Négy világpremier a VW standján

VW ID. BUGGY
Fotó: VW

Wolfsburg villamosít és csúcsverziókat dob piacra. Röviden így lehetne összefoglalni a Genfbe hozott újdonságokból hármat. A negyedik meglepetés pedig az új Passat első hivatalos megjelenése volt. A nyolcadik nemzedékében járó VW formailag alig változott, ám biztonságosabb és kényelmesebb lett elődjénél. Kívül a LED-es fényszórók alapból járnak, míg némi plusz pénzért LED matrix lámpák is elérhetők a modellhez. Teljesen átrajzolták még a lökhárítókat és a hűtőmaszkot is. Belül a legfeltűnőbb az új kormánykerék és hogy eltűnt a kis analóg óra a szellőző rostélyok közül. Helyette ezentúl Passat logó van. A legmodernebb multimédiás rendszer került be az autóba, ami képes telefontükrözésre, hangvezérelhető és akár Wi-Fi hotspot-ként is működhet az autóban ülő utasok készülékeinek ellátására. A vezetéstámogató berendezések közül a Travel Assist a gyár legújabb fejlesztése. Ennek aktiválásával tulajdonképpen részben önvezetőként működik a Passat egészen 210 km/h-s sebességig. Az ugyancsak újdonságként bevezetett szervokormány pedig külön érintés érzékelővel készül, tehát a sofőr nem engedheti el a volánt még a Travel Assist működése közben sem. Ellenkező esetben, ha a fény és hangjelzések ellenére sem fogja meg a kormányt a vezető 10 másodpercen belül, az autó magától megáll. A benzines modellek teljesítménye 150 és 272, míg az öngyulladósoké 120 és 240 lóerő közötti. A csúcsváltozatok 4MOTION négykerékhajtást kapnak alapból és az összes erőforrás teljesíti az Euro 6d-TEMP környezetvédelmi szabványt. A kombi és szedán változatban is elérhető GTE plug-in hybrid verzió nagyobb akksipakkot kapott, így már a WLTP-ciklus szerint is képes 55 kilométert megtenni tisztán elektromos hajtással. Az első példányok májusban érkeznek a kereskedésekbe.

VW Passat
Idén tavasszal legördül a 30 milliomodik Passat a gyártósorról, ezzel pedig az egyik legtöbb példányban eladott modell lesz a világon. Az új nemzedék kínálatát a GTE tölthető hibriden kívül az Alltrack emelt hasmagasságú változat egészíti ki, ami kizárólag kombi karosszériával rendelhető meg és természetesen a VW 4MOTION összkerékhajtása lapul alatta. Fotók: VW

A mókás külsejű ID. BUGGY valószínűleg sokakat nosztalgiával tölt el, annak ellenére hogy teljesen új járgányról beszélünk. A hatvanas évek beach buggy-jait idéző forma nem véletlen, a gyár egyértelműen azt akarta feltámasztani, de modern köntösben. Alapja a VW új moduláris padlója, ami az MEB (modular electric drive matrix) nevet kapta. Vagyis, minden amit látunk, illetve ami az alvázra épült, cserélhető, akár más gyártók alkatrészeivel is, akik együttműködnek a német óriással a fejlesztésben. Az ID. BUGGY bódéja például teljesen lecserélhető más VW csodabogarakéra, amik nevei ugyancsak ID.-vel kezdődik (ID.BUZZ, ID. CROZZ). A retró járgányba villanymotorokat építettek. Ezekből a hátsó tengelyre szerelt erőforrás teljesítményét árulták el. A 204 lovas ménes valószínűleg bőven elegendő lesz a homokban csapatni, vagy akár a városban krúzolni, ha pedig szükség lenne rá, a plusz villanyhajtás is bekapcsol elöl, tehát akár összkerekesként is tud viselkedni az ID. BUGGY. A minimalista stílusú beltér nem véletlen, vízállóra tervezték. A megrendelőtől függően pedig akár négyszemélyes is lehet a különc négykerekű. Bár jópofa autócska az ID. BUGGY, a VW egyelőre nem tervezi szériagyártását, inkább az MEB moduláris építési lehetőséget akarja szemléltetni és elfogadtatni.

VW ID. BUGGY
Az ID. BUGGY karosszériája alumínium, acél, illetve műanyag keveréke és teljesen leválasztható az MEB alvázról. A klasszikus beach buggy-kat idéző csodamasina tisztán elektromos hajtással készül, egy erősebb villanymotorral a hátsó és egy gyengébbel az első kerekeken. Fotók: VW

Két SUV-t is elhozott Genfbe a Volkswagen. A Touareg V8 TDI, ahogy a neve is mutatja, egy nyolchengeres bestia. A 4 literes aggregátból elképesztő, 421 lóerőt csalogattak elő, a forgatónyomaték pedig már-már teherautókat idéz, 900 Nm. Nem csoda, hogy állóhelyzetből 4,9 másodperc alatt lő ki 100-ra és elektronika fogja vissza a száguldozást 250 km/h-nál. Kívülről alig változott a csúcs Touareg, mindössze a hűtőmaszkba szúrt V8 feliratról és a 18-as helyett 19-es méretű papucsokról lehet felismerni. Természetesen minden létező extra benne van a járgányban, a légrugós futóműtől az összkerék kormányzáson át egészen a teljes fedélzeti elektronikáig. Árakról egyelőre nincsenek információk, ahogy az sem ismert, hogy mikortól lehet megrendelni a világ egyik legerősebb dízelmotorjával hajtott Touareg-jét. Crossover vonalon is erősít a VW. Az új T-Roc R orrába 2 literes TSI erőforrást faragtak be. A négy kidörgőn így 300 ló fújtat, míg a 400 Nm-es forgatónyomaték alaposan próbára teszi az összkerékhajtást és a 7 fokozatú DSG automataváltót. A választható üzemmódok között megjelent a RACE, amikor a rendszer teljesen elengedi a gyeplőt. Alapból 18-as görgőkkel szállítják a T-Roc R-t, némi felárért pedig akár egy számmal nagyobb felnik is viríthatnak az autón. Az utastérben kék színű elemek dobják fel a fekete műszerfal képet, alumínium pedálokat taposhat a sofőr és vagány sportülésekbe lehet belehuppanni. A Volkswagen T-Roc-R piaci bevezetéséről és árakról információk csak később várhatók.

VW Touareg
Ütős sportcsomagot készített a VW az SUV kategóriában. A V8 TDI Touareg és a T-Roc R is 4,9 másodperc alatt gyorsulnak 100 km/h-ra és elektronika fogja vissza a gyeplőt 250 km/h-nál. Fotók: VW