HR-V Sportot és egy olyan teljesen elektromos járgányt, ami szerintük megfelel a modern városi közlekedés minden igényének. Ez utóbbi modell azért is fontos, mert a japán vállalat célul tűzte ki, hogy 2025-re Európában minden új Honda részben vagy teljesen villanymotorral hajtott lesz. Ennek érdekében a Genfi Autószalonon prezentálják az európai elektromos autózás fejlesztésére készült tervüket is, amelyben fontos szerep jut például a megfelelő hálózat kialakításának kétirányú töltési lehetőséggel. A grandiózus tervek eléréséhez egyébként már két céggel is együttműködnek. A Moixa az okos akkumulátorok kivitelezésében és kezelésében jártas, míg az Ubitricity a töltőállomások tervezésében jár élen.

Honda CR-V Hybrid és Honda e Prototype
A Honda nem csak az utóbbi években figyel a környezetvédelemre. Már a hetvenes évek óta foglalkoztatja a japán vállalatot ez a kérdés. A jelen zöld Hondái a CR-V Hybrid és az e Prototype. Fotók: Honda

A Honda e Prototype a 2017-es Urban EV Concept tovább álmodott változata. A kompakt csodabogárról egyelőre nem sokat árultak el, legalábbis az elektromotor teljesítményéről. A hatótávot 200 kilométer környékére lőtték be és természetesen gyorstöltési lehetőséggel harminc perc alatt 80 százalékosra emelkedik a töltöttségi szint. Amiben viszont igazán különleges az e Prototype, hogy a hátsó kerekeket hajtja az elektromotor. A bódé is tartogat számos meglepetést. A kilincsek például belesimulnak az ajtókba, érintésre jönnek elő. Visszapillantó tükröt pedig ne is keressünk, azokat ugyanis kamerák helyettesítik. A töltőnyílás sem a szokásos helyre került, eddig elektromos járgányon még nem volt gépháztetőn a kis ajtó. Belül a két digitális kijelzőt is magában foglaló középkonzol tűnik fel először, amelyeken az okostelefonos alkalmazásoktól elkezdve egészen a tolatókamera képéig bármi megjeleníthető. A Honda e Prototype a nevével ellentétben 2019-ben piacra kerül, az interneten nyáron lehet leadni az előzetes megrendeléseket.

Honda e Prototype beltér
A Honda e Prototype sokakat érdekel. Az európai Honda weboldalakon, így a hazain is, fel lehet iratkozni a modellel kapcsolatos frissítésekre. A japán vállalat szerint eddig már 15 ezren regisztráltak. Fotók: Honda