Wolfsburg villamosít és csúcsverziókat dob piacra. Röviden így lehetne összefoglalni a Genfbe hozott újdonságokból hármat. A negyedik meglepetés pedig az új Passat első hivatalos megjelenése volt. A nyolcadik nemzedékében járó VW formailag alig változott, ám biztonságosabb és kényelmesebb lett elődjénél. Kívül a LED-es fényszórók alapból járnak, míg némi plusz pénzért LED matrix lámpák is elérhetők a modellhez. Teljesen átrajzolták még a lökhárítókat és a hűtőmaszkot is. Belül a legfeltűnőbb az új kormánykerék és hogy eltűnt a kis analóg óra a szellőző rostélyok közül. Helyette ezentúl Passat logó van. A legmodernebb multimédiás rendszer került be az autóba, ami képes telefontükrözésre, hangvezérelhető és akár Wi-Fi hotspot-ként is működhet az autóban ülő utasok készülékeinek ellátására. A vezetéstámogató berendezések közül a Travel Assist a gyár legújabb fejlesztése. Ennek aktiválásával tulajdonképpen részben önvezetőként működik a Passat egészen 210 km/h-s sebességig. Az ugyancsak újdonságként bevezetett szervokormány pedig külön érintés érzékelővel készül, tehát a sofőr nem engedheti el a volánt még a Travel Assist működése közben sem. Ellenkező esetben, ha a fény és hangjelzések ellenére sem fogja meg a kormányt a vezető 10 másodpercen belül, az autó magától megáll. A benzines modellek teljesítménye 150 és 272, míg az öngyulladósoké 120 és 240 lóerő közötti. A csúcsváltozatok 4MOTION négykerékhajtást kapnak alapból és az összes erőforrás teljesíti az Euro 6d-TEMP környezetvédelmi szabványt. A kombi és szedán változatban is elérhető GTE plug-in hybrid verzió nagyobb akksipakkot kapott, így már a WLTP-ciklus szerint is képes 55 kilométert megtenni tisztán elektromos hajtással. Az első példányok májusban érkeznek a kereskedésekbe.
A mókás külsejű ID. BUGGY valószínűleg sokakat nosztalgiával tölt el, annak ellenére hogy teljesen új járgányról beszélünk. A hatvanas évek beach buggy-jait idéző forma nem véletlen, a gyár egyértelműen azt akarta feltámasztani, de modern köntösben. Alapja a VW új moduláris padlója, ami az MEB (modular electric drive matrix) nevet kapta. Vagyis, minden amit látunk, illetve ami az alvázra épült, cserélhető, akár más gyártók alkatrészeivel is, akik együttműködnek a német óriással a fejlesztésben. Az ID. BUGGY bódéja például teljesen lecserélhető más VW csodabogarakéra, amik nevei ugyancsak ID.-vel kezdődik (ID.BUZZ, ID. CROZZ). A retró járgányba villanymotorokat építettek. Ezekből a hátsó tengelyre szerelt erőforrás teljesítményét árulták el. A 204 lovas ménes valószínűleg bőven elegendő lesz a homokban csapatni, vagy akár a városban krúzolni, ha pedig szükség lenne rá, a plusz villanyhajtás is bekapcsol elöl, tehát akár összkerekesként is tud viselkedni az ID. BUGGY. A minimalista stílusú beltér nem véletlen, vízállóra tervezték. A megrendelőtől függően pedig akár négyszemélyes is lehet a különc négykerekű. Bár jópofa autócska az ID. BUGGY, a VW egyelőre nem tervezi szériagyártását, inkább az MEB moduláris építési lehetőséget akarja szemléltetni és elfogadtatni.
Két SUV-t is elhozott Genfbe a Volkswagen. A Touareg V8 TDI, ahogy a neve is mutatja, egy nyolchengeres bestia. A 4 literes aggregátból elképesztő, 421 lóerőt csalogattak elő, a forgatónyomaték pedig már-már teherautókat idéz, 900 Nm. Nem csoda, hogy állóhelyzetből 4,9 másodperc alatt lő ki 100-ra és elektronika fogja vissza a száguldozást 250 km/h-nál. Kívülről alig változott a csúcs Touareg, mindössze a hűtőmaszkba szúrt V8 feliratról és a 18-as helyett 19-es méretű papucsokról lehet felismerni. Természetesen minden létező extra benne van a járgányban, a légrugós futóműtől az összkerék kormányzáson át egészen a teljes fedélzeti elektronikáig. Árakról egyelőre nincsenek információk, ahogy az sem ismert, hogy mikortól lehet megrendelni a világ egyik legerősebb dízelmotorjával hajtott Touareg-jét. Crossover vonalon is erősít a VW. Az új T-Roc R orrába 2 literes TSI erőforrást faragtak be. A négy kidörgőn így 300 ló fújtat, míg a 400 Nm-es forgatónyomaték alaposan próbára teszi az összkerékhajtást és a 7 fokozatú DSG automataváltót. A választható üzemmódok között megjelent a RACE, amikor a rendszer teljesen elengedi a gyeplőt. Alapból 18-as görgőkkel szállítják a T-Roc R-t, némi felárért pedig akár egy számmal nagyobb felnik is viríthatnak az autón. Az utastérben kék színű elemek dobják fel a fekete műszerfal képet, alumínium pedálokat taposhat a sofőr és vagány sportülésekbe lehet belehuppanni. A Volkswagen T-Roc-R piaci bevezetéséről és árakról információk csak később várhatók.